ترند های روز

نقش مجلس در تسهیل فعالیت بسترهای مجازی/ به جای حذف آنها با یوتیوب رقابت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت گسترده شبکه های ماهواره ای در گفت و گو با فارسیرو تاکید کرد: امروزه فعالیت ماهواره ای در جامعه ما یک واقعیت انکارناپذیر تلقی می شود و نمی توان واقعیت وجود آنها و محصولاتی که دارند را انکار کرد. در چنین شرایطی هر گامی در جهت ایجاد فضای رقابتی از طریق فعال‌تر کردن بسترهای ملی، توجه بیشتر مردم را به تولیدات ملی و تولیدات ملی هنری جلب می‌کند.
حسین زاده با برشمردن ویژگی های مثبت پلتفرم های داخلی، ادامه داد: به نظر من باید تنوع این سکوها را گسترش دهیم و فعالیت آن ها را ارتقا دهیم. از سوی دیگر باید به دنبال خصوصی سازی واقعی در این حوزه باشیم. با تقویت بخش خصوصی واقعی، هم کسانی که در حوزه هنر و سینما فعالیت می کنند بیشتر جذب این حوزه می شوند و هم مردم و مخاطبان با علاقه بیشتری تولیدات آنها را دنبال می کنند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همه باید به توسعه فعالیت تریبون های داخلی کمک کنیم. قطعا باید در این راستا گام برداریم و شرایطی را فراهم کنیم تا رقابت پذیری در بین آنها افزایش یابد تا علاوه بر افزایش تنوع محصولات، کیفیت و خدمات آنها را در روند ارائه محصولات ویدئویی به مردم ارتقا دهند.
وی همچنین درباره قابلیت هایی مانند وب سایت «آپارات» که امکان مشارکت در تولید محتوای تصویری و اشتراک گذاری آن در فضای مجازی را به کاربران می دهد، گفت: هر فرصتی که در این زمینه پیش بیاید بدون شک منافع فرهنگی و هنری را برای جامعه ما به همراه خواهد داشت. و ما باید از آن استقبال و در عین حال حمایت کنیم.

حسین زاده به امکان رقابت پلتفرم های داخلی با سایت های خارجی مانند «یوتیوب» اشاره کرد و ادامه داد: امکان این رقابت امروز هم وجود دارد، اما موفقیت آن در گرو توان ایجاد شده برای پلتفرم های داخلی و فضایی است که برای فعالیت در اختیار آنها قرار می گیرد. . تاکید می کنم که نمی توانیم پلتفرم های خارجی را کاملا نادیده بگیریم. اینطور نیست که ما معتقدیم یوتیوب نباید وجود داشته باشد یا مردم نباید به ماهواره دسترسی داشته باشند، بلکه اصل این است که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم که همیشه مبتنی بر یک دید انحصاری بوده است.
وی افزود: ضمن اینکه وجود بسترها و ابزارهای خارجی را می پذیریم و می پذیریم، اما باید فضای رقابتی را برای بسترهای داخلی فراهم کنیم تا فعالان داخلی بتوانند افراد و کاربران داخلی را در فضای مطلوب تری با خود همراه کنند.
این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: شورای اسلامی به عنوان مرکز قانونگذاری کشور نقش بسزایی در تسهیل این فضا دارد. با وضع قوانین ضمن فراهم آوردن فضای مساعد می توان موانع پیش روی فعالان این عرصه را برطرف کرد. امید ما این است که پس از تشکیل دولت جدید، مجلس بتواند حمایت بیشتری در زمینه این تسهیلات داشته باشد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا