ترند های روز

عکس های دیدنی از پشت صحنه سریال جدید داود میرباقری را ببینید

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، سال 1377 بود که مهمترین سریال تاریخی تلویزیونی «الف» کلید خورد. داوود میرباقری پس از سریال «مختارنامه» به سراغ «سلمان فارسی» رفت تا این اتفاق بیفتد. اکنون نزدیک به 7 سال از شروع تولید این سریال می گذرد. فیلمنامه این سریال زیر نظر میر باقری و با حضور امرالله احمدجو نوشته شده و حسین طاهری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. طراحی هنری سلمان فارسی نیز توسط محسن شاه ابراهیمی انجام شده است. همچنین طراحی گریم سریال توسط عبدالله اسکندری انجام شده است.

ساخت سریال «سلمان فارسی» آنقدر برای صداوسیما مهم است که پیمان جبلی هر چند ماه یک بار پس از حضور در رسانه ملی به پشت صحنه می رود تا مستقیماً در روند تولید شرکت کند. این سریال برگرفته از زندگی و زمانه صداوسیما است. سلمان فارسی. دوست ایرانی پیامبر (ص) در 3 فصل به ایران در دوران ساسانیان، بیزانس و اوایل اسلام می پردازد.
تصویربرداری این سریال از آذرماه ۱۳۹۷ در کرمان آغاز شد و در شهرهای سینمایی شاهرود، قشم، جلفا، غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه یافت. البته ساخت این سریال با فراز و نشیب های زیادی مواجه شد. شیوع کرونا گذشت و حتی برخی از بازیگران سریال به طور مستقیم و غیرمستقیم بر اثر حوادث جان خود را از دست دادند و اخیراً سقوط دیوار یکی از بناهای تاریخی باعث مرگ چند هنرمند شد. این در حالی است که کمبود بودجه و بعضاً درگیری منجر به تعطیلی این پروژه شده است.
حالا تصویربرداری فصل دوم «سلمان فارسی» به زودی آغاز می شود. همان طور که میر باقری گفت، فصل اول این سریال تاریخی که در ایران و دوره بیزانس می گذرد به پایان رسیده و پخش آن از سال 1405 آغاز می شود.

همچنین فصل دوم این سریال A ویژه سازمان در حجاز و ایران روی صحنه می رود و این سریال تا زمان مرگ سلمان فارسی ادامه خواهد داشت.
بیش از 1500 شخصیت در داستان سلمان فارسی حضور دارند. تعداد بازیگران و هنرمندان این سریال تقریبا 20 هزار نفر است. این در حالی است که نزدیک به 40 بازیگر خارجی از کشورهای مراکش، تونس، ارمنستان و یونان مقابل دوربین میر باقری قرار گرفته اند. به نظر می رسد این تیم قرار است برای قسمت های بعدی از بازیگران دیگری از کشورهای مختلف دعوت کند.

• فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، علیرضا شجاع نوری و …. از جمله بازیگرانی هستند که در فصل دوم این سریال به ایفای نقش پرداختند. داریوش فرهنگ، مرحوم سیامک اطلسی، محمود پاک نیت، جعفر دهقان، عنایت بخشی، صهبه برومند، بهناز جعفری، ستاره اسکندری، مرحوم جلیلوند، تورج نصر و الیکا عبدالرزاقی از جمله بازیگران این سریال هستند.

عکس های دیدنی از پشت صحنه سریال جدید داود میرباقری را ببینید

10 لوکیشن و ساخت دکور در 3 شهر سینمایی.
میر باقری این سریال را در 3 فصل بیزانس، ایران باستان و حجاز می سازد و هم اکنون در شاهرود در حال تصویربرداری است. گروه کارگردانی از ابتدای کار تا به امروز در شهرهای مختلف مشغول به کار بوده و 2 شهر سینمایی غزالی و دفاع مقدس و شهرک نور نیز در اختیار پروژه سلمان میرباقری بوده و گروه سازنده حتی سفری به ارمنستان داشته اند. .
فیلمبرداری فصل دوم نیز در دکورهای شهر غزالی مانند مجتمع ماربین، کاروانسرای مرمر و دکورهای جی و تیسفون انجام شد و تا سال آینده ادامه خواهد داشت.
مرداد ماه گذشته فیلمبرداری ایران باستان آغاز شد. این فصل یکی از بزرگترین فصل های این سریال است و بازیگران زیادی در این فصل به ایفای نقش پرداخته اند. برای اولین بار در ایران باستان یعنی در دوره ساسانیان و قبل از اسلام کار انجام می شود.

220

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا