ترند های روز

نوازنده سرشناس درگذشت – فارسیرو

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، یانوش اولینیچاک، نوازنده، مدرس و پیانیست لهستانی در فیلم «پیانیست» ساخته برنده اسکار رومن پولانسکی در سال 2002، در تمام صحنه های نزدیک که دستان آدرین را نشان می داد پیانو زد. برودی. (بازیگر اصلی فیلم دا)، مسئولیت را بر عهده داشت.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه منتشر شده از سوی خانواده اولینیچاک آمده است که «حساسیت فوق العاده موسیقایی او به ویژه در تفسیرهایش از موسیقی فردریک شوپن، شهرت جهانی برای او به ارمغان آورد».

به گزارش گاردین، اولنیچاک در 2 اکتبر 1952 در وروتسواف لهستان به دنیا آمد و از سن 6 سالگی شروع به یادگیری نواختن پیانو کرد. او در ورشو، پاریس و اسن تحصیل کرد.

حرفه بین المللی اولینیکزاک در سال 1970 آغاز شد، زمانی که او فقط 18 سال داشت و برنده هشتمین مسابقه بین المللی پیانو فردریک شوپن در ورشو شد. او همچنین شباهت فیزیکی به آهنگساز دوران رمانتیک داشت، خصیصه ای که باعث شد اولینیک در نقش شوپن در فیلم آندری زولاوسکی در سال 1991، یادداشت آبی بازی کند.

در سال 2002، اولینیکزاک قطعات پیانو را برای فیلم پیانیست رومن پولانسکی ضبط کرد. دستان او در حال نواختن پیانو در این فیلم دیده می شود که پولانسکی اسکار بهترین کارگردانی و آدرین برودی جایزه بهترین بازیگر مرد را به ارمغان آورد.

اولنیچاک سالها عضو هیئت داوران مسابقات پیانو شوپن بود. الکساندر لاسکوفسکی، سخنگوی مؤسسه ملی فردریک شوپن، گفت: ما از مرگ اولینیک بسیار متأسفیم. او یکی از برجسته ترین نوازندگان معاصر موسیقی شوپن و معلم فوق العاده سازهای تاریخی بود.

۲۴۵۲۴۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا