ترند های روز

هنرمندان پیشکسوت چند نکته را به رئیس جمهور تذکر دادند

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، هفدهمین همایش ملی هنرمندان پیشکسوت با حضور محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و عضو هیات مدیره موسسه، داریوش ارجمند بازیگر و رئیس هیئت مدیره مؤسسه، انسیه شاه حسینی، کارگردان و عضو هیئت مدیره مؤسسه سید عباس عظیمی. مدیر عامل و عضو هیئت مدیره موسسه و بیش از 150. هنرمندان پیشکسوت به همراه یکی از اعضای درجه یک خانواده روز سه شنبه 2 مرداد در جزیره کیش به کار خود پایان دادند.

دولت جدید باید حمایت از هنرمندان پیشکسوت را افزایش دهد

سید عباس عظیمی مدیرعامل و رئیس هفدهمین همایش ملی هنرمندان پیشکسوت در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این همایش ها ایجاد همدلی است. تعامل و هم افزایی بیشتر جانبازان و ایجاد نشاط و نشاط با توجه به شرایط سنی و جسمی آنهاست.

وی روزهای برگزاری این همایش را فرصتی برای دیدار مجدد و تبادل تجربیات مفید در زمینه های شغلی و هنری دانست.

عظیمی گفت: افتخار این نهاد برگزاری 17 همایش ملی از سال 1392 برای سالمندانی است که شاید فرصت تجلیل مناسب از آنها را نداشته اند.

مدیرکل موسسه هنرمندان پیشکسون در پایان با اشاره به کمک های انجام شده به موسسه هنرمندان پیشکسون در دولت های گذشته گفت: با توجه به تغییرات دولت پیش بینی می شود کمک های مالی به این موسسه صورت گیرد. . به نحو مناسب تری تا دغدغه خادمان برای تکریم این بزرگان کمتر شود.

رئیس جمهور باید به وعده های خود عمل کند.

در ادامه داریوش ارجمند، رئیس هیات مدیره این موسسه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیری و مرگ حقایقی اجتناب ناپذیر است. نباید افسوس گذشته را بخوری زیرا در هر دوره زیبایی خاصی وجود دارد. باید هر دوره از زندگی را درک کرد و به جای افسوس خوردن از دهه ها و دوره های گذشته، از همان دوران لذت برد.

هنرمندان پیشکسوت چند نکته برای آقای رئیس جمهور! مورد توجه قرار گرفتند

و افزود: این نهاد حافظ گذشته ماست و این مهم است. وقتی با هم هستیم نباید کینه داشته باشیم و همدیگر را دوست داشته باشیم.

ارجمند یادآور شد: ما یک قلب، یک کشور، یک تاریخ و یک تاریخ هستیم که باید آن را بشناسیم و برای ایجاد لحظه ای شاد تلاش کنیم. همه ما بیش از 60 سال سن داریم و 50 درصد از زندگی خود را به اضافه 10 سال تمام کرده ایم و هیچ کاری برای ما انجام نشده است جز اینکه دوست داشته باشیم و دوست داشته باشیم. ما با آثار و هنرمان تاثیر خود را در دنیا گذاشته ایم و این از بین نمی رود. هر لحظه برای ما در این سن آغازی است و خداوند به همه شما هنرمندان پیشکسوت زندگی، سلامتی و موفقیت عنایت فرماید.

وی ادامه داد: ما همیشه از روسای جمهور انتظار داریم به وعده های خود عمل کنند. فرقی نمی کند چه کسی و برای هر جناحی باشد، مهم این است که به عهد خود عمل کنیم و مراقب کشورمان باشیم. به قول نادر ابراهیمی، ما خون دل مان را کشیدیم تا ایران نگینی درخشان شود.

هنرمندان پیشکسوت چند نکته برای آقای رئیس جمهور! مورد توجه قرار گرفتند

ماتم زده و عمیقا متاثر از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

در پایان این برنامه، استاد علی امیراحمدی، شاعر و نویسنده پیشکسوت، بیانیه پایانی این همایش را به نمایندگی از دیگر هنرمندان قرائت کرد.

این بیانیه می گوید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مرغداری! ما سپاسگزار نعمت های او هستیم که ما را غرق نعمت های بی شماری می کند! چه افتخاری که می توانیم بشماریم، کلمات کافی برای تشکر از شما نداریم! او را که بر تخت قدرت نشاندید، سرانجام سرنگون کردید، اما درهای ابدیت را به روی کسانی که هنر به آنها بخشیدید!

مردم نظر طاق اطلس کسانی را که چهره مقدس ما را ندیدند نخریدند! قدرتمندانی که هنرمند را برای اولین بار در صفحه تاریخ به شهرت رساندند!! و آبروی این قشر خدشه دار شود تا دولت بدنام شود!

به آقای مستطاب دکتر مسعود مزیکیان تبریک می گوییم چون با هم برابریم! ما به معراج فکر می کنیم، او در این بیماری به فکر نجات است…

ما به خوبی می دانیم که «طلاق علیم نداء واله بن ناس» حکومتی به معنای «دست در دست» است. بنابراین: زمانی که می توانید کاری انجام دهید/قبل از آن، هیچ کاری نکنید

به اطلاع جناب آقای دکتر مزیکیان می رسانیم که: هنرمند و درویش دو روی یک سکه هستند و در یک مکه زندگی می کنند. چه می شود اگر ملک به گرمای مستی از درون می گفت: ما از این یک نفس از دنیا خوشتر نیستیم/ پندار خوب و بد و هیچکس غمگین نیست.

درویش به سرماخوردگی گفت: ای که از بخت تو در دنیا نیست / نه درد تو را می پذیرم و نه ما را.

اگر به هنرمند احترام بگذاری، در دو دنیا شاد خواهی بود. در غیر این صورت، خودت را تکرار می کنی! ما هنرمندان پیشکسوت سال هاست که از حمایت مستقیم دولت های گذشته از موسسه هنرمندان پیشکسوت بهره مند شده ایم و امیدواریم نظر دولت جدید نیز همین باشد.

در پایان ضمن ابراز شوک شدید از حوادث اخیر و کشتار کودکان و زنان بی گناه و بی خانمان در غزه، از مدیران موسسه هنرمندان پیشکسوت برای برگزاری این همایش وحدت آفرین تشکر می کنیم و امیدواریم با با مساعدت مستقیم ریاست محترم جمهوری به این نهاد، شاهد تداوم و شکوفایی برنامه ها و فعالیت ها در راستای تجلیل از هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه های اجتماعی این مرز و بوم خواهیم بود.

خدایا عاقبت کار را/ تو شاد باش و ما رستگار شویم.»

بهروز کریمی، رشید وطن دوست، ملیح ناصری، پروین محبی، مرتضی صادقی افجه، حسن ضرغامی، محمدتقی شاهرخ، بهمن کریمیان، ماهوش نیکخو، مریم مطفبر، هما جدیکار، رحیم عزت بقایی، جعفر خواجه شعلم شیرین حسینی اسکندری، امیرعلی جوادیان، مهدی میرزاعلی، دلاور هاشم لو، کیومرث قورچیان، جمشید مجد وفایی، جواد مجلسی، محمد طریقتی، کریم بهمنی، مهدی خاویان قادیانی، عزت الله رمضانی فر، ابوالفضل موصادقین نژاد، عبدالله حسنی اسفندیاری، عبدالله حسنی تفهری نژاد. فیضی راد، عباس ملکی، بیژن بیژنی، علیرضا عابدی، جلیل عندلیبی، محسن آقا علی اکبری، جواد علیزاده، حسین خسروی، جهانگیر رجبی خواه، ناصر انصاری، قربانعلی اجالی، مرتضی یوسف دوست، آرش تاجاد، احمدی، احمدی، آرش فرجعدی قناد، سعید صادقی، امیر همتی، منیژه آرمین، انسیه شاه حسینی، حسین ناستر، جمشید شاه محمدی، محبوب عارفی، صفا آقاجانی، داوود فیاضی، سوسن اصلانی، جهانگیر الماسی، هوشک توکلی، فریده تثیری، محمد هه‌نگه فیلمه شیری، داوود حیدری، مهری شیرازی، علی حاجیان پور، محمدحسن محبعلی، جعفر نجیبی، آزیتا لاچینی، اکرم السادات حسینی، مریم شیخ مهدی، ابراهیم شهیدی، سعید ثابت، جاسم قضبانپور، بهمن فردوسی، تاج‌بخش الراج‌ناد، تاج‌بخش‌راج‌ناد راهپما، حسین رحیم خانی، مسعود زنده روح، امین سلطان خواه، محمد احدی، حسین اسرافیلی، محمودرضا اکرمی فر، سعید امیرسلیمانی، بیاض امیرعطایی، احمد عبدالهی نیا، علیرضا قزوه، رضا بنفشه خواه، محمد رضا بنفشه خواه، محمدرضا پاکیز خواه، احمد رضا پاکیزیان، احمد رحیم خانی. ، مصطفی محدثی خراسانی، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، مهدی منعم، ابراهیم نباتی، نصراله قدری، داریوش ارجمند، ابوالفضل میرزا احمدی، رضا فیاضی، یوسف صدیق، هوشنگ بیرانوند، صدیقه پاکبین، قوام‌العصوم‌الله، قوام‌الدین خاام‌الدین. ج، امیرصادق تهرانی، سعید جعفری بروجردی، رضا ناجی، شریفه سنایی، هادی منتظری، مرتضی وفایی، نبی اله حاجیان پور، سید عباس روحانی، محمدجواد جدی، جواد انصافی، محمدعلی گرجستانی، محمدعلی لقاء، ناصر رحیمی فراچان. ماگردومیان. ، ناصر ممدوح، اسداله شعبانی، حجت اله اسدی هنرمندان پیشکسوت حاضر در این همایش بودند.

همچنین خانواده های هنرمندان پیشکسوت آسمانی استادان محمدعلی شیرازی، صادق تومفی، ولی شیراندامی، ناصر هوشمند وزیری، محمد هژبر ابراهیمی، شیخ احمد خمسه و احمد خان ابراهیمی مهمانان ویژه این همایش بودند.

پیش از این موسسه هنرمندان پیشکسوت 16 همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت را در شهرهای کوهرنگ، آبادان، تبریز، مشهد، رامسر، شیراز، چکسار، قم، قشم و کیش برگزار کرده بود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا