ترند های روز

وفاداری به سوگند پزشکان – فارسیرو

سید عباس صالحی که همین سه سال پیش از سمت وزیری در بهارستان کنار رفت، با بیشترین آرای بهارستانی به آن سمت بازگشته است. در این میان آنچه بیش از گذشته نشان داده شده است، تغییرات عمیقی است که جامعه ایران در این زمینه در 3 سال گذشته پشت سر گذاشته است. (تعداد افراد واجد شرایط رای دادن نسبت به تعداد رای دهندگان نشانه این تغییرات و کم امیدی مردم به امکان تغییر است).

هنرمندانی که شاخک‌های حسی و آشکارشان همیشه دقیق‌تر و عمیق‌تر از کالبد عمومی جامعه است، این تغییرات و تحولات را قبل و در حین همه‌گیری به شکل‌های مختلف بیان کرده‌اند و به همین دلیل آماج حملات ناخوشایندی از قبیل چندین نوع هستند. محدودیت ها؛ نهی از کار، نهی از وجه، منع معالجه و… و گاه به حبس محکوم شده اند. اکنون همین هنرمندان برای بیان یکپارچه و یک صدا واقعیت های کنونی جامعه خود به هرگونه کنترل قبلی (نظام صدور پروانه تولید) ناشی از نگاه متولی دولت پشت کرده اند و دیگر حاضر نیستیم متواضع به نظر برسیم. و معنی.

خانه فیلم ایران که دارای بزرگترین اصناف و اعضای جامعه هنری کشور است، در 16 سال گذشته بیش از هر سازمان و صنف فرهنگی و هنری دیگری با سانسور مبارزه کرده و نه تنها به تبیین فحاشی آن پرداخته است. نظام صنفی سینما با تدوین و تدوین «قانون ارگانیک» بهمن 1378، بلوغ خود را در رفع چشم انداز انزوا و خرده دولت نشان داده است. دعوت و مکاتبه سال گذشته خانه سینما با حامیان مالی وزارت ارشاد برای مشارکت در تنظیم فعالیت ها و کسب و کار خود (سند ملی فیلم، مقررات تولید و پخش) از یک سو و بی توجهی دولت ها کابینه سیزدهم از یک سو و از سوی دیگر، سه سال است که چالش‌های جدی میان جامعه صنفی سینمای ایران و مدیران سینمایی دولتی ایجاد کرده است که اسناد آن در رسانه‌ها و سایت خانه سینما قابل دسترسی است.

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، دولت چهاردهم همانند انتخابات پرتنش سال ۱۳۸۷ از کاندیداهای ریاست جمهوری دعوت کرد و از آنها خواست تا به هفت سوال کلیدی سینماگران برای تصمیم گیری درباره نظرات و برنامه هایشان پاسخ دهند. خردادماه امسال نیز هیات مدیره خانه سینما با همین تدبیر از نامزدهای ریاست جمهوری خواست تا به 8 سوال پاسخ دهند. در میان نامزدهای ریاست جمهوری، دکتر مسعود البازیکیان با دقت به سوالات جامعه اصناف سینمای ایران پاسخ داد و بر تقویت نهاد سینما در تصمیم گیری در این زمینه تاکید کرد. حالا به گزارش خبرنگاران ورزشی، توپ روی زمین است، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که اولین نفری بود که سند موسوم به فیلم ملی را که هفته گذشته در شورای هنری تصویب شد لغو کرد. به منظور ایجاد آیین نامه ای عاقلانه و بی تکلف برای اکران آثار سینمایی و نشان دادن صداقت و درستی دولت چهاردهم در قبال هنرمندان و سپس با بازنگری در برنامه هفتم پیشرفت که عمداً اقدام به تحقیر و محدود کردن هنرمندان هنرمندان می کرد، درگیر و درگیر شود. تعامل موثر تقویت نظام صنفی هنر در امور آن و ایجاد تشکل صنفی سینما. ضمن کاهش حجم دولت برای تامین زیرساخت ها، باید تلاش کرد تا رویای سینماگران برای تنظیم کسب و کار خود و امکان یافتن جایگاه و نفوذ ارزشمند در منطقه نجد ایران محقق شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا