ترند های روز

فرقانی: تجربه آقای صالحی در وزارت ارشاد حمایت های ارزنده ای از آنها کرده است. به عملکرد شغلی آقای صالحی در آینده خوشبین و امیدوار هستم.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، محمدمهدی فرقانی، استاد ارتباطات و روزنامه نگار پیشکسوت ضمن بیان ارزیابی خود از دکتر سید عباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت پزشکی به شفقنا رسانه گفت: به نظر، انتخاب دکتر سید عباس صالحی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مناسب است. آقای دکتر صالحی در شرایط موجود، اهل فضل و دانش، بصیر، متفکر و قادر به تعامل با همه تحصیلکردگان است. آنها همچنین در دوران وزارت خود نشان دادند که صلح، ثبات و رشد در عرصه های فرهنگی، رسانه ای، هنری، سینما، کتاب و… وجود دارد. علاوه بر این عملکرد وی در موسسه اطلاعات نیز نشان از همین رویه دارد که او فردی درست و باصفا و دارای تعامل و تفاهم در عرصه فرهنگ و رسانه است و این حوزه نیازمند شخصیت هایی است که سخت گیر و دارای برخوردهای تند نیستند. . زبان می تواند با اهالی فرهنگ وارد دروازه صلح شود و با گفت و گو، ارتباط و تعامل دو سویه مشکلات این حوزه را حل کند.

و ادامه می دهد: امیدوارم حضور شما باعث رشد عرصه فرهنگ در همه عرصه ها شود چرا که یکی از گره های اصلی جامعه ما حوزه فرهنگ است و اگر این حوزه بتواند تا حدودی مشکلات خود را کاهش دهد. و در جهت رفاه گام برداریم، می توان امیدوار بود که بسیاری از مسائل دیگر در سطح جامعه بر همین اساس حل شود.

گفتنی است برای پیشبرد دغدغه های اهالی فرهنگ و رسانه، وزیر چه ویژگی هایی باید داشته باشد و چه موضوعاتی را در اولویت کار خود قرار دهد؟ فرقانی پاسخ می دهد: به نظر من وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل گستردگی و تنوع حوزه ها و منابعی که با آن سروکار دارد یکی از سخت ترین حوزه های اداری ساختار دولت است. بنابراین وزیر منتخب این وزارتخانه باید فردی باشد که با حوزه های مختلف این وزارتخانه آشنا باشد، اهالی فرهنگ را در همه عرصه ها بشناسد، مسائل و مشکلات مختلف فرهنگی را در سطح جامعه بشناسد و بتواند با تعامل آنها را حل کند با اعضای جامعه

فرقانی می گوید: در جامعه ای که همه چیز سیاسی است، نمی توان انتظار داشت که عرصه فرهنگ کاملاً از سیاست جدا شود. اما معتقدم آقای صالحی می تواند تا حدودی حساب این دو حوزه را از هم جدا کند و با کار فرهنگی عرصه فرهنگ را پیش ببرد و کمتر آن را به فراز و نشیب های سیاسی گره بزند. چه خوب که انشالله اگر این اتفاق بیفتد شاهد شکوفایی قابل قبولی در عرصه فرهنگ باشیم.

با این اوصاف، حضور سید عباس صالحی در وزارت ارشاد اسلامی چه تاثیری در عرصه ارتباطات، رسانه و فرهنگ خواهد داشت؟ فرقانی می گوید: اگرچه آقای صالحی در دوره های گذشته در زمان تصدی این سمت تجربه مدیریت روزنامه اطلاعات و وزارتخانه را نداشت اما در حوزه ارتباطات و رسانه عملکرد مثبت و قابل قبولی داشت. لذا معتقدم تجربه ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در سمت روزنامه خبر پشتوانه ارزنده ای از ایشان بوده تا با بالندگی و دانش بیشتری در عرصه ارتباطات و رسانه فعالیت کند و به آن خوشبین هستم. . امیدوارم عملکرد شغلی شما در آینده باشد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا