ترند های روز

میکائیل شهرستان با کالیگولا روی صحنه می رود. اجرای چخوف با مرغ دریایی / آواز برگ ها در ایتالیا جایزه گرفت

اجرای کالیگولا (بر اساس کالیگولا اثر آلبرکامو) با ترجمه پری صبری و کارگردانی رویا اسدی از ساعت 21:00 یکشنبه 7 مرداد در سالن استاد تزاریان و اجرای مرغ دریایی (بر اساس مرغ دریایی اثر آنتون چخوف). ) به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی اکبری از 7 مردادماه ساعت 19:15 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه می روند.

بازیگران نمایش کالیگولا (به ترتیب ورود به صحنه) عبارتند از: میکائیل شهرشتانی، محمدرضا میرحسینی، علی کشوری، سعید پارسا، رها خدایاری، امیرعباس توفیقی، علیرضا کهپیما، آرین نعیمی، فرهاد اعتمادی، هادی دلیر آقایی، علی. . فرخنده نژاد فرد.

بازیگران نمایش مرغ دریایی (به ترتیب ورود به صحنه) حسین کشفی اصل، حسین جاهد، محسن میرزاخانی، لیلا شیرمحمدی، شراره آش هستند.
وری، صادق فخاری، مهران مرادی، شیدا پهلوان، هنگامه معلم، مقصود عابدی، پیمان محسنی، احسان گل محمدزاده.

«دموکراسی با طعم همبرگر» به چهار فینالیست رسید

نمایش «دموکراسی با طعم همبرگر» به نویسندگی و کارگردانی حامد شفیع خواه به چهار اجرای آخر تماشاخانه ایرانشهر راه یافت.

نمایش «دموکراسی با طعم همبرگر» به نویسندگی و کارگردانی حامد شفیع خواه از 23 تیرماه از ساعت 14:00 تا 21:00 با استقبال مردم و هنرمندان تئاتر، تلویزیون اجرا می شود ، سینما و موسیقی در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر.

«دموکراسی با طعم همبرگر» که تاکنون بیش از 8 هزار مخاطب داشته است، یکشنبه 31 مردادماه در اکران ویژه ساعت 18:45 و سه روز پایانی اجرای آن ساعت 21 اجرا می شود بعد از ظهر: 00 ساعت: 00 و تمدید نخواهد شد.

حسام زرنوشه، حنانه جعفری نژاد، محسن اسدی، شکیلا احمدزاده، هادی آبیاری، آریانا عباسی، آینوش ضیایی، صادق صبح زاهدی، آرامه سلطانیه، علی روزبه، مروارید اسدی و تن گل مرادی از هنرجویان این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش پرمخاطب آمده است: «خانواده ای با چالش تغییر شیوه زندگی و حرکت از سنت به مدرنیته مواجه است و مردم سالاری و رای را راهی برای نجات خود می دانند…»

ایتالیایی ها به انیمیشن «آواز برگ ها» جایزه دادند.
انیمیشن کوتاه «آواز برگها» محصول مشترک ایران و ارمنستان برنده جایزه دوازدهمین جشنواره فیلم آرین شد.
به گزارش روابط عمومی استودیو هورخاش، «آواز برگ های پرواز» محصول مشترک استودیو هورخاش و استودیو ارمنی، هوشکی فیلم جایزه بهترین انیمیشن دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم آریانو را دریافت کرد.
این انیمیشن کوتاه در تور جشنواره ای خود موفق به حضور در بیش از 50 جشنواره بین المللی شده و برنده 13 جایزه شده است.
انیمیشن کوتاه «آواز برگها» به همراه جایزه جشنواره آریانو، 12 جایزه دیگر از جمله زردآلو طلایی، جایزه بهترین فیلم کوتاه و جایزه گنادی ملکونیان از جشنواره بین المللی زردآلو طلایی ارمنستان، جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن از جشنواره فیلم رولان (IFF) برای کودکان و نوجوانان در ارمنستان، دو جایزه انیمیشن شعله طلایی و جایزه تهیه‌کنندگان از ICFF استرالیا، جایزه بزرگ افتخاری جشنواره بین‌المللی انیمیشن Ajaio پرو، دیپلم افتخار از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کورتو لاور ، ایتالیا، دیپلم افتخار از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مکزیک، دیپلم افتخار از جشنواره بین المللی زنان اقوام ارمنی، جایزه ویژه جشنواره بین المللی فیلم جوانان تائوبا جورجیا، جایزه تماشاگران از جشنواره بین المللی فیلم پاریس انیمیشن (PIAFF)، بهترین فیلم کوتاه تاکنون برنده جایزه انیمیشن از جشنواره بین المللی فیلم زنان بیروت و جایزه بهترین انیمیشن از آکادمی ملی فیلم ارمنستان (آناهیت) شده است.

میکائیل شهرستان با کالیگولا روی صحنه می رود. اجرای چخوف با مرغ دریایی / آواز برگ ها در ایتالیا جایزه گرفت

همکاری مشترک برای ساخت این انیمیشن به دلیل علاقه کارگردان ارمنی آن آرمینه آندا به سینمای شاعرانه عباس کیارستمی شکل گرفت. علاقه ای که با کمک اشکان رهگذر و آرمان رهگذر، تهیه کنندگان ایرانی استودیو هورخش، شکل دیگری از سینمای شاعرانه را در انیمیشن «آواز برگ ها» پیدا کردند. فیلمنامه کوتاه انیمیشن «آواز برگ های پرواز» توسط رومن بالایان کارگردان مشهور ارمنی نوشته شده است.
این انیمیشن کوتاه 12 دقیقه ای که با تکنیک دو بعدی ساخته شده است درباره دختری 12 ساله به نام سونا است که در جنگل زندگی می کند و در میان برگ ها می خوابد. او در جنگل با پیرمردی آشنا می شود که به او پیشنهاد می کند تا دانش مخفی را بیاموزد.
آندا این انیمیشن را به پدرش تقدیم کرده است.
بازیگران «آواز برگ ها» عبارتند از: کارگردان و تهیه کننده: آرمینه آندا، تهیه کنندگان: اشکان رهگز و آرمان رهگز، فیلمنامه: آرمینه آندا و رومن بالایان، موسیقی: میکائیل وسکانیان، ناظر انیمیشن: مریم فنادی، گرافیک: آنا. هاکوپیان، تدوین: کارن باغینیان، مشاور رسانه ای: زهرا نجفی.
دوازدهمین جشنواره فیلم آریانو از 19 جولای تا 4 آگوست در ایپریا واقع در جنوب ایتالیا برگزار شد. این جشنواره با هدف شناسایی، تبلیغ و ترویج آثار سینمایی و به‌ویژه فیلم‌های انیمیشن، به دنبال معرفی سبک‌های جدید و ایجاد رقابت مثبت فرهنگی است و فرصتی برای تبادل نظر بین فعالان صنعت سینما فراهم می‌کند.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا