ترند های روز

منشی بزرگ سعید راد و کمی سهل انگاری…

1- مرحوم سعید راد قبل از انقلاب بازیگر بود و بعد از انقلاب به دلایلی ممنوع الفعالیت شد. سپس پس از سال ها دوری ناخواسته، پس از انقلاب به سینما بازگشت. در فضای سیاسی امروز هر فردی طوری صحبت می کند که گویی هیچ نقشی در این مسائل ندارد. اگر همه مقصر بودند و ما مقصر بودیم! آنها که عامل اصلی بودند، آنها که مخالف بودند، آنها که بی طرف بودند و آنها که ساکت بودند!
2- پس از درگذشت این عزیز، برخی رسانه ها از وی به عنوان بازیگر دولتی یاد کردند. استفاده از این کلمه اوج نامردی و نادانی نسبت به عزیزی است که تمام وجودش عشق به کشور و سینما بود و در مسیر اعتقاداتش مدافع برخی افراد و ارزش ها بود. یاد بگیرید همانطور که آنها احترام می گذارند احترام بگذارید.
3- عده ای به اشتباه و ناخواسته از واژه خانه سالمندان برای نگهداری از این بزرگوار استفاده کردند، در صورتی که آسایشگاه نبود درمانگاه شبانه روزی بود. فرزندان دوست داشتنی ایشان یک سال را با جان و دل برای معالجه و سلامتی ایشان وقف کردند، اما شرایط زندگی شان طوری بود که نمی توانستند مستمر حضور داشته باشند، حداقل کار نویسنده یا رسانه محترم تصحیح جمله و عذرخواهی بود.
4- در تشییع جنازه مرحوم سعید راد، علیرغم اینکه معلمی روشن در اصول بازیگری و الگوی اخلاق و معرفت بود، جای دو گروه خالی بود، برخی از بازیگران یا کارگردانان مشهور و محبوب به ویژه چهره های جوان که به عنوان بازیگری مثل او آموخته و برخی از مسئولان سینما از دوره های مختلف مدیون او هستند.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا