ترند های روز

کاترین دونو ریاست پنجاهمین دوره جوایز سزار را بر عهده داشت

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، کاترین دونو، هنرپیشه سرشناس فرانسوی، مقام افتخاری ریاست پنجاهمین دوره جوایز سزار را که جلوه ای از نیم قرن اعطای این جایزه و دوره مهمی است، پذیرفت و یک جایزه را نیز ارائه خواهد کرد. سخنرانی در مراسم افتتاحیه مراسم این مراسم در 28 فوریه در سالن کنسرت المپیا برگزار می شود و توسط گروه فرانسوی Channel Plus TV، شریک رسانه ای جوایز سزار پخش می شود.

به گزارش مهر، این بازیگر 80 ساله که نزدیک به 7 دهه فعالیت حرفه ای را انباشته کرده است، در مجموعه ای از فیلم های شاخص برخی از معتبرترین سینماگران جهان از فیلم «لا بلا دل دیا» لوئیس بونوئل ظاهر شده است. به «تریستانا» تا «آخرین مترو» فرانسوا تروفو، «دختران روشفور» و «پوست الاغ» ژاک دمی، «انزجار» ساخته رومن پولانسکی و «رقصنده در تاریکی» لارس فون تریر.

دونو که بازیگری را در سال 1957 در 12 سالگی آغاز کرد، سابقه طولانی در جوایز سزار دارد و 14 بار نامزد دریافت جایزه شده است و دوبار برای بازی در فیلم The Last Metro در سال 1981 و هندوچین در سال 1994 جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. نامزدی اسکار نیز داشت و این فیلم در نهایت برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در اسکار 1994 شد که آخرین جایزه اسکار فرانسه در این بخش شد و فرانسه از آن زمان تاکنون اسکار دیگری در بخش بین المللی دریافت نکرده است. بنابراین .

دونو بازیگری پرکار است و با طیف وسیعی از کارگردانان مانند آندره تکین (فصل مورد علاقه من)، نیکول گارسیا (جی وندوم)، فرانسوا اوزون (هشت زن)، آرنو دسپلکین (داستان کریسمس)، امانوئل برکو (او است) کار کرده است. Going)، با بازی سدریک کان (جشن خانوادگی)، هیروکازو کوریدا (حقیقت)، کریستف اونوره (معشوق) و لئا دومناک (برنادت).

این بازیگر در سال 2005 نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن را دریافت کرد و در سال 2020، نیویورک تایمز او را به عنوان یکی از بهترین بازیگران قرن بیست و یکم معرفی کرد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا