ترند های روز

مهلت ثبت نام در جشنواره «موسیقی خلاق» تا 4 آبان ماه تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، فراخوان نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق با هدف کشف استعدادهای خاص و برجسته در عرصه موسیقی باکیفیت کشور در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی منتشر شد. مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه بود و با توجه به موفقیت مخاطبان، مهلت ثبت نام تا 4 آبان ماه تمدید شد.

به گزارش خانه موسیقی ایران، قسمت پایانی این رویداد از 31 تا 24 آذرماه برگزار می شود.

امید قبادی دبیر اولین جشنواره موسیقی خلاق گفت: تاکنون بیش از سیصد اثر از هجده استان کشور به دبیرخانه رسیده است که آثار در چهار شاخه صنعت، آفرینش، آموزش و پژوهش است. همه آثار بسیار عالی هستند و بیش از 50 درصد آثار ارسالی با موضوع جشنواره موسیقی خلاق که ایده محوری است مطابقت دارد.

و افزود: روز به روز بر تعداد آثار افزوده می شود و آثار بیشتر با موضوع جشنواره سازگار می شوند. از همه هنرمندان کشورمان تقاضا داریم با دقت بیشتری آثار را بر اساس محورها و مضامین جشنواره که خلق اثری نو و خلاقانه است ارسال کنند.

جشنواره ملی موسیقی خلاق با هدف کشف استعدادهای ویژه و برجسته در زمینه های موسیقی خوب کشور، قدردانی از هنرمندان خلاق کشور در عرصه موسیقی، تشویق سایر هنرمندان به نوآوری در این هنر، ارائه جوانان به قشر سنتی و موسیقی آیینی کشور، کشف و ثبت ویژگی‌های انواع موسیقی، ترغیب و آشنایی هنرمندان با مسئولیت اجتماعی خود در عرصه هنر، معرفی هنر اصیل موسیقی به عموم جامعه و تلاش برای جایگزینی آن با تهاجم فرهنگی، پاسداری از موسیقی ناب تعزیه و آیینی و حذف ملودی های وارداتی در این زمینه، تلاش برای نهادینه کردن اندیشه. تحقیق و نوآوری موسیقی و خلاقیت در هنرمندان به ارتقای صنعت موسیقی کمک می کند.

در بخش رقابتی جشنواره دارای محورهای آفرینش، پژوهش، آموزش، صنعت با موضوعات موسیقی دستگاهی، موسیقی نواحی، موسیقی آیینی و مذهبی، کلاسیک، تلفیقی، پاپ و موسیقی کودک و نوجوان و در کنار و بخش غیر رقابتی، شامل اجرای ویژه پیشکسوتان معتبر کشور در رشته های موسیقی، شعر و شب های موسیقی با خواهرشهرستان شاهین شهر می باشد.

علاقه مندان برای دریافت فراخوان جشنواره و ارسال اثر باید به سایت جشنواره مراجعه کنند.

۲۴۴۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا