ترند های روز

«سلمان فارسی» به فصل دوم خود رسید/ اهمیت نقش «ایران» برای میر باقری

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، حسین طاهری تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» درباره این مجموعه و روند تولید این سریال که پروژه بزرگ و عظیمی برای کشورمان ایران است به خبرنگار مهر گفت: این سریال دارای یک طرح تولید را کامل کرده و بر اساس آن ادامه می یابد. البته برخی از این برنامه ها با کرونا قطع شد. مثلاً ابتدا قرار بود بخشی از دوران بیزانس را در ترکیه فیلمبرداری کنیم، اما با وجود ویروس کرونا، آن قسمت ها را در ایران فیلمبرداری کردیم. فیلمبرداری را از اواخر آذرماه ۱۳۹۷ در کرمان با لوکیشن های ساده شروع کردیم و کم کم لوکیشن های عظیم و سختی ساختیم و فیلمبرداری را شروع کردیم.

مهر نوشت: وی افزود: قسمت ایرانی بخش مهمی از سریال است و آقای داوود میرباقری به عنوان کارگردان بر این قسمت تاکید مهمی دارند زیرا هم پیشینه شخصیت سلمان فارسی آنطور که قرار است مربوط به این دوران است. برای اولین بار ایران باستان را به تصویر بکشد. این بخش نشان می دهد که سلمان فارسی با چه دانشی، در چه تمدنی و با چه دانشی تربیت شده است و آقای میرباقری بر اساس همین ویژگی ها داستان را نوشته است.

توقع عموم مردم ایران باستان بالاست

تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» افزود: در دوره بیزانس از معماری های موجود در مکان ها و مکان های دیگر استفاده کردیم و آن ها را متناسب با موقعیت داستان تغییر دادیم و مخاطب نمی تواند انتظار دیدن چنین صحنه های باشکوهی را از آن دوره داشته باشد. اما توقعات از ایران باستان زیاد است و همه این گرایش‌ها متفاوت است، بنابراین هم لباس‌ها با طرح‌های مختلف ساخته می‌شدند و هم باید تزیینات عظیمی با معماری همان دوران تهیه می‌شد. و همین حساسیت باعث شد تا شاهد کاهش جزئی در سرعت تولید باشیم.

«سلمان فارسی» به فصل دوم خود رسید/ اهمیت نقش «ایران» برای میر باقری

این تهیه کننده با اشاره به زمان پخش این سریال و انتقاداتی که درباره طولانی شدن مراحل تولید این سریال وجود دارد، گفت: خدا را شکر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما حمایت های زیادی کرد تا ساخت معماری. فصل ایران می تواند به سرعت حرکت کند. بنابراین می توان گفت که این سریال دو و نیم برابر سریعتر از پیش بینی های قبلی در حال پیشرفت است. با این حال داود میرباقری معمولاً قسمت های سخت را زودتر فیلمبرداری می کند.

طاهری اضافه کرد: در حال حاضر با همه فراز و نشیب ها و مشکلاتی که داشته ایم، یک سوم ساخت فصل ایران با دو سوم باقی مانده به پایان رسیده است و بخشی از جلوه های بصری و ویژه رایانه ای استفاده می شود.

تهیه کننده «سلمان فارسی» درباره روند محتوایی ساخت این سریال نیز گفت: داستان سلمان فارسی از بدو تولدش شروع می شود، حدود یک سوم از ایران، یک سوم از بیزانس و بخشی دیگر از حجاز یا اسلام. الان قسمت بیزانس تموم شده و ما در وسط انجام فصل ایران هستیم و بعد به حجاز می رسیم و بالاخره این فصل تا پایان سریال غدیرخم خواهد بود.

فصل دوم «سلمان الفارسی» روی خود سلمان تمرکز داشت

وی ادامه داد: پس از این فصل، در فصل بعد می توان ادامه داستان سلمان فارسی را تا وقایع بعد از رحلت پیامبر، دوران فتوحات و رحلت سلمان بیان کرد.

تهیه کننده «سلمان فارسی» یادآور شد: امسال و سال آینده در حال فیلمبرداری فصل ایران هستیم و امسال البته پیش تولید ساخت فصل حجاز نیز آغاز می شود و به تدریج کارگاه ها نیز آغاز می شود. از بخش بیزانس به بخش ایران منتقل شدند، این انتقال از بخش ایران نیز در بخش حجاز انجام می شود. تلاش آقای میرباقری و همه عوامل پروژه پخش سریال در سال 1405-1406 است.

ساخت لوکیشن های دائمی برای فصل دوم سریال.

وی در خصوص فصل دوم «سلمان فارسی» گفت: بخشی از این جدول به دلیل محدودیت لوکیشن هاست که لوکیشن های دائمی در شهر غزالی ساخته شد. از این لوکیشن ها می توان برای فصل دوم سریال استفاده کرد. فصل دوم داستانی است که بعد از غدیر شروع می شود و سپس داستان شخصیت سلمان فارسی را تا زمان مرگش داریم.

طاهری در ادامه درباره بازه زمانی پنج ساله پایانی سریال اظهار داشت: این زمان شامل فصل دوم سریال نیز می شود و تلاش ما با این تولیدات سنگین و به تصویر کشیدن شکوه تمدن ایرانی این است که کار را با کیفیت کامل اما سریع به پایان برسانیم. در 1406-405.

طاهری در پایان درباره روند تولید این روزها توضیح داد: این روزها گروه در گرمای شدید تابستان با حضور جمع کثیری از بازیگران و هنرمندان عزیز و پرتلاش در شاهرود مشغول به کار هستند و به گفته برنامه . ، فیلمبرداری از اوایل مرداد در تهران آغاز می شود و ادامه خواهد داشت.

245220

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا