ترند های روز

سابقه رفتار نژادپرستانه این کارگردان چیست؟

ماهرخ عباسپور: تامی رابینسون، فعال راست افراطی، ممکن است به دلیل نمایش یک مستند ضد دادگاه عالی در تظاهراتی در مرکز لندن در روز شنبه با زندان مواجه شود. این ادعا را گروه ضد نژادپرستی «امید، نه نفرت» مطرح کرده است.

در فیلم «خاموش شده»، ادعاهای نادرست رابینسون درباره یک پناهنده سوری منجر به از دست دادن پرونده افترا در سال 2021 شد. رابینسون قرار است امروز (دوشنبه) در دادگاه عالی حاضر شود و به اتهام اهانت به دادگاه برای ساخت این مستند پاسخ دهد.

نیک لاولز از Hope, Not Hate در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «تامی رابینسون تنها 48 ساعت قبل از حضور در دادگاه عالی به اتهام نقض حکم دادگاه مبنی بر ممنوعیت انتشار این فیلم، در حال نمایش فیلم The Silenced در میدان ترافالگار است. او در راه زندان است. چنین نقض آشکار قانون می تواند منجر به حداکثر دو سال زندان شود.

پلیس متروپولیتن گفت: “ما نمی‌دانستیم چه فیلم‌هایی در این رویداد نمایش داده می‌شود. سازمان‌دهندگان اعتراض ملزم نیستند جزئیات منتهی به نمایش را به اشتراک بگذارند. ما هیچ قدرتی نداریم که آنها را مجبور به انجام این کار کنیم. در واقع، افسران حاضر در این رویداد “معقولاً می توانستند از هرگونه دادرسی مدنی در رابطه با یک فیلم خاص مطلع باشند، اما اکنون که ما مطلع شده ایم، در حال انجام تحقیقات بیشتر برای تعیین مسیر مناسب هستیم.”

هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به نمایش فیلم نژادپرستانه تامی رابینسون در مرکز لندن تظاهرات کردند.

پلیس متروپولیتن پیشتر اعلام کرده بود که حدود 1000 افسر در سرتاسر پایتخت مستقر خواهند شد تا “آرامش” را حفظ کنند و دو گروه را از هم جدا کنند.

پلیس گفت که هشت نفر دستگیر شدند و چند نفر از کارکنان اورژانس مورد حمله قرار گرفتند، اما هیچ یک به طور جدی زخمی نشدند.

شرکت کنندگان شعارهایی مانند «بریتانیا حکومت می کند»، «بریتانیا برای همیشه» و «ما کشورمان را می خواهیم بازگردانیم» سر دادند. پلیس همچنین گفت که در حال بررسی فیلم هایی است که در آن شعارهای «نژادپرستانه و ضد مسلمانان» شنیده می شود.

تظاهرات متقابل که توسط گروه «ایستادگی علیه نژادپرستی» و پروژه صلح و عدالت جرمی کوربین سازماندهی شد، از میدان راسل آغاز شد و به سمت وایت هال رفت. معترضان بنرهایی با مضامین “ما همه مهاجریم” و “اسلام هراسی را متوقف کنید” و همچنین تابلوهایی را حمل می کردند که خواستار پایان جنگ در غزه بودند.

شعارهایی مانند «تامی رابینسون، ما تو را می شناسیم، تو نازی هستی» نیز شنیده می شد.

سخنرانان این تجمع شامل کوربین و معاون دبیرکل RMT، ادی دمپسی بود.

پس از ضرب و شتم چهار افسر پلیس در خارج از یک میخانه در وایت هال، چهار نفر دیگر به ظن حمله به کارکنان اورژانس دستگیر شدند.

مرد دیگری پس از شکستن تیر پرچم فلسطین و اظهارنظرهای توهین آمیز نژادپرستانه به اتهام خرابکاری و توهین نژادپرستانه دستگیر شد.

منبع: گاردین

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا