ترند های روز

سعید پیردوست بازیگر سریال پاورچین: خانه نشین شده ام

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، هر سال روز ملی فیلم بهانه ای است برای مرور آثار ماندگار، چهره های خاطره انگیز و حال و روز سینما. به مناسبت این روز به سراغ سعید پیردوست یکی از چهره های پرکار و خاطره انگیز سینما و تلویزیون می رویم.

به گزارش همشهری آنلاین، سعید پیردوست که این روزها 83 سال سن دارد با بازی در نقش کوتاهی در فیلم «گوزن ها» ساخته مسعود کیمیایی در سینما شناخته شد. او بعداً در دیگر فیلم‌های مسعود کیمیایی از جمله «سرب»، «ردپای گرگ»، «کتیل اهلی» و «خیانت» بازی کرد. اما شاید اغلب او را با «کارگاه علوی» و سریال طنز مهران مدیری به یاد می آورند.

من به این بازیگر قدیمی زنگ می زنم تا در حین احوالپرسی با او چت کنیم. پیردوست این روزها حالش بد است و این با صدای خسته و بی حوصله اش نشان می دهد اما در عین حال با همان لحن شیرین و مهربانش می گوید: برای ما که بازنشسته شده ایم تنها خاطره ای است که از ما باقی مانده است. سینما و روز ملی فیلم

بازیگر «شب های برره» در پاسخ به این سوال که کارگردانان و بازیگران سابقی که با آنها در ارتباط است چه کسانی هستند؟ وی بیان می کند: در حال حاضر همچنان با آقای مسعود کیمیایی در ارتباط هستم و آقای مهران مدیری هم هر از چند گاهی با آنها احوالپرسی می کند. گاهی با همکاران و بازیگران قدیمی هم صحبت می کنیم اما می فهمم این روزها همه به نوعی درگیر هستند و من هیچ توقعی ندارم.

وی ادامه می دهد: خوشبختانه برخی از همکاران و هم دوره ای های ما همچنان مشغول رقصیدن و آواز خواندن در فیلم های کمدی و غیر کمدی هستند اما ما خانه نشین شده ایم. اگر الان هم به من پیشنهاد کار بدهند، قبول می کنم، اما بستگی به نقش و شرایطم دارد که چقدر برای آن پروژه انرژی داشته باشم. بالاخره بعد از بازی در حدود 100 فیلم و سریال، آدم احساس می کند بس است.

پیردوست با اشاره به واکنش مردم به مسابقات خاطره انگیزی که انجام داد، می گوید: مردم به من احترام زیادی می گذارند و این واکنش مردم باعث دلگرمی ما می شود. الان شرایط به گونه ای است که احساس می کنیم مردم خیلی به ما پیرمردها احترام می گذارند اما مدیران و مسئولان توجه چندانی به ما ندارند. بالاخره بعد از 50 یا 60 سال کار، انتظار دارید به شما سر بزنند و حال شما را بپرسند.

او درباره اینکه کدام یک از فیلم هایش را بیشتر دوست دارد، می گوید: در بین فیلم ها و سریال هایی که بازی کردم، «گوزن ها» را بیشتر از بقیه دوست دارم. البته همه کارهای آقای مدیری را هم دوست دارم و «علوی بلندتر» برایم خیلی خاطره انگیز است. کارهای آقای الوند را هم دوست دارم و از همه آنها خاطره خوبی دارم.

پیردوست در پایان یادآور می شود: ما به دنبال پول و موقعیت در سینما نبودیم، بلکه فقط به عشق سینما کار می کردیم. روز ملی فیلم را به همه علاقه مندان و فعالان این عرصه تبریک می گویم و از همه کسانی که به یاد ما بزرگان هستند تشکر می کنم.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا