ترند های روز

کارشناسان برنامه های تلویزیونی برای امنیت ملی کشور درآمد کسب می کنند.

به گزارش فارسیرو، آخرین مورد اعلام نظر یک کارشناس برنامه مبنی بر اینکه پیجرهای منفجر شده در لبنان توسط یک شرکت ایرانی خریداری و به حزب الله تحویل داده شده است.

روزنامه هم میهن نوشت: کسانی که مشکلات منطقه را می شناسند به خوبی می دانند که انعکاس این نوع اخبار در صدا و سیمای ایران نوعی اعتراف به حساب می آید و اینکه چگونه در لبنان و در میان شیعیان از آنجا اتفاق می افتد. و عواقب آن چیست؟ اگرچه مجری آن را تکذیب کرده است، اما بی فایده است. زیرا معلوم است که مجری طبق دستور آن را تکذیب کرده است; و او چگونه می داند که آیا کارشناس حقیقت را می گوید یا نه؟ از سوی دیگر، گزارش موسسه نظرسنجی ایسپا نشان می دهد که تنها 12.5 درصد از دانشجویان اخبار رادیو را دنبال می کنند.

نتیجه این تحقیق به معنای دقیق کلمه، شکست کامل این رسانه حداقل از نظر اطلاع رسانی در بین جوانان و نسل های آینده این جامعه است. این دو خبر چه ربطی به هم دارند؟ اولین خبر نشانه جدی تبعیض علیه قانون است. علیرغم وجود چنین محتوایی در برنامه هایش، نشنیده ایم که صداوسیما تحت پیگرد قانونی جدی قرار گرفته باشد.

البته ما فکر نمی کنیم آنها پاسخگو باشند. زیرا وقوع این موارد در حوزه اطلاع رسانی و رسانه ای امری عادی است و با اصلاحیه یا توضیحی قابل حل است; اما وقتی چنین مطالبی یا حتی موارد بسیار کم خطرتر در روزنامه منتشر شود، با اقدام فوری مواجه خواهیم شد. اگرچه می دانیم که پوشش این دو رسانه اصلاً یکسان نیست.

در واقع صداوسیما با بودجه کلان و امکانات عمومی، امتیازات قانونی و غیر قانونی فراوان، اجاره های دسترسی گسترده و ده ها هزار کارمند، فاقد اعتبار و در نتیجه تأثیر جدی بر مردم و بخش های دانشگاهی و دانشگاهی است. دانشگاهی نخبگان آموزشی کشور

صداوسیما امنیت اطلاعات کشور را با خطر جدی مواجه کرده است. این وضعیت محصول همان امتیازات و منابع اقتصادی و امکانات بی‌حساب و رفتارهای تبعیض‌آمیز است که از آن بهره‌مند شدند و هرگز مجبور به پاسخگویی جدی به افکار عمومی نشدند. آنها در یک محیط غیر رقابتی بزرگ شده اند. بنابراین رشد کافی نداشته اند و از آزمون رقابت پذیرفته نشده اند.

به همین دلیل نه تنها رادیو و تلویزیون متوقف شده، بلکه چندین گام به عقب رفته اند. مهم ترین ایراد این رسانه این است که در دعواها و دعواهای داخلی شرکت می کند و اتفاقاً به این سوگیری افتخار می کنند و آن را به عنوان مدافعان انقلاب و نظام توجیه می کنند. در حالی که بزرگترین خدمت به انقلاب حفظ بی طرفی رسانه هاست.

23302

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا