ترند های روز

کودک قهرمان سینمای دهه 60 در چادری در حاشیه تهران زندگی می کند/ خبر تلخ از وضعیت معیشتی هنرمندان

مهرداد غفارزاده کارگردان سینمای ایران در گفت و گو با فارسیرو در ادامه افزود: فشارهای مالی و عدم حمایت فیلم او را از هنر دور کرده است و اکنون نمی تواند اجاره بها بدهد و در چادر زندگی می کند. او برای حفظ آبروی خود حاضر نیست نام خود و کارگردانانی را که با آنها کار کرده و نقش هایی که بازی کرده است فاش کند و به احترام خواسته او از ذکر نام خودداری می کنم.

وی با اشاره به اینکه در این روزهای سخت بحران اقتصادی عمیقا بر جامعه سینمایی سایه افکنده است، تصریح کرد: اخبار تلخی از وضعیت معیشتی هنرمندان می شنویم. هنرمندانی که زمانی زندگی ها را با شور و شوق به نمایش می گذاشتند، امروز خود را درگیر یک زندگی روزمره طاقت فرسا می کنند. سینمای ما چه شد که زن و مردش با مشکلات اساسی زندگی دست و پنجه نرم می کنند؟

غفارزاده خاطرنشان کرد: یکی از بازیگران نوجوان دهه 60 که در سه فیلم مطرح سینمای ایران به ایفای نقش پرداخته و جوایز اصلی سه جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است به همراه دو فرزندش در حاشیه تهران در شرایط سختی زندگی می کند. فشارهای مالی و عدم حمایت از فیلم او را از هنر دور نگه داشته و اکنون نمی تواند اجاره خانه خود را پرداخت کند و در چادر زندگی می کند. آیا این عدالت فرهنگی است که باید در سینمای ما حاکم باشد؟ کسانی که زمانی از درد و رنج مردم می گفتند، خود را گرفتار مشکلات روزمره می بینند.

وی تاکید کرد: مسئولان سینما متوجه درد و رنج همکاران خود نیستند. این بازیگر که به سینماگران اعتماد کرده بود، اکنون در وضعیت تاسف باری به سر می برد و هیچ حمایتی از سوی نهادهای مسئول نمی شود.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه آیا انصاف است که به دلیل عضویت در انجمن بازیگران از همه حمایت ها محروم شود؟ وی گفت: اگر خانه سینما و صندوق هنرمندان به او وام ناچیزی بدهد، می تواند از این وضعیت خارج شود و زندگی بهتری برای خود و فرزندانش بسازد. در این شرایط سخت اگر با هم باشیم می توانیم این روزها را پشت سر بگذاریم. صدای تک تک آنها باشیم و برای پیشرفت هنرمندان تلاش کنیم. این وظیفه ماست که به یکدیگر کمک کنیم.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا