ترند های روز

مسابقه فیلمنامه حرفه ای – فارسیرو

به گزارش خبرگزاری فارسیرو به نقل از ستاد خبری اولین رویداد فیلمنامه نویسی، این کارگاه ها پس از افتتاحیه و انتخاب 10 ایده برتر از بین 98 برگزیده و پذیرفته شده در این رویداد و دبیران راهنما این گروه ها تشکیل شد. از جمله دکتر محمود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهودی و استاد رضا حیدر نژاد.
فریدون فرهودی از معلمان راهنما حاضر در این مراسم با بیان اینکه در ابتدای کارگاه ها تقریبا نوعی تضاد نظرات و طوفان فکری وجود داشت، به ستاد خبری اولین فیلمنامه نویسی گفت: هر کدام از بچه ها از مکان های مختلف و با ذهنیت های متفاوت و این ذهنیت ها تلاقی مثبت و منفی با یکدیگر دارند. ما به سرعت از این مرحله عبور کرده ایم.
راهنمای اولین رویداد فیلمنامه نویسی علت تسریع در کار را بیان می کند و می گوید: نمی شود کارگاه های آموزشی برگزار کرد و بعد به همه گفت که برو سر کار خودشان. در این رویداد یک برنامه کارگاهی تهیه می شود که باید به هیئت داوران تحویل داده شود. این فرآیند به کار سازماندهی و سرعت می بخشد. به نظرم سرعت کار خوبه و ازش راضیم. من الان بچه ها را راهنمایی می کنم که خلاصه داستان را تهیه کنند و به سرعت از موضوعات فرعی و فرعی به سمت نوشتن خلاصه یک صفحه ای و شناسایی ایرادات کارمان رفتیم.

فرهودی کار گروهی در این رویداد را یک امتیاز می داند و ادامه می دهد: امتیاز مراسم آغاز فیلمنامه نویسی این است که بچه ها به صورت گروهی کار می کنند و نویسندگی را تجربه می کنند. دیگر اینکه اینجا ساختار حرفه ای وجود دارد و باید کار را تحویل دهند و در نتیجه کار بایگانی نمی شود.
یکی دیگر از ویژگی هایی که در بین حاضران و گروه های این مراسم به چشم می خورد این است که اکثراً جوانان هستند، بنابراین فضای این مراسم شبیه به نوعی محیط آموزشی است. فریدون فرهودی با بیان اینکه مشخص نیست چند درصد از شرکت کنندگان در این رویداد دانشجو هستند، تایید می کند که اکثریت شرکت کنندگان در این رویداد از علاقه مندان به فیلمنامه نویسی هستند.
این استاد فیلمنامه نویسی در ادامه درباره اولین رویداد فیلمنامه نویسی به تیم خبری می گوید: دانشجو بودن این امتیاز را دارد که دنیا را بزرگتر کند حتی اگر بعد از فارغ التحصیلی در رشته خود ادامه ندهد. علاوه بر دانشجویان باید به افراد علاقه مند به فیلمنامه نویسی نیز توجه شود. در اینجا نیز در بین افرادی که در این رویداد شرکت می کنند، نه تنها علاقه به یادگیری فیلمنامه نویسی وجود دارد، بلکه نوعی مسابقه و رقابت در بین گروه های آنها شکل می گیرد.
اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی پس از ارزیابی طرح های ارائه شده توسط گروه ها در 18 مردادماه به پایان می رسد، اما به گفته برگزارکنندگان، این پایان کار نیست و این رویداد به منظور شناسایی استعدادها و ارائه استعدادها ادامه خواهد یافت. شرایط فعالیت حرفه ای فریدون فرهودی با مثبت ارزیابی از روند این رویداد و ابراز امیدواری برای تداوم آن می گوید: در این رویداد خیلی ها امید به کار حرفه ای پیدا کرده اند و البته مسیر حرفه ای شدن به خصوص در سینمای ما بسیار طولانی است. . ، که در آن بازیگران غیر حرفه ای نیز شرکت می کنند E.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا