ترند های روز

پیام حمیدرضا اردلان به هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوانان

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، در متن پیام دبیر جشنواره آمده است:

جشنواره ملی موسیقی جوانان 17 ساله شد. این تداوم مضمون جشنواره ای و ماهیت ناب موسیقی در ارتباط با نسل جوان باعث خلق و تثبیت دستاوردهای نادری شده است. علاوه بر انباشت فرهنگ های نواحی ایران، جهت گیری در پیدایش مستمر دانش شنیداری را نشان می دهد که برای تداوم میراث گذشتگان و پیوند آن با حال اهمیت اساسی دارد. از سوی دیگر تماشای موسیقی غربی به ما کمک می کند تا با فرهنگ ها و تمدن های جهان ارتباط برقرار کنیم.

همه اینها منجر به اتخاذ تدابیر مؤثری برای غنی‌سازی فرم و محتوای جشنواره به‌ویژه در زمینه آموزش، پژوهش و انتشار آثار نوازندگان جوان خواهد شد. به همین منظور ایجاد کارگاه های آموزشی قبل و بعد از جشنواره در طول سال، انتشار متون، در حال بررسی است. علاوه بر این، ساخت مستند اجراها با توجه به نیاز جامعه و دغدغه های نوازندگانی که معتقدند نسل جوان نیازمند حمایت است، مشکل ساز است.

حضور نوازندگان جوان 31 استان با حضور 2117 نفر و حضور 90 داور نشان می دهد که این جشنواره دارای پایگاه اجتماعی مهمی است.

اکنون جشنواره ساختاری منسجم و قابل اعتماد دارد. زیرا مفاهیم و گرایش های موسیقایی اعم از دایره لغات، انتخاب قطعات و رپرتوار، ترکیب داوران، نحوه داوری، اشکال رقابت و تبادل فرهنگی-موسیقی و فعالیت های گروه اجرایی، روشمند و روشمند است. دلگرم کننده و این مرهون تلاش همه هنرمندان و مسئولان در طول هفده سالی است که جشنواره در حال برگزاری است.

اکنون می توان به این افق فکر کرد و باور داشت که جشنواره ملی موسیقی جوانان در حال تبدیل شدن به یک وسیله ارتباطی قدرتمند است، حضور بخش قابل توجهی از جامعه موسیقی کشور در کنار دستاوردهای هفده ساله حافظ، تداوم و پیشرفت آن را حفظ خواهد کرد. . و دوام.”

این جشنواره از روز سه شنبه 6 شهریور ماه سال جاری در اتاق رودکی کار خود را آغاز می کند.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا