ترند های روز

نگاه کنید به مجید رضائیان: نظر ما درباره «آزادی بیان» امنیتی است/آمارها نشان می دهد در برخی موارد از مرز فاجعه عبور کرده ایم.

خبرگزاری فارسیرو در 26 مرداد ماه سال جاری در هیئت تحریریه خود پذیرای شخصیت های مطرحی از عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و … بود. تا در این مجموعه رسانه ای «روز خبرنگار» متفاوت از سال های گذشته را جشن بگیرند.

مجید رضائیان موضوع کلیدی قانون اساسی را که در چندین دولت معطل مانده است، «آزادی بیان» دانست و در گسترش این موضوع و ارتباط آن با رسانه ها، تحلیل کرد: نکته اول این است که در قانون اساسی اصلی که همه با آن موافق هستند، اختلاف و تعارض دارند، دولت های مختلف با گرایش های مختلف آمده اند و نتوانسته اند این تعارض را حل کنند و آن یک کلمه «آزادی بیان» است. در این سرزمین، دیدگاه ما از آزادی بیان بدون تقابل، «امنیتی» است و نه فرهنگی.

وی ادامه داد: البته دو نظریه وجود دارد که یکی از آنها آزادی بیان را سیاسی و اجتماعی تعریف می کند و نظریه دیگر آن را موضوعی فرهنگی می داند، شاید بسیاری از ما در این جلسه آن را فرهنگی می دانیم که پایه های آن از جای دیگری است. و از طرف دولت بینش سیاسی-اجتماعی نیز قواعد خاص خود را دارد که پایه های آن برخاسته از حکمرانی سیاسی است; اما وقتی به امنیت نگاه می کنید، نتیجه این است که شما قدرت یا بستر ایجاد رسانه ای مانند «رویترز» برای تسخیر جهان را ندارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا