ترند های روز

شرایط و ضوابط تام هالند برای بازی در مرد عنکبوتی 4

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، تام هالند بازیگری خود را از تئاتر در بریتانیا آغاز کرد و در سال 2008 در فیلم Billy Elliot: The Musical نقش اول را بازی کرد.

او در سال 2012 خود را وقف سینما کرد و در درام هیجان انگیز The Impossible به کارگردانی JA Apareció Bayona بازی کرد. با این حال، هالند در سال 2016 با بازی در نقش پیتر پارکر، همچنین به عنوان مرد عنکبوتی، در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی دنیای سینمایی مارول (MCU) به شهرت عمومی رسید. هالند از آن زمان در پنج فیلم دیگر مرد عنکبوتی ظاهر شد. گاهی در کنار دیگر اعضای انتقام جویان و گاهی به عنوان یک قهرمان مستقل.

آخرین حضور او در نقش مرد عنکبوتی در سال 2021 با انتشار فیلم Spider-Man: No Way Home بود. فیلمی که در آن او با نسخه های دیگری از مرد عنکبوتی که قبلا توسط اندرو گارفیلد و توبی مگوایر بازی کرده بودند، تیم خواهد شد.

No Way Home موفقیت بزرگی بود و بیش از 1.9 میلیارد دلار در باکس آفیس فروخت که حتی برای یک فیلم MCU نیز شگفت‌انگیز است. از آن زمان، مرد عنکبوتی کمی در حاشیه قرار گرفت و هالند در فیلم اکشن Uncharted و سریال تلویزیونی The Crowded Room بازی کرد.

امسال، هالند با بازی رومئو در رومئو و ژولیت در وست اند به صحنه بازگشت. هالند 28 ساله است، بنابراین شاید نقش رومئو در سریال برای او کمی بزرگتر نوشته شده باشد.

سوال بزرگ بسیاری از طرفداران این است که آیا هالند به MCU بازخواهد گشت؟ در پایان No Way Home، مرد عنکبوتی از جادو استفاده کرد تا حافظه جهانی خود را پاک کند. این به او این فرصت را داد تا به عنوان یک قهرمان از نو شروع کند. با این حال، هالند بیش از هر چیز خواهان داستانی عالی از مرد عنکبوتی است. او در مصاحبه ای با Deadline گفت که از هم اکنون به نوعی در پروژه های آینده مرد عنکبوتی درگیر است.

در حال تلاش برای بالا رفتن از No Way Home

No Way Home اساساً مبتنی بر نوستالژی بود. به حدی که حتی کارگردان فیلم، جان واتس، در برخی صحنه ها از مکث استفاده می کرد تا وقتی بازیگران سرشناس روی پرده ظاهر می شدند، تماشاگران را تشویق کنند. همین حس نوستالژی بود که باعث شد فیلم میلیاردها دلار درآمد داشته باشد، اما در کنار آن داستان جذابی هم ارائه کرد. پیتر پارکر می‌خواست پنج ابرشرور را از دنیای چندگانه نجات دهد و به جای فرستادن آن‌ها به دنیای خانه‌شان برای اعدام به آنها کمک کند. این فیلم در واقع یک اثر ضد کشتار است که در ژانری که معمولاً اشرار کشته می شوند اثری متفاوت و موفق به حساب می آید.

اما اکنون که نوستالژی از بین رفته است، مخاطبان کنجکاو هستند که در آینده چه اتفاقی می افتد. همچنین این سوال وجود دارد که آیا هالند با مرد عنکبوتی خداحافظی کرده است یا آماده بازگشت به این نقش است. هالند اعتراف می کند که از شهرتی که مرد عنکبوتی برای او به ارمغان آورده راضی است و احساس می کند که همیشه به این نقش وفادار خواهد ماند.

او گفت: “پاسخ ساده این است که من همیشه دوست داشتم در فیلم های مرد عنکبوتی حضور داشته باشم.” من زندگی و حرفه ام را مدیون مرد عنکبوتی هستم. بنابراین پاسخ ساده این است که بله، من همیشه دوست دارم فیلم های بیشتری از مرد عنکبوتی بسازم.

اما برای فیلم بعدی مرد عنکبوتی، هالند می داند که ایده های زیادی توسط نویسندگان مختلف مورد توجه قرار گرفته است. البته هنوز چیزی قطعی نشده است زیرا به گفته هالند همه چیز باید عالی باشد. پیوسته:

ما بهترین افراد در صنعت را داریم که روی داستان فیلم احتمالی بعدی کار می کنند. اما تا زمانی که آن را به پایان نرسانیم، میراث بزرگی برای محافظت داریم. Spider-Man: No Way Home از بسیاری جهات بسیار خاص بود و ما باید مطمئن می شدیم که این کار را درست انجام داده ایم.
این بدان معناست که فیلم بعدی نه می تواند یک داستان مبدا باشد (مثل فیلم های توبی مگوایر و اندرو گارفیلد) و نه می تواند داستان چندجهانی دیگری را روایت کند. فیلم No Way Home قبلا از این ایده استفاده کرده بود و از طرفی در انیمیشن های Spider-Verse نیز از همین طرح استفاده شده است.

شرایط تام هالند برای ایفای نقش در مرد عنکبوتی 4 چیست؟

تنها شرطش داستان خوب است. هلند احتمالاً برای بازگشت به حقوق بالایی نیاز دارد. البته این سوال بعد از فروش 1.9 میلیارد دلاری آخرین فیلم کاملا طبیعی است. بنابراین بحث دستمزد مشکلی نیست و فقط باید یک ایده خوب برای داستان وجود داشته باشد. با توجه به تعداد زیادی داستان مرد عنکبوتی که از زمان خلق این شخصیت در سال 1963 نوشته شده است، پیدا کردن داستانی مناسب برای اقتباس سینمایی دشوار است. به نظر می رسد این یک روند طولانی است و نیاز به تفکر زیادی دارد. اما این بار هلند نیز در این روند حضور دارد و می تواند در ایده پردازی مشارکت کند. او خوشحال است که در این مرحله در پروژه حضور دارد. هالند در این زمینه توضیح داد:

این اولین بار است که به این زودی در این روند شرکت می کنم. این فقط یک فرآیند است که من مشاهده می کنم و یاد می گیرم. این مرحله برای من بسیار سرگرم کننده است. همانطور که گفتم همه دوست دارند این اتفاق بیفتد. اما ما می خواهیم مطمئن شویم که هیچ کاری تکراری انجام نمی دهیم.
در طول تاریخ، مرد عنکبوتی همیشه به عنوان شخصیتی با زندگی کاملاً عادی شناخته شده است و این عنصری است که فرصت نمایش در دنیای سینمایی مارول را پیدا نکرد. این نسخه از مرد عنکبوتی به لباس‌های با فناوری پیشرفته دسترسی داشت، با بسیاری از ابرقهرمانان تعامل داشت و حتی برای مبارزه با بیگانگان شیطانی به فضا سفر کرد. او همچنین آرزو داشت که تبدیل به یک ابرقهرمان شود تا تونی استارک را تحت تاثیر قرار دهد و بخشی از یک تیم بزرگتر باشد. اما فراموش نکنیم که در ابتدا مرد عنکبوتی به خاطر عذاب وجدان قهرمان شد، چون اجازه داد یک دزد فرار کند و همان دزد بعدا عمویش را کشت. مرد عنکبوتی زندگی سختی دارد. او نمی تواند اجاره خانه خود را بپردازد و اغلب از زندگی خود متنفر است.

نسخه جدید مرد عنکبوتی که از فناوری های پیشرفته بهره می برد حاصل حضور این شخصیت در MCU بود. شاید یک فیلم جدید مرد عنکبوتی بتواند او را به فرم اصلی خود بازگرداند.

منبع: slashfilm

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا