ترند های روز

سریال های «کوروش»، «یعقوب لیث» و «پوریایی ولی» را نوشتم اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مسعود جعفری جوزانی کارگردان سریال تاریخی «در چشم باد» درباره آخرین وضعیت ساخت مجموعه تلویزیونی «پوریایی ولی» نوشته 20 سال پیش توضیحاتی ارائه کرد. .

به گزارش ایسنا، وی گفت: فیلمنامه «کوروش کبیر» و همچنین چندین داستان را نوشتم و برای ساخت آنها هزینه زیادی کردم. از «یعقوب لیث صفری» تا «پوریایی ولی» و اینها از آرزوهای ما برای ساختن است.

وی در پاسخ به اینکه چرا با توجه به اینکه متن آن سال ها پیش نوشته شده و قرار بود این سریال در سازمان صدا و سیما تولید شود، اراده ای برای ساخت سریال «پوریایی ولی» وجود نداشته است؟ وی بیان کرد: در مجموع اراده ای برای تولید در ایران وجود ندارد. تلاش برای تولید در دست تولیدکننده است، اما اراده تولید را سیاست تعیین می کند. تا زمانی که سیاستمداران و حوزه فرهنگی اراده تولید در دست خود نداشته باشند، این سینما راه به جایی نمی برد، نه کوروش ساخته می شود، نه «یعقوب لیث» و نه «پوریایی ولی».

این کارگردان با اشاره به آثار ساخته شده توسط ناصر تقوایی; وی گفت: شاهکار ناصر تقوایی «نخدا خورشید» را باید دید، چرا چنین کارگردانی تنها 6 اثر ساخته است؟ دست ها بسته است.

این کارگردان در پاسخ به اینکه اخیرا برای ساخت سریال «دره پوریایی» با مسئولان صدا و سیما جلسه داشته است؟ وی تصریح کرد: قبل از اینکه به دو سال گذشته برگردم، سه جلسه با مدیرعامل صدا و سیما داشتم و آنها علاقه زیادی داشتند که «پوریایی ولی» ساخته شود، اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است و باید از خود بپرسند. این سوال این ممکن است به طور ناگهانی رخ دهد.

این کارگردان با توجه به اینکه سال ها پیش مجموعه تلویزیونی به نام «در چشم باد» را ساخت و همین اراده منجر به ساخت آن شد، درباره وضعیت تولید اثر جدیدش نیز گفت: هیچ بخش خصوصی و هیچ سرمایه داری نیست که اکنون درک و روحیه ملی برای خلق چنین آثاری داشته باشد. آنها فقط می خواهند سود ببرند و این ویژگی آنهاست که به دنبال سودهای سریع و بیشتر باشند و طبیعی است و حتی یک سنت هم نباید از آنها گرفت. زمانی که در چشم باد ساخته شد، هیچکس با وجدان مرا سانسور نکرد و یک سال کار غیر فعال بود، این آقای ضرغامی بود که پشت کار بود و اثری ساخته شد که ممکن است سال آینده نرسد.

بعد گفت: اگر جا هست دو سه کار هست که دنبال انجامش هستم. اگر این آثار را نوشتم دلیلی داشت. مثلاً دلیل نوشتن یعقوب لیث این بود که اگر یعقوب لیث نبود، فردوسی هم نبود.

جعفری جوزانی همچنین اگر قصد ساخت سریال برای شبکه داخلی را دارد، گفت: تریبون به دنبال سود بیشتر است و به دنبال ساخت آن نوع کارها نیست و طبیعی است که یک سانت هم از آنها قبول نمی کند.

این کارگردان سازنده فیلم «بهشت جنایتکاران» درباره وضعیت اکران آن گفت: این اثر قبلا ساخته شده و در صورت کسب مجوز اکران اکران می شود. قرار است نسخه سریال بهشت ​​جنایتکاران را داشته باشیم.

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا