ترند های روز

کریستوفر نولان به برادران وارنر بازگشت / بررسی 7 رقمی کار نکرد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، در سال 2020، فیلم 200 میلیون دلاری «چادر» کریستوفر نولان به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر زیادی وارد سینما شد که باعث تعطیلی سینماها شد. آن تابستان، این کارگردان شیفته سینمای بزرگ می‌خواست تریلر جاسوسی‌اش اولین فیلم مهمی باشد که جرقه بازگشایی جدی سینماها را بزند. آن سارنوف، رئیس سابق شرکت سرگرمی برادران وارنر و توبی امریک، رئیس استودیو، موافقت کردند تا زمانی که نولان مبلغ مشخصی را پرداخت کند، فیلم را در سینماها نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پس از ادغام وارنر مدیا با دیسکاوری در سال ۲۰۲۲ و تغییر برنامه ها و سیاست های خود، روسای جدید مشتاق بازگشت نولان به استودیو بودند. او نه ماه قبل از ورودش شرکت را ترک کرده بود تا به کارش با یونیورسال ادامه دهد و اوپنهایمر را بسازد. نولان از زمان ساخت Insomnia در سال 2002 با برادران وارنر کار کرده بود و به عنوان نشان حسن نیت، روسای جدید یک چک هفت رقمی برای او نوشتند تا هزینه فیلم The Tent را جبران کنند.

اما این تلاش نیز ناموفق بود و نولان ثابت کرد که پول برای مردی که هنوز در خانه ای ساده در هالیوود هیلز زندگی می کند و یک هوندای 20 ساله رانندگی می کند، مهم نیست. کارگردان برنده اسکار و شریک تولید مشترکش اما توماس تصمیم گرفته اند پروژه بعدی خود را با مت دیمون برای یونیورسال بسازند.

نکته مهم برای نولان استراتژی بازاریابی مناسب، استفاده از صفحه نمایش IMAX، استقلال برای ساخت فیلم و مواردی از این دست است.

در واقع، نولان در کنار کوئنتین تارانتینو و جیمز کامرون، بخشی از نسل رو به مرگ کارگردانانی است که نامشان بازتاب کار آنهاست. فیلم‌های استیون اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی با وجود ثابت ماندن بودجه‌شان در باکس آفیس ضعیف عمل کرده‌اند: بازسازی ۱۰۰ میلیون دلاری اسپیلبرگ از «داستان وست ساید» ۷۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی ۲۱۵ میلیون دلار فروخت که سال گذشته فروش جهانی آن به بیش از 100 میلیون دلار رسید. . بنابراین استودیوها گزینه‌های کمی دارند و فیلم‌سازانی مانند گرتا گرویگ و رایان کوگلر سبک‌های متفاوتی دارند و اگرچه «باربی» ۱.۴۵ میلیارد دلار و «پلنگ سیاه» ۱.۳۵ میلیارد دلار فروخت، اما فیلم‌های آن‌ها همچنان بر پایه‌ای متفاوت ساخته شدند.

موفقیت نولان با “اپنهایمر” معجزه آسا بود. برنده شدن بهترین فیلم علیرغم داشتن امتیاز R، مدت زمان فیلم 3 ساعته و تمرکز بر شخصیتی تاریخی که کمترین احتمال سرگرمی و درآمدزایی را داشت، در حالی که 976 میلیون دلار فروخت، ثابت می کند که نام نولان یک برند است.

جف باک، تحلیلگر باکس آفیس نیز معتقد است که نام کریستوفر نولان به خودی خود به عنوان یک روابط عمومی عمل می کند و تعداد کمی از کارگردانان برای عموم مردم شناخته شده هستند و او در حال حاضر در صدر فهرست قرار دارد.

هنوز مشخص نیست که فیلم بعدی نولان چه خواهد بود، اما خودی ها می گویند که جدیدترین فیلم نولان یک حماسه علمی تخیلی دیگر نیست و احتمالا یک فیلم جاسوسی است.

علاوه بر «اپنهایمر»، دو فیلم دیگر نولان به نام‌های «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» از مرز یک میلیارد دلار عبور کردند.

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا