ترند های روز

پخش رادیویی مستند پرتره سعید راد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پس از درگذشت سعید راد بازیگر قدیمی و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، شبکه رادیویی فرهنگ با روایتی از زندگی و فعالیت های این هنرمند یاد و خاطره این هنرمند را گرامی می دارد.

به گزارش ایسنا، این برنامه کاری از گروه تولید و عرضه رادیو فرهنگ است که ساعت 14:30 امروز یکشنبه 30 مردادماه پخش می شود و به معرفی هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب اختصاص دارد. کشور . ، و امروز نیز به یاد احمد سعید حق پرست راد (13 آبان 1323 – 1 مرداد 1403) بازیگر فقید کشورمان پخش می شود.

راد بازی در فیلم را از اوایل دهه 50 با آثاری چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرد. بین سالهای 1350 تا 1357 در 34 فیلم بازی کرد که از مهمترین آنها می توان به کافر، صادق کرده، تنگنا و صفر سنگ اشاره کرد.

راد طی دو دهه گذشته بازیگری در آثار تلویزیونی و شبکه های نمایش خانگی را نیز تجربه کرده است که از جمله این آثار می توان به آثاری چون در چشم باد، سرزمین مادری و وحشت خاموش اشاره کرد. آخرین حضور راد مقابل دوربین مربوط به سریال های ارث پدری و گیلدخت است. سعید راد بازیگر سینمای کشورمان اول مرداد ماه سال جاری پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا