ترند های روز

فارسی زبان مورد علاقه عراقی ها/ اشعار خیام را بخوانید

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد که از روز پنجشنبه (22 شهریور 1403) با حضور 600 ناشر از 21 کشور جهان و میزبان 23 ناشر ایرانی آغاز به کار کرد و ناشران ایرانی کتاب هایی را که به تازگی در سال 1393 منتشر شده اند، عرضه می کنند. این عادلانه پرداخت شده است.
به گزارش ایسنا، مریم عبود، رئیس روابط تجاری ایران و عراق در بغداد با حضور در غرفه رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بغداد، گفت: فارسی اولین و مهمترین زبان مردم عراق است. و ما امیدواریم که در بغداد تدریس و آموخته شود.

وی که به دلیل مسئولیت پذیری تجربه حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را دارد، گفت: نمایشگاه کتاب تهران تجربه خوب و جالبی بود و معتقدم حجم مخاطبان و علاقه مندان به کتاب در «نمایشگاه کتاب تهران است. بسیار بزرگتر از هر نمایشگاه دیگری.”

مسئول روابط تجاری ایران و عراق در بغداد نیز درباره شناخت شخصیت های زبان و ادبیات فارسی گفت: در میان شاعران ایرانی با اشعار خیام آشنا هستم و برخی از آنها را حفظ کرده ام. من همیشه دنبال این هستم که از دیوان خیام اشعار بیشتری بیاموزم. برای تسلط بر زبان و آداب فارسی فیلم های ایرانی هم می بینم چون تاثیر مثبتی در مکالمه ام خواهند داشت.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد از 22 شهریور ماه با شعار «العراق یقاره» آغاز به کار کرد و تا 1 مهر (1403) به کار خود ادامه می دهد.

24357

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا