ترند های روز

سرنوشت تلخ اوشین بازیگر در 55 سالگی

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، یوشیکو تاناکا (به ژاپنی: 田中好子؛ زاده ۸ آوریل ۱۹۵۶ – درگذشته ۲۱ آوریل ۲۰۱۱) بازیگر و خواننده ژاپنی بود. او بین سال های 1972 تا 2011 کار می کرد.

بیوگرافی یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو

یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو بازیگر ژاپنی است. او همچنین به عنوان یکی از اعضای گروه پاپ Candies مشهور بود. زمانی که تاناکا عضو Candies بود، با نام مستعار “سو” (スーちゃん، سو چان) شناخته می شد. این گروه در سال 1978 در اوج محبوبیت خود منحل شد. تاناکا همچنین خواهر شوهر بازیگر معروف ماساکو ناتسومه بود.

تاناکا در آداچی توکیو به دنیا آمد. او برنده بهترین بازیگر زن در چهاردهمین جوایز فیلم هوچی برای فیلم باران سیاه در گودزیلا شد.

در سال 1991 با تاجر Kazuo Odate ازدواج کرد. او در سال 1992 به سرطان سینه مبتلا شد و توانست برای مدتی این بیماری را درمان کند. اما دوباره در اکتبر 2010، سرطان او بازگشت. تاناکا در 21 آوریل 2011 در سن 55 سالگی درگذشت.

فیلمبرداری

گودزیلا در مقابل Biollante (1989) – Asuka Okouchi

باران سیاه (1989) – یاسوکو

تلویزیون

توتسوجکی! هیومن (۱۹۷۲، NTV، سریال توکوساتسو) – هوشیاما رومیکو

اوشین (۱۹۸۳، NHK) – سن هاتسوکو ۲۰-۴۰

توکوگاوا ایه یاسو (۱۹۸۳، NHK) – آیامه

بیاککوتای (۱۹۸۶، NTV) – یاماموتو یاکو

درباره تاریخچه سریال اقیانوس.

این سریال ۲۹۷ قسمتی بر اساس داستان واقعی مردی به نام کازئو وادا ساخته شده است. او مالک فروشگاه های زنجیره ای Yaohan بود که آن را از صفر شروع کرد و سپس شروع به کسب درآمد کرد. اوشین در واقع با هدف ایجاد انگیزه در توسعه اقتصادی ساخته شد و البته اولین سریال ژاپنی بود که بعد از انقلاب روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

سریال اوشین محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است و بارها از شبکه های مختلف تلویزیونی جهان پخش شده است. حتی برخی «اوشین» را معروف ترین شخصیت زن ژاپنی در جهان می دانند.

اوشین مظهر خانواده بود. او در دوران کودکی رنج های زیادی کشید، به دلیل فقر شدید با بی مهری پدر مواجه شد و حتی برای تامین نیازهای اولیه خود که همان غذا است، مجبور شد دور از خانواده زندگی کند.

اما هیچ یک از این مسائل باعث نشد که پدر و مادرش را فراموش کند یا آنها را رها کند. او همیشه به پدر، مادر و سایر اعضای خانواده اش محبت می کرد و در هر شرایطی از نظر پدرش اطاعت می کرد.

صبر اوشین حتی در سنین پایین هم ادامه داشت و او به عنوان همسر و مادر فرزندانش هر کاری از دستش بر می آمد برای تامین معاش خانواده اش انجام می داد. در واقع برای اوشین قلب گرم خانواده در اولویت بود و شاید همین نکته راز ماندگاری این سریال ژاپنی باشد.

«سال‌های دور از خانه» که درباره زندگی یک دختر فقیر در طول جنگ جهانی دوم است، نوشته سوگاکو هاشیدا و کارگردانی مشترک ۸ کارگردان از جمله هیرویوکی ایگوچی، هیهاچیرو کوبایاشی، مینورو تاکموتو، یوشیو موچیزوکی، فومیتاکا یوشیمورا و جیرو آباتا. تهیه کننده این اثر یوکیکو اوکاموتو و کویچی ساکادا آهنگساز سریال اوشین بودند.

این سریال در 60 کشور دنیا پخش شد و بیش از 62 درصد سهم مخاطب داشت. در سال های بعد انیمیشن های این مجموعه برای کودکان ساخته شد و حتی اخیرا در سال 2012 نسخه سینمایی فیلم اوشن ساخته شد.

البته پخش آن در این کشورها بسیار موثر بوده است، البته خود ژاپنی ها نیز چندان به آن اعتقاد نداشتند. آنها معتقد بودند که لازم نیست تاریخ فقر و بدبختی آنها در جهان دست به دست هم داده و چهره ناخوشایندی از این کشور که امروز یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان است به نمایش بگذارد.

اما اوشین از همه مرزها گذشت و آنقدر اهمیت یافت که پلی در ژاپن به نام او نامگذاری شد و ویتنامی ها کنیزان خود را “اوشین” نامیدند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا