ترند های روز

مارتین اسکورسیزی سریال خودش را می خواهد، بدون شریک یا مداخله!

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، تمامی فیلم هایی که این کارگردان 81 ساله از سال 2000 ساخته است، فیلم های بزرگ و با بودجه های کلان هستند و در این میان تنها کم دیده ترین فیلم «سکوت» (1395) استثناست که اینطور نیست. نه من بودجه زیادی داشتم و این یک پروژه شخصی بود. اما اسکورسیزی قصد دارد فیلم‌های کم‌هزینه‌تر و فشرده‌تری بسازد که طبیعتاً به او آزادی عمل بیشتری در پروژه‌ای که می‌خواهد می‌دهد. از سوی دیگر، اگر اسکورسیزی واقعاً بر اجرای این تصمیم پافشاری کند، تکلیف پروژه های بزرگی که وعده ساخت آن را داده بود، چه می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، اسکورسیزی در همان جلسه پرسش و پاسخ گفت که در حال ساخت یک سریال محدود است و بر خلاف سریال «Empire Boardwalk» که قسمت اول آن را اسکورسیزی با بودجه ای بالغ بر کارگردانی کرد، تمام قسمت ها را خودش کارگردانی می کند. 18 میلیون دلار یا مثل سریال 10 قسمتی «وینیل» به کارگردانی اسکورسیزی با پایلوت 113 دقیقه ای. احتمالا سریالی که اسکورسیزی در حال ساخت آن بود از سوی HBO به او پیشنهاد شده است، زیرا اسکورسیزی رابطه نزدیکی با این شبکه دارد.

اسکورسیزی گفت: متوجه شدم که اگر قرار است سریال بسازم، فقط می‌توانم قسمت‌های آزمایشی آن را کارگردانی کنم، اما در مورد «وینیل» در پایان فصل اول به این نتیجه رسیدم که باید بیشتر درگیر آن می‌شدم. ساختنش.

فیلم موردانتظار اسکورسیزی «عیسی» است که تلفیقی از داستان و مستند است و مدت زمان آن 80 دقیقه خواهد بود. اسکورسیزی گفت احتمالاً پس از فیلم «عیسی» اقتباسی از رمان «خانه» مرلین رابینسون خواهد ساخت. اسکورسیزی در این جلسه اعلام کرده است که واقعا نمی خواهد یک فیلم بزرگ دیگر با صدها مورد اضافی بسازد.

هاروی کایتل، اسکورسیزی و رابرت دنیرو در صحنه فیلمبرداری «خیابان‌های مرکز شهر»

اگر اسکورسیزی واقعاً برنامه متفاوتی برای فصل آخر حضورش در فیلم دارد و به دنبال انجام پروژه های کوچک با تولید راحت تر و کنترل بیشتر بر آنهاست، شاید دو فیلم دیگری که قبلاً اعلام کرده بود قصد ساخت آن را دارد، یعنی «شرط» و «سیناترا» سال گذشته ایده کارگردانی «شرط» را بر اساس کتابی به همین نام نوشته دیوید گرانلاس در سر داشت. فرانک سیناترا با حضور لئوناردو دی کاپریو و کارگردانی اسکورسیزی.

اسکورسیزی از سال 1999 واکینگ دد فیلم کم‌هزینه‌ای نساخته است و میل او به ساخت فیلم‌های شخصی مطمئناً خبر خوبی برای طرفدارانش است که گاهی از پروژه‌های بزرگ او انتقاد می‌کنند. او یکی از بنیانگذاران نیو هالیوود است که فعالیت سینمایی خود را با ساخت فیلم کم هزینه «چه کسی در می زند؟» آغاز کرد. (1967) آغاز شد. این فیلم با بودجه 70000 دلاری طی دو سال ساخته شد که 5000 دلار آن توسط استاد اسکورسیزی در دانشگاه نیویورک و 65000 دلار دیگر بعداً جمع آوری شد.

دومین فیلم اسکورسیزی، Boxcar Bertha (1972) که توسط راجر کورمن تهیه شده بود و بودجه آن 600000 دلار بود، یک فیلم سرگرم کننده از بانی و کلاید بود که در آن اسکورسیزی آزاد بود هر کاری که می خواهد انجام دهد. «خیابان‌های مرکز شهر» (۱۹۷۳) نیز ۶۰۰ هزار دلار بودجه داشت، اما نسبت به دو فیلم قبلی برای اسکورسیزی مطلوب‌تر بود و او را به شهرت رساند. «راننده تاکسی» با بودجه ای نزدیک به ۲ میلیون دلار، پرهزینه ترین فیلم اوایل دوران حرفه ای اسکورسیزی است. مشتاقیم ببینیم بازگشت به سینمای ارزان برای پیرمردی که جوانی اش را به یاد می آورد چه خواهد آورد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا