ترند های روز

سینمایی که آتش گرفت / عکس

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، دیوار سفید و سقف سیمانی سینمای تابستانی «خرم» در خیابان رودکی (سلسبیل) یکی از نوستالژی های تهران قدیم در میان بناهای باشکوه امروزی است. سینما خرم یکی از پرمخاطب ترین سینماهای تابستان های تهران قدیم بود که مالک آن مرحوم خلیل جلیل زاده بود. فردی که بیش از 10 سالن سینما در تهران داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، ویژگی سینمایی که به آن اشاره کردیم این بود که در زمان نمایش فیلم، اهالی و علاقه مندان می توانستند آن را از خیابان تماشا کنند. این سینما در سال 1392 با اتاق تابستانی روباز خود افتتاح شد و روزانه 2 نمایش فیلم داشت. اجرای زنده و شعبده بازی از دیگر برنامه های تابستانی سینما خرم بود و در فصل های دیگر این برنامه در داخل سالن سینما که مملو از تماشاگر بود برگزار می شد. علاوه بر این، بسیاری از ساکنان قدیمی به یاد دارند که صدای اکثر فیلم ها در شب های گرم تابستان شنیده می شد و می توان بیرون ایستاد و فیلم را تماشا کرد.

این سینما عمدتاً فیلم های ایرانی را نمایش می دهد، اما برخی از فیلم های خارجی مانند «هرکول»، «شاله» و «سنگام» نیز جزو پرفروش ترین فیلم های این سینما هستند.

سینمای مدرن با دو اتاق.

سینما کارون در خیابان سلسبیل، نرسیده به کلینیک دامپزشکی، یکی از قدیمی ترین سینماهای تهران است که در سال ۱۳۳۸ با نمایش یک فیلم هندی شروع به کار کرد. پس از انقلاب این سینما چند سال تعطیل شد تا اینکه پس از بازسازی در سال 1375 در دو اتاق با ظرفیت پانصد و سی نفر یعنی سیصد نفر در سال شماره یک و دویست نفر در سال 1375 فعالیت خود را آغاز کرد. تئاتر شماره دو. فیلم های «خاله قرمزی» و «پوزر خاله» و «اخراجی ها» از پرفروش ترین فیلم های این سینما هستند.

فیلمی که آتش گرفت

در سال 1337 سینما المپیا با ظرفیت 748 نفر در خیابان آذربایجان، نبش خیابان سلسبیل افتتاح شد. این سینمای نوستالژیک از زمان راه اندازی یکی از پرطرفدارترین ها بوده و مردم خاطرات زیادی از تماشای جدیدترین فیلم های روز در این سینما دارند. این سینما در 5 فروردین 1348 دچار آتش سوزی شد و پس از بازسازی تا سال 1389 فعال بود اما چند سالی است که چراغ های آن به طور کامل خاموش شده است.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا