ترند های روز

مشکل رادیو این است که «مردم» برنامه محلی را نمی بینند/نظارت نمی کنند تا برای هنرمندان معقول و قابل قبول باشد.

وی همچنین درباره تأثیر فعالیت تریبون های داخلی در کاهش توان فرهنگی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان توضیح داد: در فضای تولیدات رسانه ای اعم از شبکه های اجتماعی، بسترهای داخلی یا صدا و سیما تا جایی که بتوانیم کیفیت بالاتری داشته باشیم. محصولات و نیازهای مردم و مردم را نادیده نگیرید. رقبایی مانند شبکه های ماهواره ای قطعا فرصت گسترش نخواهند داشت.
این نماینده مجلس با اشاره به برخی رفتارهای جناحی و خاص در برنامه های صداوسیما، «کم بینی مردم» را عامل اصلی این حادثه دانست و ادامه داد: در حال حاضر هم در صداوسیما و هم در تریبون های داخلی به نظر می رسد که هنوز هستیم. شاهد غلبه تولیدات تجویزی هستیم و می توان گفت کمتر به «مردم» توجه می شود. پس از ظهور سامانه هایی مانند فیلمو و نماوا و… تا حدودی از این فضا فاصله گرفتیم و الحمدلله شاهد ضعیف شدن نفوذ شبکه های ماهواره ای در فضای سرگرمی هستیم.
وی تاکید کرد: وقتی مخاطب می بیند که محتوای خوب و باکیفیت در بستری تولید می شود، قطعا آن را دنبال می کند و در نتیجه دیگر شاهد رونق دریافت شبکه های ماهواره ای نخواهیم بود.

باقری همچنین احتمال اعمال محدودیت برای فعالیت سکوهای سینمای خانگی را به بهانه کنترل برشمرد و خاطرنشان کرد: این بازار بازاری نیست که بتوان آن را مسدود کرد زیرا فعالان آن به تولیدات مخفی روی می آورند. در عین حال این فضا باید نظارت شود. یعنی نمی توان این فضا را به حال خود رها کرد و باید مکانیزمی برای ردیابی منطقی و اصولی محصولات از این بسترها فراهم کرد. مکانیزمی که هنرمندان آن را پذیرفته اند و از آن تولید می کنند.

وی ادامه داد: هرگونه محدودیت غیراصولی برای فعالیت های مرتبط با سکوهای خانگی قطعا زیان آور خواهد بود و بار دیگر شاهد قوت گرفتن شبکه های ماهواره ای خواهیم بود. ضمن اینکه بر لزوم نظارت بر تولیدات شبکه خانگی تاکید داریم، اما نباید فراموش کرد که این نظارت باید سازوکار منطقی و اصولی داشته باشد تا خود هنرمندان به آن پایبند باشند.

این نماینده مجلس درباره شکسته شدن انحصار پخش از طریق توسعه شبکه تلویزیونی داخلی نیز گفت: از زمانی که تریبون های داخلی شروع به فعالیت کردند، یکی از اتفاقات مثبتی که رخ داد شکستن انحصار تولید در پخش بود. صداوسیما قبلا در این عرصه رقابت می کرد اما حالا شبکه تلویزیونی داخلی سهمی از این فضا را به چنگ آورده است. صداوسیما در این شرایط باید از فعالیت پلتفرم های ملی چه در حوزه تبلیغات و چه در حوزه تولید محتوا حمایت کند، هرگونه حمایت از بسترهای ملی موجب برکات فرهنگ عمومی کشور خواهد شد.

وی در خصوص نظارت بر تولیدات شبکه تلویزیونی داخلی گفت: شخصا به عنوان نماینده مجلس به دلیل مشغله کاری می توانم بگویم که تا حدودی فعالیت تریبون ها و تریبون های فعال در داخل کشور را دنبال می کنم. شبکه تلویزیونی، اینطور نیست که در این زمینه نظارت و نظارت کامل داشته باشم، بلکه برای سرگرمی و اوقات فراغت برخی از تولیدات شبکه داخلی را دنبال می کنم.

باقری همچنین درباره استفاده از پلتفرم های اشتراک ویدیو مانند «آپارات» توضیح داد: تا جایی که من اطلاع دارم سایت آپارات جزو اولین بسترهایی بود که امکان اشتراک گذاری ویدیو و تولید محتوا در خانه را فراهم کرد و امروزه با توجه به سابقه ای که دارد می تواند تاثیر زیادی در جامعه داشته باشد. امیدوارم این سایت فرصتی فراهم کند تا افراد بیشتری از آن بازدید کنند تا فرصت بیشتری برای فعالیت در این فضا داشته باشند و با تولید محتوای مناسب شاهد تاثیر مثبت آن بر جامعه باشیم.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا