ترند های روز

گزارش یک قتل/درباره مینی سریال «اصل بی گناهی»

و این ویژگی فوق العاده مینی سریال «آغاز معصومیت» است. اینکه در دل داستانش پارادوکسی وجود دارد که مخاطب را در هر لحظه و در هر سکانسی درگیر محاکمه می کند، بدون اینکه خودش دقیقاً بداند چرا به یکی حق می دهد و از دیگری می گیرد. و این حق مدام بین شخصیت های داستان تغییر می کند. شخصیت ها یکی پس از دیگری در ذهن مخاطب محکوم و بخشیده می شوند. تیم فوق العاده بازیگران، فیلمنامه مناسب، داستان جذاب، سکانس های بسیار سرگرم کننده و ارتباطات صحیح در روایت اتفاقات، «آغاز معصومیت» را در زمره مینی سریال های موفق قرار می دهد. بیش از 50 بازبین Roten Tomatoes دارای 75% میزان رضایت هستند. منتقد سایت ورایتی «عسل برات» را یکی از بهترین تریلرهای حقوقی سال های اخیر تلویزیون خواند و روزنامه نگار گاردین در این باره نوشت: این سریال روایتی جذاب و کارآمد با بازیگران خوب دارد.

همانطور که سایت ZoomJ گفته است، داستان “اصل بی گناهی” برگرفته از رمانی به همین نام است که در سال 1987 توسط اسکات تورو منتشر شد. این رمان اولین اثر ثورو بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در همان سال، بسیاری از منتقدان داستان بدیع آن را تحسین کردند و بسیاری از خوانندگان به این رمان پنج ستاره کامل دادند. حدود 24 سال بعد دنباله ای بر این رمان منتشر شد و داستان آن چنان جذاب بود که قبل از اکران وارد پروسه اقتباس سینمایی شد. سیدنی پولاک حقوق این کتاب را به مبلغ یک میلیون دلار خرید. سه سال بعد، در سال 1990، فیلم فرضی بی گناه به کارگردانی آلن جی پاکولا و بازی هریسون فورد در نقش اصلی اکران شد. این فیلم از همان لحظه اکران با استقبال خوبی روبرو شد و صدای آن در رسانه ها شنیده شد. سپس نوبت به مینی سریال او رسید که توسط دیوید ای. کلی کارگردانی شد. «اصل بی گناهی» در 12 ژوئن 2024 از تلویزیون اپل پخش شد و سر و صدای زیادی به پا کرد و این روزها درباره آن «خوب» می گویند.

آنچه «اصل بی گناهی» را از دیگر سریال های پلیسی متمایز می کند، کلیشه مخالف آن است. اینکه داستان مثل همه روایت های جنایی باز نمی شود. او مدام مخاطب را غافلگیر می کند و در هر مرحله از داستان سرنخ جدیدی از خود به جای می گذارد که قضاوت مخاطب را تغییر می دهد. Rusty Sebich، شخصیت اول داستان، دستیار دادستان در شیکاگو، دست راست وکیل است. در یک روز عادی، درست زمانی که سبیک در حال تفریح ​​با خانواده اش است، یک تماس تلفنی از سوی ریموند زندگی او را زیر و رو می کند. در طول این تماس، او متوجه می شود که همکارش، کارولین پلهموس، به طرز وحشتناکی به قتل رسیده است. سبیچ با کارولین دوستی نزدیک دارد و ریموند، دادستان منطقه، این پرونده را به او سپرد. وقتی پرونده به دست سبیچ می رسد، حسادت تام، رقیب واقعی سبیچ را برمی انگیزد و دعوا از اینجا شروع می شود. تام ولکن در داستان نیست و سعی می‌کند برای رقابت با سابیچ پاپیچ پرونده‌ای بسازد، و این راه جدیدی را در داستان باز می‌کند. راستی سابیچ، پدر مهربان و دوست داشتنی یک پسر و دختر نوجوان، همسری آرام و اجتماعی، وکیلی حرفه ای و ماهر، مظنون شماره یک پرونده قتل دوست و همکارش، کارولین پلهموس می شود. و اینجاست که مخاطب تا پایان این مینی سریال هشت قسمتی نمی تواند چشم از داستان بردارد.

هر سکانس داستان جدیدی دارد. a screw a knot فضای کلی سریال بین محاکمه، قتل، وکیل، رمز و راز و هزاران چیز عجیب و غریب می گذرد. سابیچ هر چه بیشتر در داستان غوطه ور شود، مخاطب بیشتر به او وابسته می شود و این یکی از شگفتی های این سریال است. همذات پنداری را در مخاطب بیدار می کند تا جایی که به نظر می رسد بخشی از داستان باشد. اینجاست که نقل قول بهمن محص در ذهن نشان می دهد که; آدمی که راه خوب یا بد را انتخاب کرده است، حتی حق ندارد جلوی آینه شکایت کند. دوباره سکانس دیگری آغاز می شود و آزمایش دیگری آغاز می شود که پر از چه، اگر و شاید است. انگار ته دل نمی دانی که می خواهی سابیچ در این بازی پیروز شود یا به خاطر همه اتفاقاتی که شاهدش بودی، او را مستحق پیروزی نمی دانی و احساس می کنی که بازی زندگی گاهی چقدر پیچیده و ناهموار است. در یک کلام، «اصل بی گناهی» ارزش دیدن را دارد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا