ترند های روز

همدان آماده میزبانی از یک رویداد باشکوه است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، از روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، امیر مشهدی عباس دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، توحید معصومی مشاور عالی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی حاجیان، مدیر امور جشنواره های اداره کل هنرهای نمایشی و علیرضا آقایی، دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور در شهر همدان با سید مسعود حسینی شهردار همدان دیدار و گفتگو کردند. ، مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و حسن محمدی رئیس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری همدان و طی آخرین اقدامات مدیران اجرایی این دوره از جشنواره. در استان همدان قرار داشتند.

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان، شهردار همدان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این نشست با اشاره به توانمندی های ارزنده و تجربیات اجرایی ارزنده در استان همدان، بهره مندی از این موارد ضروری است. ظرفیت برای انجام یک رویداد برجسته ملی و بین المللی.

در این جلسه با معرفی مدیران کمیته های اجرایی جشنواره در استان همدان، امیر مشهدی عباس، توحید معصومی، مهدی حاجیان و علیرضا آقایی از آخرین اقدامات دبیرخانه مرکزی بیست و نهمین تئاتر بین المللی کودک و نوجوان گزارش داد. جشنواره در تهران به حاضرین در مراسم ارائه شد و پس از آن مقرر شد در روزهای آتی مدیران ستاد جشنواره جلسات مشترکی را با مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار کنند. به مدیران وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط جهت هماهنگی این دوره به مؤثرترین و کارآمدترین شکل ممکن.

بازدید از مجموعه فرهنگی «عین القدات» شهرداری همدان به عنوان «خانه» و کانون اصلی «بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان» با درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان. همدان تسریع در ساخت سالن” تا روزهای قبل از جشنواره با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص مستقر در استان همدان برای کمک به ستاد اجرایی جشنواره بنا به نظر دبیر شروع به کار کمیته های اجرایی جشنواره. جشنواره مصطفی در استان پس از برگزاری این نشست مشترک، با استفاده از پتانسیل موثر گروه های نمایشی و هنرمندان استان همدان در قالب های مختلف برای حضور در جشنواره، آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استانی همدان با موضوع کودک و نوجوان را در دوره های مختلف ارائه کرد. جشنواره، حضور گروه های نمایشی در مناطق محروم و محروم استان همدان برای اجرای آثار نمایشی، آسیب شناسی مشکلات و معضلات برگزاری دوره های قبلی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان از موارد مطرح شده بود. در این نشست مشترک جلسه

بر اساس این گزارش، امیر مشهدی عباس دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ضمن قدردانی از همکاری مدیران دستگاه های مختلف استان همدان از شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان درخواست کرد. استان به عنوان یکی از حامیان اصلی این رویداد باید بهترین امکانات و ظرفیت های بالقوه استان را در اختیار گروه ها و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره قرار دهد تا استقبال شهروندان همدانی و عموم مردم جشنواره شود.

سید مسعود حسینی شهردار همدان نیز بهترین شیوه برگزاری این جشنواره را در همدان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن جشنواره باید هر چه سریعتر کمیته ها تشکیل و کارهای اجرایی آغاز شود. البته شهرداری همدان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می توانند با هم افزایی، همدلی و بهره مندی از تجربیات و توانمندی های یکدیگر به کیفیت بالایی برای جشنواره دست پیدا کنند و کارها را پیش ببرند.

شهردار همدان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را افتخار همدان دانست و تصریح کرد: امیدوارم با شناسایی کمیته ها، معرفی و راه اندازی آنها، کارکردها مشخص شود و همه دست به کار شوند تا حوزه تبلیغات، فضاسازی، تولید محتوا و برنامه های موازی به بهترین شکل قابل انجام است. اجرا شده است و با هدف اعتلای فرهنگ، هنر و ادب و ایجاد زیرساخت برای اجرای بلندمدت شاهد برگزاری این جشنواره خواهیم بود. برنامه های فرهنگی

مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: خوشبختانه در این چارچوب توانسته ایم به نتایج بسیار موثری برسیم. و اهداف مشترک خوبی با شهرداری همدان، اداره کل امور هنری اجرای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه مرکزی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در برسم. شرایطی فراهم شد که منجر به آغاز فعالیت های اجرایی ستاد استانی این رویداد شد و امیدواریم بتوانیم با حضور هنرمندان و گروه های شرکت کننده، مردم و مدیران دستگاه های مختلف شاهد اتفاقی باشکوه باشیم.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان به دبیری امیر مشهدی عباس به همت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت استانی شهرداری همدان و مشارکت اداره کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنرهای نمایشی آبان ایران این ماه با شعار «گفتگو بدون مرز» و با هدف «تقویت همدلی و رفاقت، رشد و آگاهی و خود» در شهر تاریخی همدان برگزار می شود. اعتماد کودکان ایرانی در مسیر هنرهای نمایشی.

«ارتقاء مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای سطح فرهنگ عمومی»، «تقویت بنیان های اصیل خانواده و پیوند نسل ها»، «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوانان ایران در تولید آثار نمایشی» عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و تأثیرگذار جامعه بخشی دیگر از اهداف بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا