ترند های روز

چرا در خانه های سالمندان در فرانسه پیشرفت هایی وجود دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پس از انتشار عکس ها و اطلاعاتی مبنی بر انتقال خانم گلی ترقی نویسنده سرشناس ایرانی به خانه سالمندان در فرانسه، فرهاد داریوش فرزند ارشد گلی ترقی توضیحاتی را در این باره ارائه کرد. توجه .

به گزارش اعتماد، فرهاد داریوش گفت: متأسفانه عده ای بدون اطلاع از اصل ماجرا مرا مقصر انتقال مادرم به خانه سالمندان دانسته اند که اینطور نیست.

و افزود: هر کشوری قوانین خاصی دارد که باید رعایت شود.

در فرانسه، طبق قانون، اگر فرزندان نتوانند از والدین خود مراقبت کنند، دولت موظف است از آنها مراقبت کند. اتفاقی که برای ما افتاد هم در همین چارچوب است.

داریوش توضیح داد: می‌دانم که گاهی انتقال والدین معلول یا بیمار به خانه سالمندان می‌تواند راه‌حل خوبی باشد، اما در کل از خانه سالمندان متنفرم. همانطور که والدین ما در دوران نوزادی و بیماری از ما مراقبت می کردند، وظیفه ما نیز این است که در زمان پیری و بیماری از آنها مراقبت کنیم.

گفت: باور کنید من هیچ وقت مادرم را در این شرایط قرار نداده ام. من او را خیلی دوست دارم. من هر روز می جنگم تا زندگی او را بهتر کنم و آنطور که می خواهد او را به ایران برگردانم.

فرزند گلی ترقی در پایان گفت: از قضاوت های زودهنگام عده ای نادان که مرا مقصر می دانستند ناراحتم اما گلایه ای ندارم. تقریبا هر روز به مادرم سر می زنم و پیام هایی که از طریق من ارسال می شود را به او اطلاع می دهم.

گلی ترقی در 26 اسفند 1318 در تهران به دنیا آمد. پدرش لطف الله ترقی سردبیر مجله ترقی بود. گلی ترقی به مدرسه شمیران و سپس دبیرستان انوشیروان دادگر رفت.

پس از اتمام سیکل اول دبیرستان به آمریکا رفت. او 6 سال در آمریکا زندگی کرد و در رشته فلسفه فارغ التحصیل شد. از آنجایی که زندگی در آمریکا را دوست نداشت، به ایران بازگشت. پس از بازگشت خود را وقف داستان نویسی کرد.

گلی ترقی با هژیر داریوش، سینماگر و منتقد مشهور ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد.

به مدت 9 سال در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته اساطیر و نمادهای باستانی تدریس کرد.

«درخت گلابی»، «بتا»، «خانم بزرگ روح من»، «اتوبوس شمیران» و «خانه ای در آسمان» از جمله داستان های معروف این نویسنده است که سال ها در فرانسه زندگی می کند.

داستان‌های «بیتا» و «درخت گلابی» اثر گلی ترقی توسط هژیر داریوش و داریوش مهرجویی به فیلم‌سازی درآمد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا