ترند های روز

شناسایی برخی از استعدادهای نوجوانان، رسالت اصلی المپیاد سینمایی است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، وحید ملتجی کارگردان این رویداد هنری در این نشست درباره اطلاع رسانی و روابط رسانه ای هشتمین المپیاد سینمایی جوانان ایران ضمن تقدیر از خبرنگاران و یادآوری رسالت رسانه ها در شناسایی و معرفی، گفت: این رویداد هنری برای نوجوانان گفت: این المپیاد از آنجایی اهمیت می یابد که به موضوع نوجوانان می پردازد. این المپیاد تولد جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان است که هر ساله برگزار می شود. اما از سال گذشته تصمیم گرفتیم این بخش را جدا از جشنواره و قبل از جشنواره مستقل کنیم تا به نوجوانان اعتبار و اهمیت دهیم.

ملتجی بیان کرد: در سال های اخیر فراخوان عمومی منتشر شد و امسال هم این اتفاق افتاد اما انتخاب ها بسیار سخت گیرانه بود زیرا این فرصت در اختیار نوجوانی قرار گرفت که علاقه و استعداد زیادی در عرصه سینما دارد. چون معتقدیم نتایج این المپیک آینده سینمای ماست.

وی گفت: در این دوره پس از انتشار فراخوان بیش از هزار اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد 30 اثر توسط هیئت انتخاب متشکل از نادره ترکمانی، احسان صدیقی و داریوش یاری در گروه فیلم انتخاب شدند. و زهرا مصطفوی، فاطمه سادات، میرمحمد صادقی و امیرحسین اخوین در بخش ایده ها انتخاب شدند که از این تعداد 14 پسر و 16 دختر در المپیاد این دوره شرکت می کنند.

کارگردان این رویداد هنری گفت: در این مدت برای این 30 شرکت کننده کلاس های مجازی با حضور علی شاه محمدی (فیلمنامه)، وحید گلستان (کارگردان) و مجید دهقان (فیلمبرداری) و فیلمسازان جوان با سابقه تحصیلی برگزار کردیم. و 24 شهریور به اصفهان می روند.

ملاجی گفت: یکی از ویژگی های این دوره مانند دوره قبلی این است که از حضور شش کارگردان مطرح و حرفه ای سینما به عنوان راهنمای نوجوانان استفاده می کنیم و از این طریق فرصتی را برای نوجوانان ایجاد می کنیم. سینمای ایرانی حرفه ای است و در نهایت با کمک دیگران می توانند فیلم بسازند.

وی یادآور شد: در این رویداد مشکل ما نوجوانان است و می دانیم که نوجوانان در سنین حساسی قرار دارند و در این مرحله می خواهند در کنار بزرگسالان باشند، به همین دلیل امسال کمی حرفه ای تر و منطبق بر این موضوع به این موضوع نگاه می کنیم. اعتباربخشی دوره المپیاد سعی می کنیم مسیری آموزشی و عادلانه را در نظر بگیریم تا همه نوجوانان ایرانی در هر کجا که هستند فرصت استفاده از این فرصت را داشته باشند و عرصه سینما را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

وی افزود: مریم بحرالعلومی، لیلی عاج، زیور حجتی، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه ای و مهدی خرمیان مربیانی هستند که از 25 تا 28 شهریور در کنار فیلمسازان جوان در اصفهان خواهند بود. هدف ما از این برنامه ریزی، قرار دادن، نگهداری و زندگی نوجوانان علاقه مند به فیلم در محیطی کاملا حرفه ای است و فرض بر این است که این زندگی حرفه ای منجر به تولید اثری شود که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نمایش درخواهد آمد. نوجوانان اصفهانی. .

ملاجی در ادامه به دغدغه های رسانه ها در این حوزه پاسخ داد و در پاسخ به نتایج دوره های قبلی المپیاد گفت: با کمک مسئولان بنیاد فارابی در حال رصد و بررسی فعالیت آنها هستیم. البته ناگفته نماند که برخی از افرادی که در مقاطع مختلف در این المپیاد حضور داشتند حرفی برای گفتن دارند و در عرصه سینما در داخل و خارج از کشور فعالیت می کنند.

وی در ادامه گفت: در این مدت جلساتی با نهادهایی مانند آموزش و پرورش، شبکه امید، کانون پرورش فکری، سازمان آموزش و پرورش و … برگزار شد و معتقدیم باید با نهادهایی مانند آموزش و پرورش ارتباط و تعامل بیشتری داشته باشیم. . و آموزش برای اینکه بتوانیم از این طریق به این رویداد اعتبار مضاعف می دهیم.

ملتجی افزود: معتقدیم المپیاد باید از عزت و اعتبار بیشتری برخوردار باشد. از این رو انتظار داریم که از جایگاه و اعتبار بالایی از نظر حکمرانی برخوردار شود. به همین منظور تفاهم نامه ای بین بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان منعقد شده است که طی آن نوجوانان شرکت کننده در المپیاد می توانند از امکانات انجمن برای کار و تحصیل استفاده کنند. ما به این باور رسیده ایم که المپیاد فضایی برای شناسایی برخی از استعدادهای نوجوانان است که نیاز به توجه دارند.

وی در پایان گفت: هدف ما از برگزاری المپیاد انتخاب مقام اول، دوم یا سوم نیست، به همین دلیل امسال به 30 نفر از شرکت کنندگان المپیاد که در 6 گروه حضور داشتند مدال اهدا می کنیم. مدال ها هم همینطور. رنگ امسال

افتتاح پوستر هشتمین المپیاد سینمای جوانان در فضای باز بنیاد سینمایی فارابی از دیگر برنامه های این نشست بود که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

قابل توجه: هشتمین المپیاد سینمای جوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از 3 تا 9 شهریورماه در اصفهان برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا