ترند های روز

کارگردان فیلم کوتاه چینی: سینمای ایران منبع الهام من در سینما/جشنواره تهران و یک قدم دیگر به سوی اسکار است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، یو پنگ فیلمساز چینی که با فیلم «یک روز آفتابی روشن» در بخش مسابقه بین المللی چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت، در سال 1374 در شهر گوانگژو چین متولد شد و دارای مدرک لیسانس است. از دانشگاه کالیفرنیا و سپس مسیر فیلم را در مدرسه کلمبیا بررسی کرد. در سال 2021 اولین فیلم کوتاه خود را با عنوان «عشق من را بپذیر» کارگردانی کرد و به همین دلیل در جشنواره‌های مختلفی از جمله اسکاتلند، جشنواره دوربان، لیوبلیانا، گوانگژو و … شرکت کرد.
فیلم کوتاه «یک روز آفتابی روشن» او نیز پیش از حضور در جشنواره تهران در هفتاد و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کن حضور داشت.
یو پنگ درباره فیلمش توضیح داد: این اثر از ایده نویسنده و تهیه کننده اثر و زادگاهش که شهری در جنوب چین است الهام گرفته شده است. این فیلم داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که بی‌صبرانه منتظر تبدیل زادگاهش به تفرجگاه در تابستان ۲۰۲۱ است.
و افزود: در واقع این فیلم زندگی در حاشیه یک شهر را با تمام سادگی توصیف می کند و شامل دستور کار روزانه شخصیت داستان می شود که حول محور مراقبت از پدربزرگ و گله داری می چرخد. با این حال وقتی دختری وارد زندگی شخصیت داستان می شود همه چیز ناگهان تغییر می کند و دگرگونی آرام اما عمیقی در فرد ایجاد می شود. این فیلم یک پروژه دانشگاهی دانشگاه کلمبیا برای فیلمسازی بود.
وی خاطرنشان کرد: در واقع با این فیلم مخاطب به شهر کوچک چائوژو دعوت می شود و به نوعی طعم غذاهای لذیذ و سادگی زندگی را در آنجا می چشند و حس می کنند.
وی در خصوص شناخت خود از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت: این رویداد جشنواره بسیار معتبری است که به شایستگی شرایط عضویت در فهرست جشنواره های مورد تایید آکادمی اسکار را دریافت کرده است. اگر فیلمی بتواند به بخش رقابتی این جشنواره راه پیدا کند، عملاً به این معناست که یک قدم به اسکار نزدیک شده است و همین امر باعث شده جشنواره تهران بیش از پیش معتبر باشد.
این فیلمساز درباره شناخت خود از سینمای ایران و فیلمسازان آن گفت: باید بگویم سینمای ایران همیشه برای من منبع الهام بوده و همواره در تلاش های فیلمسازی به آن توجه داشته ام، در میان فیلمسازان ایرانی عباس کیارستمی جعفر پناهی و… سینمای عمیق او را می شناسم.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۶ مهر تا ۱۱ آبان ماه ۱۳۰۳ برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا