ترند های روز

محمود حکیمی در بیمارستان بستری است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی روز چهارشنبه بیست و یکم شهریور ماه در حین عیادت از محمود حکیمی در بیمارستان با خانواده و پزشکان وی گفتگو کرد. روند درمان از این نویسنده و محقق برجسته کشورمان.

محمود حکیمی (زاده 9 شهریور 1323 در تهران) در روزهای اخیر به دلیل عفونت ریه در بیمارستان شریعتی بستری شده است.
او نوشتن را از سال 1339 در مجله کیهان بچاه ها آغاز کرد که به مدت چهار سال ادامه داد. اولین کتاب دینی حکیمی در سال 1347 درباره زندگی مصعب بن عمیر، صحابی قهرمان پیامبر اسلام بود. او راه خود را به عنوان داستان نویس این گونه ادامه می دهد: در سال 1347 به جمع نویسندگان مجله «درس هایی از مکتب اسلام» پیوستم و در سال 1350 به نوشتن داستان های دینی در این مجله حوزه علمیه بزرگ پرداختم. هر داستان گاهی بسیار طولانی بود. آخرین داستان سریال من در این مجله اکنون «شکوفایی شیعه» نام دارد و تاکنون 18 شماره از آن منتشر شده است.

محمود حکیمی کتاب های متعددی در زمینه ادبیات، تاریخ تمدن و تاریخ اسلام نوشته و ترجمه کرده است. داستان هایی از دوران ناصرالدین شاه، مجموعه چهار جلدی «هزار و یک قصه تاریخی»، رمان پرفروش «جوانی نقابدار»، مجموعه 22 جلدی «تاریخ تمدن» و ده ها اثر دیگر. آثاری از جمله تالیفات این نویسنده پیشکسوت است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا