ترند های روز

ورود زن قاتل به مراسم اسکار

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، درام تاریخی «زن قاتل» به کارگردانی ایوا ناتنا درباره ماما سالخورده ای است که بر اساس رمانی کلاسیک به همین نام نوشته الکساندروس پاپادیامانتیس در روستایی دورافتاده یونان با مردسالاری مبارزه می کند.

به گزارش ایسنا، این فیلم که اولین فیلم سینمایی اوا ناتنا محسوب می شود، برنده پنج جایزه از جوایز فیلم آیریس یونان شد و انتخاب آن پس از اختلاف بین وزارت فرهنگ و آکادمی فیلم یونان (هلفیاک) جنجالی شد. ، 20 عنوان اهدا شد. این فیلم از روند انتخاب نماینده سینمای یونان کنار گذاشته شد.

در ادامه همانطور که انتظار می رفت سینمای سنگال ماتیاس دپوپ کارگردان فرانسوی-سنگالی را به عنوان نماینده رسمی خود برای مستند «داهومی» انتخاب کرد. این مستند برنده خرس طلایی بهترین فیلم هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین شد.

سینمای بلژیک نیز فیلم «ژولی ساکت می‌ماند» ساخته لئوناردو ون دیجل را به اسکار 2025 فرستاد و پرتغالی فیلم «تور بزرگ» ساخته میگل گومز را که امسال جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد. به عنوان فیلم او برای آکادمی انتخاب شد.

هلند فیلم «خط حافظه» به کارگردانی ژله دی یونگ صربستان، فیلم «کنسول روسیه» به کارگردانی میروسلاو لکیچ و اسلوونی نیز فیلم «خانواده درمانی» به کارگردانی سونیا پروسنیک را به عنوان فیلم خود در رقابت اسکار 2025 انتخاب کردند.

به گزارش اسکرین، کمیته اسکار قبلا شامل کانادا، شیلی، کاستاریکا، مراکش، پاناما، پرو، اروگوئه، کامبوج، ژاپن، قرقیزستان، آلمان، ترکیه، عراق، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، ارمنستان، اتریش، بلغارستان و کرواسی بود. . جمهوری چک، استونی، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، رومانی و اوکراین نیز فیلم های برگزیده خود را برای اسکار اعلام کردند.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 14 نوامبر 2024 (24 نوامبر) است. فهرست نامزدهای اولیه نامزدهای بین المللی اسکار در تاریخ 17 دسامبر (27 دسامبر) و نامزدهای نهایی در 17 ژانویه 2025 (27 دسامبر) اعلام می شود.

پیش از این کشورهایی مانند ژاپن، اتریش، آلمان، ایرلند، عراق، لتونی، لیتوانی، فلسطین، تایوان و اروگوئه فیلم های برگزیده خود را در آکادمی معرفی کرده اند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر برنده اسکار بهترین فیلم بین المللی سینمای بریتانیا شد.

نود و ششمین دوره جوایز اسکار یکشنبه 2 مارس 2025 (11 مارس) برگزار می شود.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا