ترند های روز

صورتحساب تلویزیون برای افراد؛ بدهی با هنرمندان/ درخواست 55 میلیارد تلویزیون از بستر مخاطب محور داخلی

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، بر اساس اسناد منتشر شده از سوی برخی شبکه های خبری ایتا، نتیجه شکایت سد و سیما از سایت اشتراک فیلم آپارات حاوی نکات مشخصی از جمله لزوم پرداخت خسارت سنگین به مجموعه پیمان جبلی است.

یک شبکه خبری ایتا برای اولین بار اسناد شکایت این شبکه از آپارات را منتشر کرد که بر اساس آن بررسی موارد ذکر شده در آن در سطح حرفه ای رسانه ای و احتمالاً در حوزه حقوقی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

بر اساس گزارش درخشان اسناد منتشر شده در نتیجه درخواست صداوسیما از مدیریت جبلی در خصوص عملکرد سایت آپارات، این سایت اینترنتی بابت فعالیت ۱۱ ساله خود باید ۵۵ میلیارد خسارت به صداوسیما بپردازد.

با توجه به پیشینه مربوط به این خبر، صدا و سیما در سال 1401 با کمک مشاوران حقوقی ادارات مختلف چنین برنامه ای را آغاز کردند.

ابداع فرمول 20% هزینه تولید + درآمد تبلیغات و ترافیک سایت! این سند که میزان خسارات وارده را به رقم نجومی 5.5 میلیارد تومبه می رساند ظاهرا مورد انتقاد جدی کارشناسان دادگستری قرار گرفته است.

تفاوت را نادیده بگیرید و ضعف صدا و سیما را تشخیص دهید
جالب ترین نکته این است که کارشناسان صدا و سیما بر اساس این سند تفاوت سایت «کاربر محور» و سایت تهیه کننده را نمی دانند و ظاهراً «کارشناس» نیز شایستگی قانونی آن را درک نمی کند.

عمق استراتژیک

برخی بینندگان بر این باورند که این امر ناشی از حمایت ویژه جریان های وابسته به دولت سایه معروف است که در نهایت تریبون های ملی را در موقعیت انتقام جویانه قرار می دهد.

عمق استراتژیک

نکته جالب دیگر این اسناد، تشخیص عملکرد ضعیف پلتفرم های مرتبط با صدا و تلویزیون است که البته عیب آن را در جای دیگری جستجو کرده اند.

تاریخچه این داستان

آذر ۱۴۰۱، یک سال پس از اجرای قرارداد جبلی در صدا و سیما، محمد جوادشکوری مقدم، موسس آپارات در توییتر خود نوشت: امروز حکم کیفری جدید آپارات توسط شاکی معمولی صادر و ابلاغ شده است. سازمان صدا و سیما». در این حکم با عدم توجه به تمرکز آپارات بر کاربر، مسئولیت مطالب رادیویی و تلویزیونی بارگذاری شده توسط کاربران در سایت آپارات به عهده مدیر سایت گذاشته شده است.

عمق استراتژیک

صداوسیما در تیرماه ۱۳۹۶ نیز از پخش محتوای تلویزیونی توسط کاربران به آپارات شکایت کرد. مدیر مالکیت معنوی و حقوق بین الملل صداوسیما دو دلیل اصلی شکایت از آپارات را نقض حقوق مالکیت معنوی صداوسیما و عدم کسب مجوزهای لازم برای فعالیت در حوزه صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی توسط صداوسیما برشمرد.
همزمان پلتفرم آپارات به اظهارات این صدا و سیما واکنش نشان داد: «مقررات مندرج در زیر در سایت آپارات حاکی از آن است که مسئولیت تخلفات احتمالی از محتوای ویدیوی آپلود شده بر عهده آپلود کننده است و مسئولیت سایت بر عهده خود سایت است. به طور خلاصه، محدود به حذف ویدیو مطابق با قوانین و مقررات مربوطه در سایت به دستور مراجع قضایی و قانونی مربوطه از جمله کمیته جرایم رایانه ای یا شاکی است که حق چاپ یا سایر حقوق قانونی وی محفوظ است. توسط آپلود کننده نقض شده است اما سازمان صداوسیما تاکنون با وجود حضور در کمیته نمونه هیچ اخطار، نامه یا درخواستی مبنی بر نقض حق چاپ خود را به سایت آپارات ارسال نکرده است. جالب اینجاست که چندین شبکه رادیویی و برنامه هایشان درخواست ایجاد یک کانال اختصاصی در سایت آپارات کرده اند.

این خواسته از صدا و سیما این است که این سازمان در بسیاری از موارد به هنرمندانی که آثار خود را خلق کرده و تحویل داده اند حق الزحمه و قرارداد پرداخت نکرده است و حتی این روند چندین سال است که به موضوع تبدیل شده است.

مهران کارگردان و شکایت تلویزیون میلیاردی

مهران مدیری تهیه کننده سال گذشته اواخر مهرماه در گفت و گو با فارسیرو از شکایت تلویزیون از این هنرمندان و این تهیه کننده خبر داد و افزود: سازمان صدا و سیما از آقای مدیری شکایت کرده است که دلیل این امر این بوده است. شکایت و اتهام آقای مدیری به انتشار ویدئویی در فضای مجازی، ادعای این سازمان این است که پس از آن دیگر امکان مخابره تصویر آقای مدیری در سایت صدا و سیما وجود ندارد. مدیری در فیلم سد و سیما بازی کرد. بنابراین آقای مدیری باید هزینه تولید این برنامه ها را علاوه بر آگهی های بازرگانی که قرار بود پخش شود اما اکنون دیگر قابل پخش نیست، اعم از ضرر و زیان دیرکرد، پول وکیل و هزینه دادرسی را نیز بپردازد. ، که چند صد میلیارد تومان محاسبه شد. پرداخت کنید! شکایت دیگری از من به عنوان تهیه کننده برنامه دورهمی مطرح شد که طبق قرارداد 20 قسمت از برنامه دورهمی 5 را با چند ماه تاخیر به سازمان تحویل دادید و طبق قرارداد ما اکنون حساب می کنیم که باید جریمه پرداخت کنید. . بیش از 60 میلیارد تومان.

گفت و گو با «ناصر قادر کاشانی» را می خوانید: پشت صحنه شکایت چند صد میلیاردی صداوسیما از مهران مدیری/پول تبلیغاتی که با ما پخش نشده را حساب کرده اند.

ناصر قادر کاشانی در پاسخ به این سوال علیرضا قزوه مدیرکل دفتر موسیقی صدا و سیما در توییتر خود اعلام کرد که آقای مدیری یک روز قبل از انتشار این کلیپ معروف 30 میلیارد تومان از صدا و سیما گرفته است. آیا این گفته درست است؟ وی پاسخ داد: خبری که آقای قزوه اعلام کرده خلاف واقعیت است و آقای مدیری حتی 30 ریال هم از صدا و سیما دریافت نکرده است چه برسد به 30 میلیارد تومان!

ممنون میشم اگر مدرکی مبنی بر واریز به حساب آقای مدیری به من بدهید. ما به سازمان صدا و سیما و قراردادی که داشتیم و مدیران صدا و سیما اعتماد کردیم اما متاسفانه نتیجه این شد که 5 سال از مطالبات ما می گذرد و در حال طی مراحل دادگاه هستیم.

تلویزیون بعد از پنج سال پولم را به من نداده است. طلبکاران خانه ام را سوزاندند.

چندی پیش محسن شایانفر تهیه کننده قدیمی تلویزیون به فارسیرو گفت: در سال ۱۳۹۵ هر سکه را ۵ میلیون فروختم و آن شهر را ساختم و هر دلار را ۸ هزار تومان فروختم و آن مکان را ساختم. لازم است کمیته تحقیق بیاید و بررسی کند که حتی یک هزار میلیون و 200 تومان هم ندادند تا اینکه کلید را از ما نگرفتند.

گفت و گو با شایانفر را می خوانید: تلویزیون بعد از پنج سال پولم را به من نداده است

وی در جای دیگری از این مصاحبه می گوید: «گفتند به نظر ما مجموعاً یک میلیارد تومب می ارزد، «از نظر ما» یعنی چه؟ وقتی مدارک موجود است، در کل طفره رفتند و گفتند ما آمادگی نداشتیم. برای این که هزینه ها تا این حد افزایش پیدا کند، داستان های 20 دقیقه ای فیلمنامه نویس بازنشسته تلویزیونی است، یعنی میرکیانی می خواست در رکود کار کند، ما بازیگران زیادی را آوردیم متنوع و جذاب، اما از اسفند ماه دیگر رنگ آن را ندیدیم، صدا، افکت و… را با تلاش آقای جعفری که دوست داشت پخش شد و از آن تاریخ به بعد ما دائماً دنبال مابقی پول بودیم، اما آنها فقط بخشی از خواسته های اعضای نمایش را دادند و حتی کار خوبی به ما ندادند. ما وارد خط قرمزی می شدیم که نباید وارد می شدیم و انگار مترها و استانداردهایی را که نباید می زدیم به هم ریخته بودیم.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا