ترند های روز

من با شاهرام نظری عمل کردم و از طریق بدن و روح/ موسیقی هندی و موسیقی و ارتباطات فراتر از مرزهای جغرافیایی به حیاط خلوت/ موسیقی شجاریان گوش کردم

حسین غر: گروه بابا یک گروه هندی با سه نوازنده Amano Manish است که یک “گیتار اسلاید” را در زانو ، پل ناییک ، که آواز می خواند و آواز می خواند ، و “رمضای” که “Tabala” بازی می کرد ، داشت. شوری که این گروه هندی در جشنواره موسیقی فجر از خواب بیدار شد ، دیدنی بود. این گروه با یک گروه ایرانی از “صدای زمین” به کارگردانی وهید آیاری ، که قطعات ایرانی آنها اثر نقدی دارند که ما می توانیم در جای دیگر و روز انجام دهیم. اما عملکرد سلام بابا ، یا انجام شده یا در تفسیر یک گروه مستقل در تالار رودکی ، یکی دیگر از رئیس های موسیقی و گفتگو است.

موسیقی قدیمی هندی ، که از پاکستان تا عمق شبه جزیره امتداد دارد ، مانند یک مادر برای یک منطقه بزرگ از آسیا است. مانند هندوئیسم ، که فرهنگ های دیگر و سایر آیین ها را می پذیرد و می پذیرد ، این موسیقی بسیاری از صداها و موسیقی را به تصویب رسانده و ترانه های خود را تجدید و بازسازی کرده است. یعنی در موسیقی و فرهنگ هند ، یک جد مشترک آریایی آریایی ها وجود دارد ، و ساکن اصلی و مراحل مسلمانان دیده می شود ، و مغولاهایی که در سرزمین افسانه عاشق هنر شدند و آنها “تاج محل را ایجاد کردند. ”

ما با سه نوازنده صحبت کرده ایم تا با روحیه موسیقی ، فرهنگ و عملکرد موسیقی هندی آشنا شویم. برای همکاری ، ترجمه و همراه با این گفتگو ، می خواهم از دوست و شریک جوان مهور شهردولد قدردانی کنم.

فراز و نشیب های موسیقی بهترین معلم هر نوازنده است

در پاسخ به سؤالات ما ، Amano Manish ، گیتار اسلاید ، گفت:

شعر فارسی بیدل دهلاوی در ایران یکی از اشعار سخت است و بسیاری از کتاب ها نوشته شده است. چگونه هندی ها را در مورد شاعران ایرانی می شناسید؟

در هند ، بسیاری اشعار حافظ و مولوی و حتی باباتاهیر را می شناسند. علاوه بر فارسی ، بیدل دهلاوی اشعار بسیاری را با گویش محلی هند نوشت. سپس بیدل بسیاری از موارد را با هم ترکیب کرد. شاعران فارسی که در دادگاه پادشاهان هند زندگی کرده اند ، اکنون بخشی از تاریخ مشترک دو کشور هستند.

می خواستم بدونم این ساز چه کاری انجام داده است. گیتار یک تولید کننده اسلاید عجیب است. گویا گیتار اسپانیایی هند شده است.

پدر من همچنین یک گیتار اسلاید نواخت ، و من خودم را از کودکی با این ساز آشنا کردم و آن را در راه خود لمس کردم. با بزرگ شدن ، من از معلمان یاد گرفتم که تعداد انگشت شماری از موسیقی دان بودند و شرکت خود را داشتند. من همچنین بخشی از جریان او شدم و این ساز را با موسیقی خودم اقتباس کردم. گیتار اسلاید به نوعی با موسیقی کلاسیک هندی آمیخته است. این معلمان باعث شدند که گیتار کشویی به ساز اصلی من تبدیل شود.

ما طرفداران جوانی را در فضای مجازی و غیره می بینیم ، که عاشق موسیقی عمیق هستند ، اما به نظر نمی رسد که راه خود را پیدا کنند ، شما را به عنوان یک چهره موسیقی شناخته شده چه می گویید؟

من برای موسیقی دانان جوان و جوان هستم که ابتدا تکنیک ها و ساختارهای اساسی از هر نوع ورود را یاد بگیرند. این می تواند هر جنسیتی باشد. همه ژانرها زیبا هستند. هر ژانر ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. فراز و نشیب های موسیقی بهترین معلم هر نوازنده است. سپس ، بدانید که او چه چیزی را انتخاب می کند ، ابتدا می داند که در آن مسیر چه پیشرفت هایی دارد. سپس ، هنگامی که قسمت فنی و فنی حاکم است ، اجازه دهید موسیقی در روح و روح خود جریان یابد. زیرا موسیقی با روح ارتباط برقرار می کند.

من با یک سرپرست عمل کرده ام و همیشه در حیاط خلوت خودم به معلم شاکرین گوش می دهم

نوازنده جلد گودای رمضای ، که در هر دو اجرا هیجان زده و همراه بود ، و با ریتم هایی که انجام داده بود گفتگوی کوتاهی داشت و در مورد حضور وی در جشنواره بین المللی گفتگوی کوتاهی داشت.
همکاری با جشنواره FAJR یک تجربه عالی بود. بسیاری از مردم کشورهای مختلف به اینجا می آیند و اداره می شوند. من به تمام موسیقی ارمنستان ، ازبکستان و موسیقی محلی ایرانی که بسیار غنی هستند گوش می دهم. این چهارمین بار است که من به ایران می آیم و هرگز پیر نمی شوم. من سه بار در جشنواره FAJR شرکت کرده ام.

کدام نوازنده ایرانی را می شناسید؟ چه ارتباطی همکاری کرده است؟

من با بسیاری از نوازندگان ایرانی عمل کرده ام. ابتدا با شاهرام نظری در پاریس عمل کردم که اولین دانش من با موسیقی ایرانی بود. برای تعریف یک حافظه کوچک. من در یک اتاق کوچک در یک سالن تمرین می کردم و اهمیتی نمی دادم. شاهرام نظری ایستاده بود و به من گوش می داد. او گفت ، وقتی من تمام شد ، آیا می توانید امشب با من کنسرت برگزار کنید؟ آن شب ، من با شاهرام نظری بداهه نوازی کردم. قرار بود فقط یک آهنگ از آنها باشد ، اما در طول کنسرت ، من حتی بدون یک جلسه تمرینی با گروه صحبت کردم و این یکی از بهترین و بادوام ترین تجربیات من است. Observer من را به دو کنسرت بعدی خود دعوت کرد. یک بار در برج میلاد با Roozbeh Nematollahi یک کنسرت برگزار کردیم. علاوه بر سرپرست ، من حسین آلیزاد و کیهان کالور را نیز می شناسم و همیشه در حیاط خلوت خودم به معلم شجاریان گوش می دهم. من تقریباً همه تصنیف های استاد شایریان را شنیده ام.

من با شاهرام نظری عمل کردم و از طریق بدن و روح/ موسیقی هندی و موسیقی و ارتباطات فراتر از مرزهای جغرافیایی به حیاط خلوت/ موسیقی شجاریان گوش کردم

چگونه به صدای زمین پیوستید و چگونه آنها را ملاقات کردید؟

آنها در سال 6 با من تماس گرفتند. و سپس ما با هم نشستیم و در مورد موسیقی صحبت کردیم. و ما یکدیگر را دوست داشتیم. ما دوست شدیم. در ابتدا دوست شدیم و سپس دوست نوازنده. بنابراین ما موسیقی خود را به اشتراک می گذاریم و موسیقی دیگری را دوست داشتیم و این همکاری شکل گرفت.

موسیقی با روح ، از طریق بدن ، ذهن ، قلب و روح رابطه عمیقی دارد

سلام خواننده گروه بابا و موسیقیدان آرمونیو ، “هارمونیوم” ، که صدای واضح و واضح برای نصرات فاتح علی خان ، که به این هنر رسیده بود ، بسیار شگفت آور بود که بسیاری از بزرگان موسیقی جهانی با او کار می کردند. اکنون Pown Nayik مخاطبان ایرانی را به سمت Nusrat با ترانه هایی مانند “مست قلاندار” سوق داده است. صدای او و آنچه او می خواند فراتر از موسیقی حرفه ای وی در جستجوی نور است که اکنون می توان از Transnistria دریافت کرد ، نوری که هزاران سال در فرهنگ آریایی هند ، ایران و افغانستان وجود داشته است ، نور و نور که “” Gotama Kurdo بودا و تمام آتش سوزی ها به “Zoroastriano” تبدیل شدند و تا به امروز در قلب مقدسین و قلب ها روشن است. نوری که به عرفان اسلامی رسیده و در والدین تجلی یافته است.

در مورد شعر فارسی صحبت کنید. آیا خواندن شعر فارسی برای شما دشوار نیست؟ به محض ورود ، دیدم که این گروه در حال خواندن شعری از هافیز است. در موسیقی خود در مورد شعر فارسی صحبت کنید.

اکثر سرخپوستان ، رومی جال الدین رومن ، هافز و همه این متخصصان که از متخصصان رنج می برند و عمیقاً با آنها در ارتباط هستند. من یک صوفی هستم که یک خواننده است ، و در آن وضعیت ذهنی خاص ، به خصوص وقتی می خوانم ، از روح شعر لذت می برم. خواندن اشعار فارسی برای ما دشوار نیست. زیرا ما همچنین همه این شرایط را در هند داریم.
ساز Harmonium یک خانه عجیب است که در آن واقع شده و در موسیقی هندی قرار دارد و به صدای خواننده هندی می پیوندد.

هارمونیوم بخشی از آهنگ من است. از آنجا که من ژانر آواز خودم را دارم و آهنگ را با موسیقی کلاسیک هندی ترکیب می کنم. من از گوشه ای از راکبی راک استفاده می کنم که با موسیقی ایران مشترک است.
من سه نوع موسیقی مختلف هندی را با موسیقی محلی ترکیب می کنم و از همه اکتاو ها رنج می برم و از آن استفاده می کنم. در کلاسیک های هندی ، ما به سپتاک می نامیم. یعنی در هشتم پایین. من سعی می کنم قسمت پایین یادداشت را شروع کنم و تا سه اکتاو را بلند کنم. از بیشتر باس ها شروع کنید و من از فرش به عرش می روم و در طول این مسیر هارمونیوم با من است. این جوهر اصلی موسیقی آواز هندو و ایران است.

من با شاهرام نظری عمل کردم و از طریق بدن و روح/ موسیقی هندی و موسیقی و ارتباطات فراتر از مرزهای جغرافیایی به حیاط خلوت/ موسیقی شجاریان گوش کردم

در مورد صدای خود و اینکه چگونه به آواز خواندن و چه چیزی باعث شده آن را دوست داشته باشید برای ما بگویید.

مهمترین چیز این است که موسیقی بسیار عمیق با روح مرتبط است. از بدن ، ذهن ، قلب و روح عبور می کند. بنابراین ، اگر می خواهید چیزی بدست آورید ، باید با موسیقی خود به معلم خود بپیوندید. هرچه به شما دستور دهد ، از آن پیروی کنید. آواز خواندن و سکوت قطعاً بزرگترین موفقیت در زندگی را به شما می دهد. ابتدا باید تمام دستورالعمل های معلم موسیقی خود را دنبال کنید. سپس می توانید همه چیز را به راحتی بدست آورید.

آواز خواندن کافی است برای آواز خواندن ، یا چیزی فراتر از خواندن.

من می خواهم چیز خاصی بگویم: هیچ بیماری بدی وجود ندارد ، هیچ چیز خوبی وجود ندارد. اینها زبانهای فنی هستند. رنج ها فقط به آهنگ متحرک احتیاج دارند. به محض برقراری ارتباط ، این موارد فنی به طور خودکار سازماندهی می شوند. بنابراین با آن جوهر ، با آن احساس ارتباط برقرار کنید. شما بلافاصله تمام ابزارهای فنی ، یادداشت ها ، ریتم ، سرعت ، آزمایشگاه ، همه این موارد را دریافت خواهید کرد. ابتدا باید با روح خود ارتباط برقرار کنید.

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا