ترند های روز

فرامرز رستمی در خانه ابدی آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، دکتر حسن روشن، شاعر و پژوهشگر حوزه فرهنگ عامه در مراسم تشییع پیکر استاد فرامرز رستمی با بیان اینکه امروز در سوگ مردی هستیم که بخشی از فرهنگ، هنر و هویت را به ارمغان آورد، گفت: امروز در سوگ مردی هستیم که بخشی از فرهنگ، هنر و هویت را به ارمغان آورد. از این منطقه به پیش‌زمینه می‌آید و پس از مرگ نیز به جهان‌های دیگر ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: اگر کاری با دنیا داشته باشیم فقط از دریچه هنر خواهد بود و با هنر می توان محدودیت های ذهنی و دل مردم را تسخیر کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با شعر سعدی، حافظ و مثنوی مولانا از مرزها عبور می کنیم و کشورهای دیگر به ما احترام می گذارند و حتی در آمریکا بعد از انجیل، مثنوی مولانا از همه بیشتر است. کار مهم و گفت: به راستی که زبان هنر همچون آسمانی است که مرز نمی شناسد و به دل انسان های بی مرز راه یافته است، همان گونه که می توانیم با دونفره حاج قربان سلیمانی، حاج حسین یگانه و فرامرز رستمی از مرزها عبور کنیم.

روشن ادامه داد: وقتی آهنگ لییار سهراب بخشی در بزرگترین رویداد سینمایی پخش می شود به این معناست که هنرمند به هیچ رنگ و نژاد و مذهب و آیین و دینی تعلق ندارد و فرامذهبی و فرامرزی است و این پرونده «فرامرز رستمی» هم بود.

وی با بیان اینکه ما از کودکی با صدای این هنرمند برجسته موسیقی بزرگ شدیم و این مرد بزرگ عرصه هنر بسیاری از گوشه ها و ملودی های ما را زنده نگه داشت، بیان کرد:

وی گفت: فرامرز رستمی بر خلاف بسیاری از هنرمندان دست به سوی خود دراز کرده بود و زندگی آبرومندانه ای داشت و با همه سادگی و سختی ها و تلخی های زندگی به دل می خواند و همیشه در کنار مردم بود.

روشن خاطرنشان کرد: فرامرز رستمی شاید یکی از آخرین چهره های بزرگ موسیقی باشد که امروز از دست دادیم و باید سال ها صبر کند تا پدر پیر فلک فرزندانش را بزرگ کند.

در این مراسم مهدی رستمی پژوهشگر رسمی موسیقی استان و برگزارکننده این مراسم فرامرز رستمی را گنجینه بی بدیل نوا و آواز و موزه گرانبهای شعر و سرود دانست.

در این مراسم عظیم رستمی فرزند مرحوم فرامرز رستمی با تسلیت به دوستداران فرهنگ و هنر، وی را نه تنها پدر، بلکه پدر همه هنرمندان خواند.

سعید رستمی دیگر فرزند این هنرمند برجسته موسیقی استان با غزلیاتی از پدرش یاد کرد و یاد این هنرمند بی بدیل را گرامی داشت.

همچنین در این مراسم پیام های تسلیت استاندار خراسان شمالی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرائت شد.

فرامرز رستمی، دارنده درجه یک هنر، با بیش از 50 ترانه ناب و بدیع به یادگار مانده است که بر اساس ساخته های خود اقتباس، بازخوانی و اجرا کرده است. او با حضور در رادیو و برنامه «کرمانجی» گامی ارزنده در انتشار آثارش برداشت و با ساخت و خواندن ده ها ترانه و ترانه جاودانه شد.

استاد فرامرز رستمی سوم مهرماه سال جاری در سن ۸۱ سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا