ترند های روز

گردش مالی صنعت رسانه در ایران 130 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، نشست ارائه فرصت های سرمایه گذاری تاجیکستان در اکوسیستم رسانه ای با حضور محمدحسن خلطبری معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا، رضا زمانیان مدیر کل توسعه و تسهیل کسب و کار ساترا برگزار شد. محمد عمرانی مدیر کل شرکت نمایشگاهی و مدیر پروژه هیئت بازرگانی تاجیکستان، امیر رحیم زاده مدیر اتاق سرمایه گذاری شبکه نمایش خانگی و همچنین نمایندگان سازمان تجارت و توسعه مشترک. اتاق ایران و تاجیکستان و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس مرکز آومیک ساترا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه های سمعی و بصری در فضای مجازی (ساترا)، در ابتدای این نشست میزبان پاویون ایران در اکسپو تاجیکستان توضیحاتی را در خصوص این نمایشگاه ارائه کرد و مدیران صدا و سیما از پلتفرم های ویدئویی و شبکه نمایش خانگی دعوت می شود از این نمایشگاه که از اول تا ششم آبان ماه برگزار می شود بازدید کرده و با فرصت های سرمایه گذاری تاجیکستان در زمینه صدا و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی بیشتر آشنا شوند.

خلعتبری در سخنانی تاکید کرد: همانطور که می دانید یکی از اتفاقات مهمی که برای هر اکوسیستمی باید رخ دهد رسیدن به بلوغ و توسعه است. این توسعه تنها به معنای گردش مالی مشخص نیست، بلکه باید کالاهایی در زمینه های مختلف و ویژگی های اقتصادی وجود داشته باشد. از آنجایی که یکی از عوامل مثبت در این زمینه، تعاملات و پیوندهای آن اکوسیستم با سایر اکوسیستم ها است، لازم است به ایران فرهنگی توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه بیان کرد: اکوسیستم رسانه ای کشورمان از نظر کمی و کیفی پتانسیل بالایی دارد. گردش مالی صنعت رسانه در ایران به 130 میلیارد تومان می رسد و شاید این رقم در سایر کشورها قابل مقایسه نباشد.

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا گفت: پلتفرم هایی مانند «پلتفرم ایران و تاجیکستان» ایجاد کرده ایم و اگر فردی از بخش خصوصی در کشورهای هدف توانمندی دارد، می تواند با ما مشورت کند. ما سعی خواهیم کرد از آنها حمایت کنیم و اطلاعات اقتصادی صنعت و اکوسیستم بازار را در اختیار آنها قرار دهیم.

رحیم زاده در سخنانی گفت: به عنوان فردی که در حوزه صوت و تصویر فعالیت می کنم، اعلام می کنم که سرمایه گذاری در هر زمینه ای امروز کم ریسک ترین و پربازده ترین سرمایه گذاری است. پلتفرم «ایران و تاجیکستان» به ویژه در این زمینه امیدوارکننده است. از آنجا که زبان فارسی در تاجیکستان رواج دارد و تفاهم نامه ای که سال گذشته بین روسای جمهور دو کشور در داخل شبکه ملی منعقد شد، حکایت از تحولات خوبی در این زمینه دارد.

رحیم زاده افزود: آماده همکاری با فرهنگ کهن ایران و تاجیکستان در زمینه ایجاد بسترهای سرگرمی داخلی یا تولید محتوا هستیم. طبق دستورالعمل ها، سرمایه گذاران می توانند با یک طرح تجاری واضح و مستند به ما مراجعه کنند تا نشان دهند که حوزه صوتی و تصویری بسیار سودآورتر از سایر زمینه ها است.

وی ادامه داد: روزی می رسد که دیگر نیازی به کسب درآمد از نفت و پتروشیمی نداشته باشیم. اگر در زمینه صدا و تصویر کار اصولی و صحیح انجام شود بیش از 80 درصد سود حاصل می شود. این سودآوری در حوزه تولید و درآمدهای پلتفرم، تبلیغات و فروش اشتراک به دست می آید و یکی از کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها محسوب می شود.

عمرانی در بخشی دیگر از این دیدار گفت: در تاجیکستان شاهد رشد چشمگیر واحدهای صنعتی در زمینه ایجاد فعالیت های اقتصادی بوده ایم. واقعاً خلأ فرهنگ و رسانه را در این کشور احساس می کنید. قبلاً در فعالیت هایم امتیاز خاصی نمی گرفتم، اما خوشحالم که توانستم زمینه ورود بسیاری از شرکت های ایرانی را در تاجیکستان فراهم کنم و در آنجا به عنوان مشاور و مجری برای حفظ بازار و ادامه این روند خدمت کنم. .

وی گفت: ماه گذشته موفق شدیم با وزیر فرهنگ تاجیکستان دیدار کنیم. وزیر فرهنگ تاجیکستان یکی از علاقه مندان به هنر ایران است و خواهان افزایش روابط ایران و تاجیکستان در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری است.

۲۴۴۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا