ترند های روز

مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت تبرئه شد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، کارگردان «جهان صنعت» در 6 فروردین 1403 به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی موضوع اعلام جرم دادستانی و انقلاب تهران» در رابطه با گزارشی با عنوان بمباران رسانه ای بازارها.

محمدرضا سعدی در بخشی از دفاعیات خود اظهار داشت: گزارش بمباران رسانه ای بازارها قبل از عملیات انتقام جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نوشته شده است، بنابراین هیچ ارتباطی بین عملیات وعده صادق و عملی شدن آن وجود ندارد. مقاله منتشر شده به این دلیل که روزنامه ای که هر روز چاپ می شود از روز قبل تهیه و صفحه بندی می شود و تمام اطلاعات منتشر شده در آن به صورت اخبار، گزارش ها، تحلیل ها و یادداشت های روز قبل است.

وی همچنین در بخشی دیگر از دفاعیات خود اعلام کرد که محتوای مندرج در آن هیچ گونه تبلیغی علیه ماهیت، کارکرد و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد. بلکه رفتار تدارک دیده شده توسط رژیم صهیونیستی برای انجام جنگ روانی علیه کشورمان بررسی شده است.

همچنین در بخشی از گزارش “بمب رسانه ای بازار” آمده است که رژیم صهیونیستی از راه های نادرست در بازار التهاب ایجاد کرده است. بنابراین در چنین شرایطی فرماندهان اقتصادی باید هوشیار باشند. زیرا وضعیت فعلی بازار نتیجه ضعف فرماندهان اقتصادی است. متن کامل این گزارش به این شرح است: رژیم صهیونیستی یک بار به کنسولگری ایران حمله کرد و خسارات قابل توجهی به ایران وارد کرد، اما با فضاسازی بیش از 10 روزه مبنی بر احتمال قطعی رویارویی طرفین، به آن دامن زد. تشدید ناامنی اقتصادی در کشور به گونه ای که با افزایش بار روانی دلار و طلا و افزایش قیمت این دو کالای اساسی، هر روز افراد بیشتری از فقر رنج می برند و ارزش دارایی های مردم کاهش می یابد. روند نزولی اظهارات عمدتاً نادرست خبرگزاری های بزرگ مانند بلومبرگ و ABC در خصوص تعیین زمان واکنش ایران، اثرات مخربی بر بازار ارز بر جای گذاشته است تقریباً مشابه است و همه این موارد در شرایطی است که هم رشد پایه پولی به حدود 29 درصد رسیده است، هم رشد نقدینگی حدود 5.24 درصد است و هم وضعیت برخی از متغیرهای پولی در بهترین حالت خود قرار دارد 5 سال گذشته و جای تعجب است که این متغیرها نتوانسته اند اثر مطلوبی بر بازار داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: فرماندهان اقتصادی باید بتوانند با استفاده از حداکثر ظرفیت شفاف سازی، بازار را از این التهابات هر چه زودتر پاکسازی کنند و مقامات دیپلماتیک کشور نیز بتوانند از زبان دنیا استفاده کنند و حلقه ایجاد کنند. امنیت رسانه ای، حقوقی و دیپلماتیک از این جنایت اقتصادی علیه بازارهای داخلی و شهروندان ایرانی جلوگیری کرده و با استناد به این رویکرد که اسرائیل علی رغم میل ایران خواهان جنگ است، توپ شیء صفت جنگ طلبی را بر اساس رژیمی که کودکان را می کشد، بنابراین «جهان صنعت» در این گزارش تنها به فرماندهان اقتصادی توصیه می کند که برای غلبه بر چنین شرایطی تنها تدابیر ویژه ای در نظر بگیرند.

سرانجام امروز دادگاه سردبیر مسئول روزنامه جهان صنعت را تبرئه کرد و هیچ اتهامی به وی معرفی نکرد. در بخشی از این سند آمده است: چاپ روزنامه از یک روز قبل تهیه و صفحه بندی می شود و رابطه ای بین عملیات قول صادقانه و مطالب منتشر شده وجود ندارد.

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا