ترند های روز

چه کسی از 200 میلیارد شدن تگزاس سود می برد؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، گیشه کمدی تگزاس به 208 میلیارد تومان رسید، بنابراین این فیلم به تنهایی یک چهارم گیشه امسال را تا امروز که 159 روز از سال 1403 می گذرد، پوشش می دهد.

طبیعی است که سرنوشت گیشه 2 میلیاردی سینمای امسال هموارتر و نزدیکتر شده است، اما سوال اصلی اینجاست که آیا روند طبیعی اکران زمینه را برای غنی سازی گیشه سایر آثار سینمایی مانند خوب فراهم می کند؟

به گزارش ایرنا، اگر تگزاس در محیطی عادی اکران می شد، می توانست خیلی زودتر به این گیشه ها برسد. آنها نیز مانند دیگر فیلم‌های کمدی در این وضعیت گرفتار شده‌اند و می‌توانند باکس آفیس پررونقی را تجربه کنند. اما مقصر اصلی این زندگی غیرعادی نمایشنامه های کمدی چه روندی است؟

پیش بینی های متوالی؛ بلای جدید فیلم های کمدی

برای باکس آفیس امسال تا به امروز 7 فیلم کمدی اکران شده است. این 7 فیلم در شرایطی اکران شده اند که مصادف با ایام رمضان، محرم و صفر بوده است. طبیعی است که این روند در صورت عدم تغییر در نیمه دوم امسال شتاب بیشتری خواهد گرفت به طوری که تعداد کمدی های اکران شده در سال جاری به حدود 20 فیلم می رسد.

اما نکته ای که بر فروش طبیعی این کمدی ها تاثیر می گذارد، تقسیم بندی سالن های محدود کشور بین این آثار است. اگرچه در این سال ها نهضت ساخت تئاتر باعث رشد ناوگان در این حوزه شده و تعداد سالن ها را به 880 سالن رسانده است، اما این تعداد سالن هم نمی تواند مانعی بر سر راه تولید فیلم باشد.

از 7 فیلم کمدی اکران شده در سال جاری، 6 فیلم پرفروش بودند که نباید در عرض 5 ماه اکران می شدند.

تمساح خونین به عنوان یک اکران نوروزی روی پرده رفت و آنقدر خوب فروخت که هیچکس فکر نمی کرد امروز در گیشه به 170 میلیارد بسنده کند. سال گربه از 22 فروردین اکران شد و با تصاحب برخی سالن های سینما جواد عزتی توانست اندکی از رشد باکس آفیس این فیلم بکاهد. قلهک در 6 اردیبهشت اکران شد، اما اگرچه نتوانست تاثیر چندانی در فروش دو فیلم کمدی قبلی خود داشته باشد، اما سهم محدودی از سالن های این دو فیلم را به خود اختصاص داد.

انتشار تگزاس 3 در 8 ژوئن باعث افزایش فروش هر سه کمدی شد. چرا که فیلم مسعود اطیابی بخش بزرگی از سالن های این 3 فیلم را به خود اختصاص داد و منجر به ایجاد رکوردهای عجیبی شد. یک هفته بعد، Don’t Be Shy 2 اکران شد که اگرچه تاثیری بر سونامی تگزاس نداشت، اما در ابتدای سال 3 فیلم کمدی را از بین برد و بازار آنها را کاملاً کساد کرد. اگرچه تصور می شد باکس آفیس تابستانی با 2 کمدی قدرتمند Texas 3 و Don’t Be Shy 2 در انتظار روزهای خوبی است، اما اکران Dinero y Fiesta از 3 آگوست و Encuentro con el Mago از 17 آگوست آغاز می شود. کمی معادلات

با تصاحب سینماهای تگزاس و خجالت نکش، پول و مهمانی عملاً به پرفروش ترین فیلم آن زمان تبدیل شد و رویارویی با جادوگر نقش مهمی در کاهش فروش کمدی های قبلی داشت.

بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که حاشیه امنی برای آثار کمدی که پررونق ترین سینمای این سال های کشور است وجود ندارد و با برنامه ریزی نه چندان هوشمندانه در چنگال آتش فیلم گرفتار شده اند. . طبیعی است که کمدی های مهم و پرمخاطب در بازه های زمانی مشخصی روی اکران نمایش داده می شود تا باعث رکود فروش نشود، اما جالب اینجاست که از 7 فیلم کمدی اکران شده در سال جاری، 6 فیلم از آثار پرمخاطب بودند که نباید ظرف 5 ماه راه اندازی می شود. روی پرده آمدند.

چه کسی از ۲۰۰ میلیاردی شدن تگزاس سود می برد؟

ترافیک مصنوعی که هیچ ارزش افزوده ای برای سینما ایجاد نمی کند

در واقع این 583 میلیارد تن باکس آفیس که با نمایش این 7 فیلم کمدی به دست می‌آید، می‌توانست توسط 5 فیلم کمدی در دست تولید به دست بیاید. اگر فیلم های تمساح خونین، سال گربه، تگزاس 3 و خجالت نکش شانس زیادی برای اکران داشتند و بلافاصله پس از اکران این آثار، قطعاً فیلم های کمدی پرطرفداری در کمترین حالتی اکران نشدند. همین مقدار گیشه به دست می آمد و عواقبی مانند سوختن فیلم ها و بی اعتمادی صاحبان آثار پرمخاطب به روند اکران افزایش نمی یافت.

ما الان باید حدود 8800 سالن سینما در کشور داشته باشیم و بر اساس امکانات فعلی با 8000 سالن سینما با کمبود مواجه هستیم، بنابراین نباید از خود راضی باشیم و تحلیل غلط داشته باشیم.

این اکران های پی در پی باعث شد که تقریبا هیچ یک از فیلم های کمدی با روندی طبیعی به فروش عادی خود نرسند، روندی که در روند کلی اکران پرمخاطره تلقی می شود.

دوستان شورای اصناف این نکته مهم را فراموش نکنند: با وجود اینکه تعداد سالن های سینما در کشور به مرز 880 سالن رسیده است، اما همچنان در این زمینه با مشکلات همیشگی مواجه هستیم و اگر بخواهیم در این زمینه سطحی داشته باشیم. ، یعنی وجود یک سینما به ازای هر 10000 نفر. اگر مردم را بسنجیم باید حدود 9100 سالن سینما در کشور داشته باشیم و با توجه به امکانات فعلی با بیش از 8000 سالن سینما با کسری مواجه هستیم. . بنابراین نباید هیجان زده شد و یا به اشتباه تحلیل کرد که با رشد سالن های سینما در کشور در سال های اخیر، روند اکران نیز باید نسبت به قبل تغییر کند. بلکه فرآیند انتخاب به نوعی چابکی هوشمندانه نیاز دارد.

از امروز تا پانزدهم شهریور که ماه صفر تمام می‌شود، سینماها حداقل پنج روز تعطیل هستند و فیلم‌های کمدی نمی‌توانند زیاد خودنمایی کنند. از 15 شهریور حداقل 2 کمدی بد بو و رایگان اکران می شود که زندگی عادی کمدی های فعلی را به خطر می اندازد و به نظر می رسد این چرخه تا پایان سال ادامه داشته باشد و هیچ فیلم کمدی نمی تواند عمری داشته باشد. عادی. دلیل این انفجار در اکران های ژانر کمدی، شبهاتی مانند تعداد تولیدات در این زمینه و احتمالاً افزایش ارقام باکس آفیس است. اگرچه با بررسی دقیق متوجه می شویم که هر دو گزاره اشتباه محاسباتی تلقی می شود زیرا بیشترین حجم تولید در اختیار سینمای اجتماعی است و ثانیاً ترافیک تصنعی در عرصه نمایش فیلم های کمدی تنها باعث سوختن فیلم ها و خیر شده است. به آثار کمدی ارزش افزوده داده شده یا گیشه سالیانه کشور اینطور نیست.

چه کسی از 200 میلیارد شدن تگزاس سود می برد؟

بنابراین در تحلیل اکران های نیمه دوم امسال باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم تا اولاً با توجه به ظرفیت فعلی سالن های سینما فیلم در چنته داشته باشیم و ثانیاً اجازه ندهیم سرعت فیلم برداری استقبال مخاطب از کمدی نوسان منفی دارد. با در نظر گرفتن این دو پیش شرط، قطعاً می توان زندگی سالم تری را برای آثار عامه پسند سینما ایجاد کرد و زمینه را برای شایسته سالاری آثاری فراهم کرد که نتوانند مخاطب انبوهی را جذب کنند.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا