ترند های روز

هنر و سینما طولانی ترین مسیر را بین نقطه شروع و کسب درآمد دارند / راه حل بهره وری برای استارتاپ ها چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مهدی سجادچی، فیلمنامه نویس و عضو هیئت انتخاب اولین رویداد فیلمنامه نویسی درباره سختی هایی که جوانان علاقه مند به سینما برای ورود به فضای حرفه ای این هنر دارند، گفت: در هیچ کجای دنیا. آیا همه علاقه مندان به سینما جذب این حوزه می شوند و همیشه بین علاقه مندان به کار حرفه ای و کسانی که وارد فضای کار می شوند رابطه نابرابر وجود دارد و این امری اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: در این شرایط مهم این است که هرکس می خواهد کاری در هر نقطه از کشور انجام دهد راه حل مشخصی پیش روی خود داشته باشد و بداند در کدام مسیر باید حرکت کند.
سجاده چی از برگزاری اولین رویداد فیلمنامه نویسی ابراز خرسندی کرد و افزود: وجود این نوع رویدادها برای هنری مانند سینما بسیار حائز اهمیت است چرا که مستأصل ترین افراد را نیز متوجه می کند که فضاهایی وجود دارد که می توانند ایده های خود را ارائه دهند. و آنها این فرصت را دارند که مهارت های بیان خود را توسعه دهند.
وی در عین حال با اشاره به برخی باورهای غلط در مورد ورود مردم به فضای حرفه ای سینما، خاطرنشان کرد: اما به هر حال معمولا راه برای کسانی که می خواهند صد سال یک شبه بگذرانند بسته می شود، حتی اگر از طریق برخی آشنایان باشد. و روابط می توانند به این عرصه راه پیدا کنند، عموماً این حضور مقطعی خواهد بود و این مسیر همیشه باز نیست زیرا لازم است آن فرد مهارت های لازم را داشته باشد و بتواند کار را انجام دهد.

نویسنده فیلمنامه هایی چون «سوفی و ​​احمق»، «روز سوم» و «قاعده بازی» درباره سنت نبودن رویدادهای استارتاپی در فضاهای هنری مانند سینما نسبت به فضاهای دیگر، توضیح داد: به طور کلی یک شرکت جدید است. اگر بین تلاش برای ورود به یک حرفه و کسب درآمد از طریق آن فاصله کمتری وجود داشته باشد موفق تر است، اما اصل هنر و فیلم این است که طولانی ترین مسیر را بین نقطه شروع و کسب درآمد داشته باشد. بنابراین اگر به مفهوم هنر نگاه کنیم، سینما و سایر هنرها در پایین ترین سطح ممکن قرار دارند و کمترین ظرفیت تحقق را در رویدادهایی مانند استارت آپ ها دارند که البته در حد صفر نیست و باز هم کاربردی تر از دیگران است. راه های رسیدن به سینما
سجادچی خطاب به برگزارکنندگان این مراسم دو توصیه را تشریح کرد: دو راه کلی وجود دارد. اولاً آنقدر که می توانند این بودجه را چند سالی برای سینمادوستان خرج کنند تا چند سال دیگر به بهره وری اولیه برسد. در شرایط فعلی با تغییر مدیران، مدیر جدید که می آید، سابقه مدیر قبلی را بررسی می کند و متوجه می شود که بودجه برای مدیران بالادستی اهمیت بیشتری دارد و سعی می کند با برنامه دیگری که بودجه کمتری مصرف می کند پیش برود مگر اینکه مدیریت مدت تصدی مدیران آن افزایش می یابد و مثلاً مدیرانی با 10 سال سابقه استخدام می کند که می توانند برنامه های بلندمدت خود را انجام دهند.
این استاد دانشگاه در پایان توصیه دیگری به برگزارکنندگان رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی اضافه کرد: یکی دیگر از راه های استارت آپ این است که در صورت موفقیت در هر دوره، برگزارکنندگان را به ادامه ترغیب می کند. به این معنا که 5 اثر در این رویداد برای نزدیک شدن به جریان تولید کافی است و آنقدر ارزش افزوده دارد که تمام هزینه های راه اندازی را جبران می کند.

22057

220

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا