ترند های روز

معرفی هیات های انتخاب و داوران جشنواره آسمان

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» به دبیری فیلمساز مهابادی ابراهیم سعیدی با محوریت هنری و گردشگری و با هدف ارائه ظرفیت های بومی و بومی در سه فیلم سینمایی برگزار شد. ، فیلمنامه و بخش عکس در 18 تا 21 شهریور 1403 مصادف با روز ملی فیلم در میدان منگوران و مجموعه رستم بیگ حوضخانه شهر مهاباد است.

آثار این جشنواره توسط سالم صلواتی، شیلان سعدی و پژمان علیپور در بخش فیلم و توفیق امانی، جلال نصیری و تعریف کریمیان در بخش فیلمنامه به عنوان اعضای هیات انتخاب به داوری ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، ارزیابی و ارزیابی آثار جشنواره در بخش فیلم توسط احمد الستی، احمد باجری جهرمی و سیف الله صمدیان در بخش فیلمنامه، محمد قضرآبادی، جابر قاسمعلی انجام شد. و خسرو سینا و انتخاب و ارزیابی بخش عکاسی توسط مجید سعیدی، مهرداد اسکویی و جمشید فرجوند فردا انجام شده است.

جشنواره «آسمان» با محوریت اکوسیستم زاگرس میزبان آثار هنرمندان استان های منطقه زاگرس است. این جشنواره امسال به صورت منطقه ای و با حضور هنرمندان 11 استان کشور واقع در کنار فلات زاگرس در محدوده جغرافیایی غرب و شمال غرب ایران از جمله استان های چهار محال بختیاری کهکیلویه برگزار می شود. و در شهرستان مهاباد بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان برگزار می شود.

در بخش فیلم این جشنواره 60 فیلم کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی و در بخش فیلمنامه نیز 46 اثر برای شرکت در بخش مسابقه پذیرفته شده اند. همچنین بخش عکاسی که تنها به صورت تک عکس ارائه می شود دارای دو بخش اصلی شامل بخش آزاد با رویکرد انسان شناسی و بخش نگاه از نوع با تاکید بر جنبه های خلاقانه زیبایی شناسی بصری و ویژگی های فنی عکس است. . آنها بخشی از مسابقه عکاسی جشنواره هستند.

جوایز این جشنواره در بخش فیلم شامل جایزه ویژه بهترین فیلم اکوسیستم زاگرس، بهترین فیلم جشنواره، بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم انیمیشن، بهترین کارگردان ، بهترین فیلمنامه، بهترین عکاسی، بهترین تدوین، بهترین بازیگری، بهترین صحنه، بهترین موسیقی، بهترین طراحی صدا.

جوایز بخش فیلمنامه نیز شامل جایزه ویژه فیلمنامه برای بهترین اثر در اکوسیستم زاگرس، بهترین فیلمنامه اول، فیلمنامه دوم و سوم است.

جوایز بخش عکس در بخش رایگان شامل جایزه ویژه عکس منتخب با موضوع اکوسیستم زاگرس، عکس منتخب اول، عکس منتخب دوم و عکس منتخب سوم و در قسمت نوع نگاه نیز شامل جایزه می باشد. اولین عکس انتخاب شده، دومین عکس انتخاب شده و سومین عکس انتخاب شده.

همچنین بخش‌های رسمی موسیقی کردی، تورهای دیدنی و غرفه‌های محصولات فرهنگی و هنری برای گردشگران و مهمانان جشنواره در فضای باز میدان منگوران و مجموعه برکه رستم بیگ به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان مکاریان تدارک دیده شده است. منطقه

اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و مؤسسه «لاوان فیلم مکاریان» و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی انجام می شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا