ترند های روز

پیشنهاد عجیب هادی حجازی فر برای انتخاب بازیگر!

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، سومین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس ملت برگزار شد. اگرچه جشنواره با حضور و استقبال مردمی همراه است، اما نکته مثبت این رویداد این است که کیفیت آثار این دوره از جشنواره همچنان مورد انتقاد بسیاری از حاضران جشنواره است.

به گزارش تسنیم، منتقدان سینمایی معتقدند که کیفیت آثار این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل کاهش چشمگیری داشته است و به همین دلیل حتی تماشای فیلم های مستند و بین المللی را به آثار داستانی ترجیح می دهند. البته در کنار این آثار، فیلم هایی هم هستند که کیفیت خوبی دارند. «سیزده سال»، «پس از پدر»، «خداحافظ پاریس» و… از جمله این آثار هستند.

روز سوم جشنواره با حضور چهره های دولتی برگزار شد. سلیم غفوری معاون سیما، علیرضا تابش و قدیر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی نیز در سومین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران به ستاد جشنواره آمدند و از روند برگزاری این رویداد بازدید کردند. . .

علاوه بر این هادی حجازی فر و الناز شاکردوست از بازیگران مطرح کشور نیز در پردیس ملت حضور یافتند تا رنگ و بوی متفاوتی به جشنواره ببخشند.

10 فیلم برتر جشنواره به تفکیک مخاطبان تا پایان روز دوم

10 فیلم پرمخاطب در پایان دومین روز جشنواره معرفی شدند. بر اساس اعلام هیئت نظارت بر آرای مردمی جشنواره فیلم کوتاه و با توجه به ۲۹۲۲ کارمزد اخذ شده از محل اعتبارات در روز دوم، ۱۰ فیلم برتر از نگاه مردم تا پایان روز دوم جشنواره به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام شد:

خداحافظ پاریس

به او می گویند مانماندا

روغن

تنها با هم

حنابندون

روز خداحافظی

رئیس شما

سر

تغییر دهید

کشک شور عزیز

سعی کنید بازی را بدون بازیکن انجام دهید!

هادی حجازی فر نویسنده، کارگردان و بازیگر در نشست تخصصی «راهنمایی بازیگر» سخنان جالبی بیان کرد.

وی گفت: من برای نقشم کاملا مبارزه می کنم، حضور در چیزی را که نتوانم درک کنم و نتوانم اجرا کنم را قبول ندارم. من خیلی از فیلمنامه ها را رد کرده ام چون در آنها «کارگردان بلند می خندد» را خوانده ام، در حالی که اصلا نمی توانم بلند بخندم، البته این دلایل را نمی توانم به شما بگویم چون نسبت به این داستان احساس ضعف می کنم. کشف است. مهارت های یک بازیگر.

حجازی فر افزود: بازیگر نباید به چیز دیگری تبدیل شود زیرا در این صورت تاثیری روی مخاطب نخواهد داشت. بارها ویژگی های بازیگر را به فیلمنامه اضافه می کنم. در «وضعیت مهدی» همگی غیربازیگر بودند به گونه ای که ما در جاهایی با هم دعوا می کردیم، اما یکی از بازیگران چشمانی داشت که بسیاری از نقاط ضعف فیلمنامه من را پوشانده بود. و البته عملکرد او او آن شخص را برای چشمانش انتخاب کرده بود.

وی تاکید کرد: بسیاری از دوستان دوست دارند بازیگران حرفه ای را به کار خود بیاورند. مثلاً یک بار در سال در چند فیلم کوتاه بازی می کردم و می گفتم این زکات من است، اما برخی فیلمنامه ها را رد می کنم و دلیل آن را نمی فهمم. باید در آنها باشد. پیشنهاد من این است که سعی کنید بازی را از غیر گیمرها تهیه کنید!

معرفی داوران جشنواره فیلم کوتاه داستانی

در سومین روز از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، داوران آثار داستانی مسابقه فیلم ایرانی این رویداد معرفی شدند.

این تیم متشکل از کمال تبریزی، فرزاد موتمن، سیدشهاب الدین حسینی، محمدرضا شفا، درناز حاجی ها، آرمان فیاض و میثم مولایی است.

مشکل همچنان پابرجاست. پارکینگ

ما دیگر عادت کرده ایم که جشن گرفتن در پردیس ملت یعنی پیدا کردن پارکینگ! پارکینگ محدود و خودروهای زیادی که قصد حضور در جشنواره را دارند و جای پارک پیدا نمی کنند. اگرچه این مشکل بارها در رسانه ها منعکس شده است، اما ظاهرا قرار نیست اتفاقی در این زمینه بیفتد.

امسال جشنواره فیلم کوتاه هم درگیر این مشکل بود و شاید بازدیدکنندگان جشنواره بیشتر ناراحت بودند چون تعداد مهمانان زیاد شده بود اما تعداد پارکینگ ها ثابت ماند!

۲۴۴۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا