ترند های روز

وزیر فرهنگ دولت، پزشکان مرد حوزه و دانشگاه؛ فقه و فلسفه

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، سید عباسی صالحی که امروز با کسب 272 رای از نمایندگان، بار دیگر سکاندار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. وی در سال 1343 در مشهد متولد شد و فرزند مرحوم آیت الله میرزا حسن است. صالحی.

صالحی که در دولت دوم حسن روحانی وزیر فرهنگ و ارشاد است، این بار به دنبال حل بحران‌ها و دغدغه‌های ملی و آشتی تئوریک و عملی است.

سید عباس صالحی دانش آموخته علوم حوزوی است و در دانشگاه نیز در رشته فلسفه تحصیل کرده است. وی در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات ارجمند وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و… تلمذ کرد. . استفاده نکنید

صالحی در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی نیز بهره برده است. از سال 1370 به تدریس دروس فقه، فلسفه و کلام اسلامی در روستا و دانشگاه پرداخت و از سال 1401 پس از درگذشت محمود دایی به عنوان رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و نماینده دانشگاه مذاهب اسلامی مشغول به کار شد. رهبر انقلاب در موسسه اطلاعات

وی همچنین از سال 1355 (5 دوره) عضو هیأت مدیره و هیأت امنای اداره تبلیغات اسلامی، عضویت در شورای «مهندسی فرهنگی» (شورای عالی انقلاب فرهنگی) از سال 1364 تا 1366، عضو واقعی است. شورای کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر مسئول و سردبیر برخی از نشریات علمی و فرهنگی کشور و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

در 7 اسفند 1395 علی جنتی از سمت وزیر ارشاد استعفا داد. حسن روحانی بلافاصله پس از استعفای علی جنتی، سید عباس صالحی را به عنوان سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد منصوب کرد. صالحی تا اخذ رای اعتماد مجلس در راس این وزارتخانه باقی ماند. با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی، وی از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد و توانست با کسب 242 رای موافق، 25 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 288 رای مأخوذه. . مورد استقبال وزیر فرهنگ دولت دوازدهم قرار گرفت. شود عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و معارف اسلامی در دولت اول حسن روحانی بود. عملکرد او در دوران حضور در معاونت فرهنگی، اهالی فرهنگ و کتاب را بسیار راضی کرد. تعامل با اهالی فرهنگ و نشر و نیز ارتقای مشارکت با نهادهای انتشارات مدنی در اجرای رویدادهای فرهنگی به ویژه مشارکت در سیاست‌گذاری و اجرای امور اجرایی نمایشگاه کتاب تهران برای سازمان‌های نشر. نکات مثبت در کارنامه صالحی را باید در نظر گرفت.

او اکنون پس از مدتی تجربه مدیریت روزنامه خبری، به بهارستان و ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد بازمی گردد تا با درایت از خطاهای فرهنگی و نسلی بکاهد و شرایط را بهبود بخشد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا