ترند های روز

کانون پرورش فکری حمایت خود را از جشنواره خاتم افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مدیرکل سابق کانون گفت: یکی از سرمایه های بزرگ کانون مربیان و کارشناسان کانون هستند که مسئولیت آموزش کودکان و نوجوانان را بر عهده دارند و رویدادهای مهم آموزشی و فرهنگی برگزار می شود. . در مرکز قرار دهید کانون در امر آموزش مؤثر است.
چینی فروشان یادآور شد: اعتماد مردم به مرکز سرمایه بزرگی است. مربیان کانون باید کودکان و نوجوانان را به شرکت در این جشنواره تشویق کنند و عشق و علاقه را نسبت به آنها ایجاد کنند. جشن خاتم وسیله و سرآغاز شناخت پیامبر است.
وی با اشاره به اینکه هدف ما از بزرگداشت این جشنواره ایجاد محبت و معرفت در کودکان است، افزود: تعداد کتاب های با موضوع پیامبر اکرم بسیار کم است، باید کودکان را با سیره پیامبر بیشتر آشنا کنیم.
فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان این جشنواره گفت: بزرگترین توفیق و برکت خداوند در بین همه مسئولان و نویسندگان شامل حال ما بوده است که برای قرار گرفتن در این مسیر باید نگاه کنیم. در جشنواره با دقت و کار عمیق تری انجام دهید.”
فلاح بیان کرد: پیامبر(ص) در هدایت مردم عطوفت و مهربانی زیادی داشتند و ویژگی های منحصر به فردی داشتند که همواره مورد توجه اقشار مختلف بوده است و نیاز به آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با پیامبر است.
وی همچنین گفت: تلاش می کنیم جشنواره را تقویت کنیم و آموزش و پرورش را به هم پیوند دهیم.
فلاح خواستار برگزاری نشست های علمی و فرهنگی با موضوع پیامبر در حوزه شعر و داستان شد و گفت: مرکز از این نشست ها حمایت خواهد کرد.
معاون فرهنگی کانون به نصب پوستر جشنواره در کانون و مراکز آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: برای این جشنواره باید ارتباط رسانه ای قوی تری و تولید تیزر برای انتشار آن در نظر گرفته شود. در رسانه ها و بازتابی رنگارنگ دارد.
وی تصریح کرد: کمیته کتاب کانون دارای فهرست موضوعات کتاب است که موضوع پیامبر(ص) یکی از موضوعات این فهرست است. این لیست را به صورت مکتوب و مجازی در اختیار شما قرار می دهیم.

علی اکبر اشعری رئیس شورای راهبردی جشنواره نیز گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند آشنایی با پیامبر است.
وی افزود: هدف ما از بزرگداشت این جشنواره تبدیل سیره پیامبر اکرم(ص) به گفتمان اداری است، هرکس در هر موضوعی می نویسد باید آن را بخواند، ما در توسعه کتابخوانی سهیم بوده ایم. این جشنواره به حضور نوقلمان کمک می کند. یکی از مزیت های این جشنواره تغییر و نوآوری مداوم آن است.
محمدرضا شرفی خوبوشان، دبیر علمی جشنواره نیز در این نشست گفت: یکی از کارهای خوبی که در جشنواره خاتم می توان انجام داد، شیوه آموزشی جشنواره است که باعث شد مردم قلم به دست بگیرند و آثاری در مورد این جشنواره خلق کنند. پیامبر . موفقیت این جشنواره در این است که انسان از طریق آن می تواند در زندگی پیامبر خلاق باشد.
وی افزود: بخش داستان نویسی سال گذشته اضافه شد و بخش رمان نیز امسال اضافه می شود. امیدوارم بتوانیم سال به سال جشنواره را توسعه دهیم تا آثار بیشتری خلق شود زیرا هدف جشنواره قلب است و آنچه از دل برمی آید در دل نیز احساس می شود.
مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره خاتم روز سه شنبه 9 مرداد 1403 با حضور محسن چینی فروشان مدیر دفتر انتشارات فرهنگ اسلامی، علی اکبر اشعری رئیس شورای راهبردی جشنواره خاتم، محمدرضا شرفی خوبوشان دبیر علمی جشنواره، حمید گروگان، نویسنده کودک و نوجوان و دیگر مسئولان موسسه انتشارات و جشنواره خاتم با حضور در دفتر فرهاد فلاح، نماینده فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دیدار کردند. .

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا