ترند های روز

شهره سلطانی و دغدغه حقوق حیوانات/ کار تئاتر سخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، شهره سلطانی بازیگر با سابقه تئاتر به طور همزمان کارگردانی و بازی در نمایش «من و گربه پری» نوشته سیمین امیریان را بر عهده دارد. این نمایش با حضور سلطانی، بهروز پهننده و مجتبی رجبی معمار در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.

سلطانی درباره تجربه همزمان کارگردانی و بازیگری تئاتر در نمایش «من و گربه پری» به خبرنگار مهر گفت: به عنوان یک بازیگر دغدغه مند که عاشق صحنه، بازیگری و هنر بودم، در تمام این سال ها همیشه روی صحنه بوده ام. و حرفه حرفه ای من حتی زمانی که در فیلم ها و سریال ها حضور داشتم، همیشه سعی می کردم خیلی از سینما فاصله نگیرم و هر سال حداقل یک سالن داشته باشم. من نزدیک به 4 دهه است که در تئاتر کار می کنم و عشق من همیشه بازیگری تئاتر بوده است زیرا روی صحنه تئاتر می توانستم نقش هایی را که آرزوی بازی کردنشان را داشتم بازی کنم. اولین تجربه من به عنوان کارگردان تئاتر در سال ۱۳۷۵ با نمایش باشکوه «جادو و طلسم» بود. با اینکه مونولوگ بود، آن کار بسیار تاثیرگذار بود. سعی می‌کنم اگر چیزی را روی صحنه بیاورم، کاری را موثر کنم.

وی گفت: من دوست دارم خلق کنم و خلق کنم و با کارگردانی می توان این کار را بیشتر کرد. جهت دارای ویژگی هایی است که به شما امکان می دهد خلاقیت خود را به روش های مختلف بیان کنید.

سلطانی درباره دغدغه های خود در انتخاب نمایشنامه «من و گربه پری» توضیح داد: نمایشنامه «من و گربه پری» سیمین امیریان را حدود 6 سال پیش خواندم. در همان زمان به آنها گفتم از آنجایی که این نمایش دغدغه های من را در زمینه حقوق حیوانات مطرح کرد، اجازه تولید و اجرای نمایش را در زمان مناسب به من بدهند که با آن موافقت کردند. البته «من و گربه پری» یک درام روانشناختی است و مسائل خانوادگی و انسانی را مطرح می کند اما در راستای حقوق حیوانات نیز هست. در این 6 سال همیشه به دنبال فرصتی برای روی صحنه بردن این نمایش بودم و امسال این فرصت را داشتم.

این هنرمند با سابقه تئاتر بر لزوم اجرای نمایش «من و گربه پری» در زمان حال تاکید کرد: موضوع این نمایش نیاز جامعه امروزی است. ما باید جامعه ای را با رفتار مردمش با حیوانات بشناسیم. من فکر می کنم هنوز باید مهربانی نسبت به حیوانات را در جامعه خود پرورش دهیم. ضمناً نمایش «من و گربه پری» در سالن چهار ضلعی مجموعه تئاتر شهر قابل اجراست.

این بازیگر تئاتر با اشاره به چالش های کارگردانی و بازیگری همزمان در «من و گربه پری» خاطرنشان کرد: برای من که بازی های زیادی را روی صحنه انجام داده بودم، کارگردانی و بازیگری همزمان چالش بزرگی نبود. چالش در «جادو و طلسم» هم کارگردانی و بازی کردم و این برایم چیز جدیدی نیست. کارگردانی و بازیگری همزمان کار را سخت می کند اما با راهکارهایی که وجود دارد این کار را انجام دادم و خلاصه تجربه جالبی است.

سلطانی درباره دیگر ویژگی های این اثر گفت: در «من و گربه پری» مسائل انسانی، عاطفی و خانوادگی مطرح و تحلیل می شود. در مناظر به سمت اکسپرسیونیسم رفتیم، اما بازی ها واقعی هستند. ترکیب این 2 سبک کار را جذابتر کرده است.

وی در خصوص چالش های اقتصادی تولید «من و گربه پری» تصریح کرد: اداره تئاتر بسیار سخت شده و توقعات افزایش یافته است. بسیاری از بازیگران تئاتر به دلیل درگیری در پروژه های سینمایی فرصت فعالیت در تئاتر را ندارند و برخی نیز درخواست دستمزدهای بالایی دارند. اگر قصد تئاتری داریم باید متناسب با شرایط تئاتر و موجودی خود آثاری تولید و اجرا کنیم. در تئاتر همیشه به دنبال ساختن خود و دیگران از نظر فرهنگی و هنری هستیم. من فکر می کنم ما اهالی تئاتر نباید از تئاتر فاصله بگیریم. الان شرایط اقتصادی به گونه ای شده که دوستان بروشور و تراکت چاپ نمی کنند و حتی صحنه را خیلی مختصر می چینند. شرایط تولید تئاتر بسیار سخت شده است.

این هنرمند سرشناس تئاتر در پایان سخنان خود تاکید کرد: خوشحالم تا چند سال دیگر نمایش “من و گربه پری” به عنوان تئاتر ما در سالن چهارسی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود. شهر و جایی که همه ما آرزو داریم روزی در آن باشیم.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا