ترند های روز

سیگورنی ویور برنده شیر طلایی ونیز شد/تجلیل از 45 سال کار چشمگیر

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، هشتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز شب گذشته با حضور چهره های درجه یک کار خود را آغاز کرد و سیگورنی ویور پیش از آغاز کار خود با اکران جهانی فیلم «بیتل جویس» ساخته تیم برتون در مرکز توجه قرار گرفت و بازیگر فیلم های «بیگانه»، «آواتار» و «گوریل ها در مه» با اهدای شیر طلایی به پاس 45 سال فعالیتش تجلیل کرد.

ویور پس از دریافت جایزه گفت: “مطمئنم دارم خواب می بینم.”

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، وی از دریافت شیر ​​طلایی ونیز به عنوان شگفت انگیزترین افتخاری که می توانست تصور کند یاد کرد.

قبل از اهدای جوایز، یک پیام ویدئویی غافلگیرکننده از جیمز کامرون پخش شد. کارگردان فیلم آواتار که ویور در آن نقش آفرینی می کند، کامرون، گفت که او این امتیاز باورنکردنی را داشت که در طول سال ها چندین بار با ویور کار کرد، که با فیلم بیگانه ها در سال 1985 شروع شد و برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

کامرون افزود: از آن زمان تاکنون، او 2 نامزدی دیگر داشته است و اگر از من بپرسید، اگر عدالتی وجود داشته باشد، اسکار برای دادن جایزه به او خیلی دیر شده است.

در همان روز، ویور در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و وقتی خبرنگاری از او پرسید که آیا فکر می‌کند کار پیشگامانه‌اش در نقش ریپلی می‌تواند پایه‌ای باشد برای کامالا هریس برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری با توانمندسازی زنان روی پرده، اشک ریخت.

تجربه ویور به عنوان یک زن در هالیوود یکی از موضوعات اصلی کنفرانس بود و او گفت: «فکر می کنم ناگهان تصمیم گرفتند که خانم های مسن می توانند شخصیت های جالبی را بازی کنند و ناگهان شوخی و مادرشوهر را کنار گذاشتیم و شروع کردیم. برای ایفای نقش افراد واقعی چون در واقع بسیاری از بینندگان ما افراد واقعی هستند.

وقتی از ویور در مورد تمایل او به بازی در نقش شخصیت های زن سخت پرسیده شد، ویور گفت که این ویژگی ذاتی زنان است.

او گفت: همیشه از من می پرسند که چرا نقش یک زن قوی را بازی می کنم و این سوال همیشه برایم عجیب به نظر می رسد زیرا زنان اساسا قوی هستند و تسلیم نمی شوند.

ویور همچنین درباره سینمای ایتالیا و تمایل خود برای فعالیت بیشتر در این کشور صحبت کرد و گفت: همه باید تجربه کار با یک کارگردان ایتالیایی را داشته باشند. او به پسر تازه ازدواج کرده اش اشاره کرد و گفت اولین فیلمی که با خانواده اش دید، فیلم کمدی-درام طلاق ایتالیایی در سال 1961 بود.

ویور در عین حال در واکنش به فیلم‌های ابرقهرمانی از بسیاری از پیشکسوتان صنعت در انتقاد از این فیلم‌ها پیروی نکرد و گفت: مارول خوب است، هرکس هر کاری می‌خواهد انجام دهد.

او یادآور شد که انتخاب شخصی اش سینمای ایتالیا است.

طرفداران ونیز که بسیاری از آنها تا 10 ساعت را در گرمای شدید ایتالیا سپری کردند، تیم برتون و بازیگرانی از جمله جنا اورتگا، مایکل کیتون، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، ویلم دافو، جاستین تروکس و مونیکا بلوچی را در فرش قرمز تماشا کردند. . ایزابل هوپر، نماد سینمای فرانسه و رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز امسال، از جمله حاضران در مراسم افتتاحیه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا