ترند های روز

مسیر طولانی و دشوار برندسازی 14 شخصیت برجسته ایرانی از آموزگار و شجریان تا بیضایی، گلستان و ملکیان مورد تحقیق و نگارش قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، چهارده شخصیت معروف ایرانی و برند شخصی در این کتاب مورد بررسی و بررسی قرار گرفته اند که هر کدام محل ارجاعات فراوانی در حوزه کاری خود هستند. نام هایی که در گذر زمان به قول نیما یوشیج رزق و روزی جان ما شده اند و هر کدام از آنها محل رجوع متخصصان حوزه کاری خود به شمار می روند و بخشی از فرهنگ کنونی ایران را در معمایی بزرگ بازنمایی می کنند. این کتاب را می‌توان تنها کتابی به زبان فارسی دانست که به عنوان نمونه‌های عینی به برندسازی شخصی بر اساس شخصیت‌های ایرانی می‌پردازد.

حسین گنجی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر، در پنجمین کتاب خود با عنوان «اسم‌ها از کجا می‌آیند»، «برندسازی شخصی؛ راهی طولانی‌مدت دلخواه»، چهارده برند شخصی معتبر و بسیار معتبر از ایران؛ محمدرضا شجریان، ابراهیم گلستان، ایران درودی، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدعلی محد، هوشنگ ابتهاج، محمد احسایی، ژاله آموزگار، رضا داوری اردکانی، کامبیز درمبخش، مصطفی ملکیان، بهرام بیضایی، هادی قاعدی خانیکی، بر اساس مدل ها و روش های برندسازی شخصی تحلیل کرده است. وی برندهای ایرانی را به الگوهای رایج برندسازی شخصی که در دنیا آموزش داده می شود مرتبط کرد و سعی کرد با ارائه نمونه هایی در زمینه های مختلف مسیر طولانی و دشوار برندسازی شخصی را تشریح کند و در عین حال بتواند از آنها الگوبرداری کند.
چهره چهارده شخصیت منتخب کتاب توسط هادی حیدری طراحی شده است و جلد کتاب توسط آرش ثانه ای طراحی شده است.

فرزاد مقدم، استاد برندینگ و مدرس دوره و محقق برندسازی، مقدمه این کتاب را با این سوال مطرح می کند که «داستان این کتاب چیست؟» وی نوشت: برای آشنایی با برندسازی شخصی، معمولاً علاوه بر مدل ها، روش ها و تکنیک های مختلف، به نمونه هایی نیز نیاز داریم، به قول آلبرت انیشتین، الگوسازی یکی از راه های آموزش نیست، بلکه تنها راه آموزش است. نمایش مثال‌ها و الگوها روشی طبیعی و آسان برای یادگیری است شاید نمونه‌ها و مدل‌های انتخاب‌شده در این کتاب، نمونه‌های جامعی برای گنجاندن انواع برندهای شخصی در کشور ما نباشند ارائه شده در این کتاب کار ارزشمندی است.

حسین گنجی در قسمتی از مقدمه کتاب که به طور مفصل به برندسازی شخصی می پردازد، داستان کتاب را اینگونه بیان کرده است: «برندسازی شخصی یعنی داشتن هدف، الگو، همراه با تلاش مستمر و طولانی آیا شما خسته نمی شوید، بلکه باید یک داستان خوب در مورد زندگی خود بگویید، این مسیری است که باعث شکل گیری برندهای شخصی مختلف می شود الگوها و روش هایی که در رشد شخصی خود به طور داوطلبانه یا غیرارادی استفاده کرده اند، درک درستی از «برندسازی شخصی» ارائه شده است. این مسیر دوست داشتنی طولانی مدت.» تا بدانیم «اسم ها از کجا می آیند و چگونه روزی روح ما می شوند؟
روش مورد استفاده در کتاب، ترکیبی از کار کتابخانه ای و مصاحبه است و همانطور که نویسنده کتاب در مقدمه بیان می کند، شخصیت های منتخب به گونه ای انتخاب شده اند که زنده بوده و امکان دسترسی مستقیم و مصاحبه را داشته باشند. حداقل تا زمان نگارش مقاله). ممکن است برخی از شخصیت ها در نحوه نگارش کتاب به رحمت الهی روی آورده باشند و ثانیاً می توان با آنها مصاحبه کرد و برای شناخت شرایط و نوع نگاهشان به آنها نزدیک شد. در زندگی

این کتاب ممکن است برای دانشگاهیان، محققان و فعالان حوزه علوم ارتباطات، برندسازی، تبلیغات، جامعه شناسی و علاقه مندان به مطالعات رسانه های جدید مفید باشد. نام ها از کجا آمده اند؟ برند شخصی؛ جاده ای طولانی و زیبا» در 188 صفحه توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا