ترند های روز

مهران مدیری و سمیرا حسن پور در یک مهمانی آخر شب گرفتار شدند

مهسا بهادری: سینمای ایران از ابتدای مرداد ماه با قدرت نسبی فعالیت خود را آغاز کرد، سینمایی که با اکران 20 فیلم با بلیت های فروخته شده و پنج فیلم به دلیل تعطیلی های متعدد در تیرماه نتوانست رکوردهای زیادی را مانند ماه های گذشته بشکند. استراحت یک روزه از فیلم های کمدی. .

گیشه سینما از اول تا 30 تیرماه در مجموع پذیرای یک میلیون و 988 هزار تماشاگر با گردش مالی حدود 15 میلیارد تومان بوده و در این بین فیلم هایی چون «یادگار جنوب» با بازی الناز شاکردوست و وحید اکران شده است. رهبانی توانست در ژانر خود به خوبی عمل کند.

سه فیلم «مصاب شیرین ۲» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، «پارتی پول» به کارگردانی سعید سهیلی و «ساعت ۶ صبح» به کارگردانی مهران مدیری هفته گذشته اکران شدند. «مصاب شیرین 2» با بازی زهرا و مرحوم رضا داوود نژاد، داستان دختری را روایت می‌کند که پدر و مادرش را برای جشن تولد 18 سالگی خود به مکانی نامعلوم دعوت می‌کند.

فیلم سینمایی «6 صبح» با بازی سمیرا حسن پور، تینو صالحی، مونا فرجاد و مهران مدیری ابتدا درخواست حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر را داشت که نتوانست در این جایگاه حضور داشته باشد. این فیلم روایت یک مهمانی شبانه است که با ورود نیروهای امنیتی روبرو می شود. آنچه تاکنون منتشر شده، داستانی تکراری است که در بسیاری از فیلم ها و سریال ها به عنوان منبع طنز و درام مورد استفاده قرار گرفته است.

در خلاصه داستان فیلم «پارتی پول» که 48 ساعت از اکران آن می گذرد، آمده است: «در دنیایی که همه عاشق پول تو می شوند، عاشق خانه تو می شوند، عاشق می شوند! با ماشین! پاهایت را پایین بیاور، یکی با تو ملاقات می کند و عاشقت می شود!» این داستان به نویسندگی حسام سامری زاده داستان دو دوست صمیمی را روایت می کند که از دل یک ماجرای فوتبالی دچار مشکلات مالی و باندهای تبهکار می شوند.

همچنین فیلم سینمایی «روزی روزی آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ از 19 مردادماه در سینماها اکران شد. این فیلم در 48 ساعت گذشته دو هزار تماشاگر را به سینما کشاند و 190 میلیون تومان فروخت.

این فیلم داستان خانواده پنج نفره مصیب چرچیده (محسن تنابنده) را روایت می کند که در آستانه عید در حال خرید هستند. مادر خانواده ناگهان با اتفاقی غیرمنتظره همه را غافلگیر می کند تا خانواده را آرام کند و…

در ادامه این گزارش می توانید آخرین آمار فروش فیلم و تعداد تماشاگران سینما را بر اساس اطلاعات وارد شده به سامانه مدیریت فروش و اکران فیلم مشاهده کنید.

«پارتی پول» به کارگردانی سعید سهیلی با 200 هزار بازدید و فروش 10 میلیارد تومانی هفته گذشته در صدر جدول گیشه قرار گرفت.

«تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی با 197 هزار تماشاگر و 9 میلیارد و 800 میلیون تومان فروش در جایگاه دوم گیشه قرار گرفت.

«خجالت نکش 2» به کارگردانی رضا مقصودی نیز در رتبه سوم گیشه قرار گرفت. این فیلم 82 هزار بیننده و 4 میلیارد فروش داشت.

«6 صبح» به کارگردانی مهران مدیری با 32 هزار تماشاگر و فروش حدود 2000 میلیون تومب در جایگاه چهارم باکس آفیس قرار دارد.

«یادگار جنوبی» ساخته حسین دومار و پدرام پورامیری با 27 هزار تماشاگر و فروش 1.5 میلیارد تومانی در جایگاه پنجم باکس آفیس قرار دارد.

فروش سایر فیلم ها چگونه است؟
«تگزاس 3» در 59 روز اکران و 50 هزار نمایش 174 میلیارد تومان فروخت.

«تمساح خونین» در 137 روز اکران و 63 هزار نمایش، 166.5 میلیارد نسخه فروخت.

«مست عشق» در 92 روز اکران و 40 هزار نمایش به فروش 117 میلیاردی دست یافت.

«سال گربه» در 102 روز اکران و 33 هزار نمایش 63.7 میلیارد نسخه فروخت.

«خجالت نکش 2» در 51 روز اکران و 28 هزار نمایش 63 میلیارد نسخه فروخت.

«بای بادی» در 134 روز اکران و با 30 هزار اکران، 46 میلیون و 530 هزار تومان فروخت.

«یادگار سور» در 20 روز اکران و با 5000 اکران 7.2 میلیارد تومان فروش کرد.

«عطرآگین» در 55 روز اکران و با 5000 اکران، 5.4 میلیارد تومان فروخت.

«شور آشاگی» در 27 روز اکران و با 1300 نمایش 960 میلیون تومان فروخت.

«ابی روشن» در 48 روز اکران و با 1500 اکران 960 میلیون تومان فروخت.

«روایت ناتمام سیما» در 27 روز اکران و با هزار اکران 790 میلیون اکران فروخت.

«کوچه ژاپنی ها» در 51 روز اکران و با 440 نمایش 146 میلیون تومان فروخت.

«این جمعیت قابل کنترل» در 41 روز اکران و با 340 نمایش 138 میلیون بازدید فروخت.

در این آمار اطلاعات مربوط به تعداد روزهای اکران، تعداد نمایش و فروش هر فیلم به صورت مختصر و قابل فهم ارائه شده است. بر اساس این اطلاعات، به طور کلی می توان موفقیت تجاری هر فیلم را درک کرد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا