ترند های روز

پنج اثر عاشورا در یک کتاب

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، فریدزاده در مقدمه این اثر به نگارش این اثر در محرم سال 1386 اشاره کرد که این اثر پس از ادای نذری هفت ساله نوشته شده است که بر اساس آن نویسنده هر سال همان را با خود نذر کرده است. . باید اثری در قالب ادبیات نمایشی مربوط به سیدالشهدا(ع) تولید کند که در نهایت پس از وفای به این نذر، در ایام محرم آن سال، این کتاب در قالب خودش منتشر می شود.

وی در این زمینه به اثر «حیرت بازار» از این مجموعه اشاره کرد که کمتر از دو روز مانده به ماه محرم 1396 و پیش از انتشار این کتاب به لطف سیدالشهدا(ع) نوشته شده است. ، دو بار اجرا شد و نسخه رادیویی نیز اجرا شد.

به گفته فریدزاده، این کتاب پس از سال‌ها تألیف در اسفندماه ۹۷ با توفیق امام حسین (ع) بازنویسی شد و در نهایت همراه با دیگر آثار و موضوع این نمایشنامه‌نویس در قالب منتشر شد. از یک کتاب با عنوان این اثر به قلم It منتشر شده است.

گرچه آثاری با چنین پیشینه ای مضمون مذهبی و تاریخی را به ذهن مخاطب خود می کشاند، اما فریدزاده آنها را در قالب وقایع و درام غیرتاریخی نوشته است و اتفاقات درونی و الهامات قلبی شخصیت های داستانی بیش از جریان آنهاست. . در بستر زمان و مکان ثابت شده است مهم است.

ابالرضا فریدزاده یکی از نمایشنامه نویسان و کارگردانان شناخته شده ایران در سال های اخیر، نویسنده و کارگردان آثار متعددی است. او سال ها به عنوان مدرس هنرهای نمایشی و منتقد در این زمینه فعالیت فعال داشته و در تولید آثار رادیویی و تلویزیونی و همچنین شعر نیز فعالیت دارد.

آثار این مجموعه نیز به زبانی ساده و به دور از استعاره ها و توهمات زبانی نوشته شده است و فریدزاده در آنها تلاش کرده تا به فرهنگ مردم به ویژه در بستر سنت عزاداری حسینی و نیز اعتقادات و باورها نزدیک شود. باورهای جاری و جاری در آن. و کمک کرد که او تأثیر زیادی بر مخاطبانش گذاشت. کتاب نیستان پیش از این آثار فریدزاده همچون «سفر به جنون»، «مادر خیانت»، «سحرگاه با شیطان» و «کارگاه تئاتر» را منتشر کرده است.

220

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا